![]() |
Krajicek gestopt
Einde tennisloopbaan voor Richard Krajicek
Uitgegeven: 19 juni 2003 12:12 Laatst gewijzigd: 19 juni 2003 12:12 ROSMALEN - Richard Krajicek heeft donderdag in Rosmalen zijn tennisloopbaan beëindigd. De 31-jarige speler ondervindt te veel hinder van de slepende blessure aan de rechterelleboog om zijn carrière met succes te kunnen voortzetten. Krajicek werd prof in 1989. Hij won zeventien toernooien met Wimbledon in 1996 als hoogtepunt. Negen keer verloor hij in een finale. Op alle grandslams drong hij minimaal een keer door tot de laatste acht. Hij verdiende ruim 10 miljoen dollar aan prijzengeld. In zijn loopbaan won hij 411 partijen en verloor er 219. Krajicek behoorde vijf jaar onafgebroken tot de toptien met de vierde plaats in maart 1999 als hoogste klassering. :( op dit moment live persconferentie @ RTLZ.. |
zat er wel dik in, wel jammer natuurlijk
|
Oe das cker jammer! maar zat er idd wel dik in!
|
ja zonde...maar wel goed, als hij doorgaat wordt het niks meer en dan wordt ie zo'n Rosset, tennist nog wel, maar wint nooit een wedstrijd...
wel heel erg opgelezen persconferentie :p |
treurig om je carriere zo te moeten beeindigen
|
Ik vind het om te huilen. http://members.lycos.nl/a321/Smilies.../s.b.cry2b.gif
|
Het Icoon van het nederlandse tennis gestopt:(
het zat er al een tijdje in natuurlijk, maar het blijft eeuwig zonde(n) |
Tis inderdaad erg jammer, maar met al die blessures kan je gewoon niet meer doorgaan.
|
Het is jammer natuurlijk, maar hij heeft zijn uiterste best gedaan dus, het is oke
|
Jammer :( maja als je de laatste 6, 7 jaar meer blessureleed hebt gehad dan dat je speelt en als je speelt niet meer je eigen niveau haalt dan kun je maar beter stoppen.
Al had ik het nog leuk gevonden als-ie nog 1x zou hebben meegedaan aan Wimbledon :) |
Maar hij blijft in de tennis (y)
Krajicek wil in de toekomst zeker met tennis bezig blijven. "Tennis was mijn verleden en mijn heden, maar ook in de toekomst blijf ik er bij betrokken. Niet alleen via mijn zusje, maar ook via mijn nieuwe baan als tornooidirecteur van het ABN Amro tornooi, waar ik op 1 september begin." |
officieus was de kraai natuurluk 2 jaar geleden al gestopt, met een kleine opleving op wimbeldon vorig jaar, maar goed we hebben nu verkerk!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik blijf het spijtig en zielig vinden dat hij zijn talent te heeft kunnen laten zien, alleen in 1996...
|
Citaat:
|
Eens zit je aan de top, of ben je over de top. Hij was volgens mij al beetje over zijn top heen...
Helaas, maar het zei zo. Iedereen zal toch ooit eens ermee moeten stoppen. |
gelukkig had ie nog een mooie overwinning op Philipoussis op queens...dat t niet eindigt met alleen maar slecht tennis :p :(
|
zonder al die blessures was ie nummer 1 zeker geweest
telkens opgeven..het begon al bij de aus. open in 1993 :( ik had gister een samenvatting gezien op studio sport over zn gehele carriere....krajicek met een dik matje vroeger :D ik had liever dan dat kraai stopte in 2000 dan dat ie zo moet stoppen (n) erg jammer het gaat je goed Kraai |
"Ik heb tegen mijn lichaam gevochten en verloren. Maar mijn tenniscarrière staat in de plus en dat kan niemand mij meer afnemen."
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27. |