Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Wie weet leuk werk voor volgend jaar?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=516389)

flipvla 19-06-2003 18:07

Wie weet leuk werk voor volgend jaar??

Hai allemaal! :)

Ik ga volgend jaar een jaartje werken + reizen, maar ik heb nog geen enkel idee wat voor baantje ik zou kunnen zoeken..
Ik heb dit jaar VWO afgerond en ben in augustus 18.
Heeft iemand enig idee wat voor werk ik zou kunnen gaan doen, en hoe ik dit kan gaan zoeken? Het liefst natuurlijk een beetje goedbetaald/ interessante baan :D

xxx Marthe

@Moon 19-06-2003 19:31

Misschien administratief. Betaalt toch wel redelijk goed. Maar ja gezien de tijden moet je maar geluk hebben dat ze je aannemen. Ook vragen ze uiteraard weer altijd mensen met ervaring. Maar proberen kan natuurlijk geen kwaad.

skatefamke 19-06-2003 22:24

ik ben net aangenomen op een huiswerkinstituut... mjah, ik studeer al 2 jaar, ik weet niet of het ook kan als je alleen vwo hebt.

very drunk driver 21-06-2003 11:55

wat vind je leuk? ga dat doen

maak van je hobbie je werk

Jadis 22-06-2003 20:57

Citaat:

verydrunkdriver schreef op 21-06-2003 @ 12:55:
wat vind je leuk? ga dat doen

maak van je hobbie je werk

ik ben boekenwurm en computernerd. denk je dat iemand mij aan zal nemen? :(

Exhale_02 23-06-2003 12:53

Citaat:

@Moon schreef op 19-06-2003 @ 20:31:
Misschien administratief. Betaalt toch wel redelijk goed. Maar ja gezien de tijden moet je maar geluk hebben dat ze je aannemen. Ook vragen ze uiteraard weer altijd mensen met ervaring. Maar proberen kan natuurlijk geen kwaad.
Voor administratief werk wordt de laatste tijd toch wel veel gevraagd naar mensen met in ieder geval een MBO administratie diploma, en dan het liefst ook nog ervaring erbij. Dus dit zal niet echt lukken denk ik.

Callcenters zijn goed te doen. Verdient over het algemeen goed! Soms ook op behaalde resultaten, das wat minder. Dus je kan het beste iets van een marktonderzoekinstituut zoeken, die hebben meestal wel mensen nodig.

StijnSpoortNiet 03-07-2003 08:30

Citaat:

Jadie schreef op 22-06-2003 @ 21:57:
ik ben boekenwurm en computernerd. denk je dat iemand mij aan zal nemen? :(

Boekenwurm:
Bij een bibliotheek kan je boeken op hun plaats terugzetten, kan je tegelijk er stiekem in lezen. Ook bevindt je je altijd op je (heilige) plaats: omringend door heel veel boeken.

Computernerd:
Als je hierin echt goed bent, oftewel, je weet veel van computers, bedrijfsnetwerken etc etc. dan kan je systeembeheerder worden bij een midden of klein bedrijf (MKB). Ook kan je je eigen 'diensten' aanbieden aan mensen bij jou in de buurt die niet met hun computer kunnen omgaan.

Oftewel: van je hobby kan je bijna altijd je werk maken. Zo geef ik zeilles en is 1 van mijn 'hobbies' zeilen :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.