![]() |
The Elephant man
(geloof ik dat ie heette)
Iig, wat een engerd :p Wel goede film voor de rest hmmz, ik weet weer echt een goede discussie op gang te brengen... |
Citaat:
http://www.jsitton.pwp.blueyonder.co...osephsuite.jpg Check deze site voor meer foto's en andere leuke wetenswaardigheden over Merrick en de film. |
Ik verwachtte er niet erg veel van, maar het schijnt een klassieker te zijn. Ik was dan ook vrij nieuwsgierig naar de film en hoe de olifantman werd neergezet.
Helaas zakte de film soms behoorlijk in. Soms was het ook wel weer interessant, maar over het algemeen viel het wat tegen... |
geniale film...ik vond hem prachtig.
|
Ik vond het een enge film, vooral omdat ik 1) niet van circus(muziek) hou, 2) het niet zo heb met mensen in kostuum (ja, zelfs de kerstman kan behoorlijk eng uit zn ogen kijken :)) en 3) dat muziek dat bij ouwe films wordt gebruikt meer eng dan mooi vind.
Vooral dat stukje waar al die elite bij Merrick op 'bezoek' kwamen en hem drank probeerden te geven, hem door de kamer rondsleurde ... en met dat muziekje drbij..brr Nu kan ik het nog geen goeie film noemen, voor mij was het meer een thriller. Misschien als ik hem later nog eens bekijk, dat ik hem dan wel kan waarderen. |
Citaat:
Vond die gast er niet zo geloofwaardig uit zien -->bestaat hij echt :eek: sick |
Ik vond John Merrick afschuwelijk... zo'n slijmjurk (n)
Eraserhead (ook van Lynch) is goed (y) (y) |
hm ik heb juist de film nog nooit gezien, alleen van die amn gehoord en die plaatjes gezien. En dat ie in het circus werd gezet zodat mensen naar hem konden kijken..zielig opzich
|
Citaat:
|
wij hebben hem op school gekeken. wat een engerd
|
Ik heb als 8-jarig jongetje dagen nachtmerries gehad over die gast! En dat alleen omdat ik n plaatje van hem had gezien! Hetlijkt me trouwens vreselijk om zo'n lichaam te hebben,k zou denk ik liever dood willen.
|
Het is een ziekte waar niets aan te doen is :(
Die mensen werkte vroeger idd min of meer vrijwillig op de kermis? Maar ja, als dat de enigste manier was om wat geld te verdienen om te kunnen eten? Dan moet je wel. Ik vond het een indrukwekkende film. |
Ik had van verschillende mensen gehoord dat die film niets aan was, maar ik vond hem echt ontzettend mooi..
Citaat:
|
Citaat:
hij ziet er overigens juist wel geloofwaardig uit, dat je zoiets nog nooit hebt gezien wil niet zeggen dat het niet bestaat |
Shit, ik had deze film graag willen zien..
|
Citaat:
|
Wat voor ziekte was het dan?
|
HetProteus syndroom of zoiets. (Wtf is dat nou weer?) Er is ook een site waar je allerlei Joseph Merrick merchandise kunt kopen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20. |