Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Discussie] Wat is belangrijk om te weten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=516004)

Syphon 19-06-2003 11:25

Wat vindt jij

Wat jij dat je echt moet weten over hardware.

Beginnen jullie maar en het kan van alles zijn, ben benieuwd wat ik allemaal leer hier.

Martin 19-06-2003 11:49

Alle mensen moeten dit weten (uitgezonder de oudere mensen):
  • Onderdelen van een PC kunnen benoemen, zowel aan de binnenkant aan de buitenkant
  • De functies van de belangrijke onderdelen kennen
  • Weten hoe zijn randapparatuur aan moeten sluiten

Maar wat wil jij eigenlijk bereiken met dit soort threads? :confused:

Chimera 19-06-2003 11:54

Citaat:

Martin schreef op 19-06-2003 @ 12:49:
Alle mensen moeten dit weten (uitgezonder de oudere mensen):
  • Onderdelen van een PC kunnen benoemen, zowel aan de binnenkant aan de buitenkant

Wat een onzin, wat boeit het Piet Snot nu hoe een CPU eruit ziet, assie kan internetten en een briefje kan typen is 'ie prima tevreden.

Martin 19-06-2003 12:14

Citaat:

Chimera schreef op 19-06-2003 @ 12:54:
Wat een onzin, wat boeit het Piet Snot nu hoe een CPU eruit ziet, assie kan internetten en een briefje kan typen is 'ie prima tevreden.
Nou ja, dit was misschien overdreven ;).

iamcj 19-06-2003 15:09

Wel is van eigen initiatief gehoord?

Koning 19-06-2003 15:54

Citaat:

Chimera schreef op 19-06-2003 @ 12:54:

omdat dat handig is en leuk is, tis net als met voetbal, daar lult iedereen ook over (er is alleen niks aan)

Orion16 19-06-2003 16:10

Zelfde topic als op S&W, wat heeft dit voor zin :confused: Dan kun je net zo goed iets openen op Liefde & Relatie (wat moet je weten over Liefde en relatie) en Wiskunde (wat moet je weten over wiskunde?)

Hans Kazan 19-06-2003 16:26

Citaat:

Orion16 schreef op 19-06-2003 @ 17:10:
Zelfde topic als op S&W, wat heeft dit voor zin :confused: Dan kun je net zo goed iets openen op Liefde & Relatie (wat moet je weten over Liefde en relatie) en Wiskunde (wat moet je weten over wiskunde?)
Seksualiteit

Enlightenment 19-06-2003 17:03

Ik vind het geen slecht idee wat meer algemene discussies over hardware op het Hardware forum te krijgen. Alleen vind ik de vraagstelling bedenkelijk. Misschien een betere vraag zou zijn:

Wat is volgens jou belangrijk of handig om te weten van Hardware?

Chimera 19-06-2003 21:33

Citaat:

Sync schreef op 19-06-2003 @ 16:54:
omdat dat handig is en leuk is, tis net als met voetbal, daar lult iedereen ook over (er is alleen niks aan)
Ik 'lul' niet over voetbal, 't interesseert me geen zak. Zo zal de gemiddelde voetbalfan het een worst zijn wat er in z'n PC zit.

von Carrstein 19-06-2003 21:41

Citaat:

Chimera schreef op 19-06-2003 @ 22:33:
Ik 'lul' niet over voetbal, 't interesseert me geen zak. Zo zal de gemiddelde voetbalfan het een worst zijn wat er in z'n PC zit.
*is geen gemiddelde voetbalfan* :o

Ontopic: Ik heb 'n maand vakantiewerk gedaan op de ICT-afdeling van 'n groot bedrijf, moest daar alle ouwe computers nakijken of alles er nog wel inzat (HD, RAM, MoBo, FloppyDrive, eventueel CD-Rom Drive en de netwerkkaarten van 3Com verwijderen (geloof me, ik heb zo goed als hun hele gamma van de voorbije 6 jaar onder ogen gekregen :|)). Ik had vantevoren nog nooit 'n pc aan de binnenkant gezien, dus 't was wel ff wennen, zeker om zo'n kast open te krijgen :eek: Maar nu weet ik dus wel al waar alles ongeveer zit op zo'n oud MoBo van 4-5 jaar, hoe ik ongeveer 'n HD moet aansluiten, videokaarten moet eruithalen-insteken, netwerkkaarten, CD-drives moet losvijzen enzo :o (Jaja, basic stuff maar je moet ERGENS beginnen :o) Ondertussen ken ik er niet echt veel meer extra van, weinig tijd gehad enzo, maar ik kom hier nu heel regelmatig op Hardware dus ik begin zo'n beetje bij te leren van wat goed/slecht is, wat ik kan verbeteren enzo... :)

Koning 20-06-2003 17:43

Citaat:

Chimera schreef op 19-06-2003 @ 22:33:
aars, het is een vergelijking

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.