![]() |
wat als je een schildpad in de sloot hebt...
Vandaag zag in de sloot achter ons huis een schildpad! Wat moet ik nou doen, hem vangen en in een aquarium doen ofzo? Hij is best wel groot... Of moet ik hem gewoon laten waar hij is? Kvind het echt zielig, volgens mij heeft gewoon iemand die zn huisdier zat was hem in de sloot gegooid!! :eek:
|
Waarschijnlijk ken je hem gewoon laten zitten in de sloot. Want schildpadden leven wel vaker gewoon in de sloot (bij ons in de buurt zitten er ook heel veel in een vijver en die leven ook nog steeds) dus gewoon laten zitten :)
|
zolang het goed weer blijft redden ze het wel denk ik
|
Je kan 'm moeilijk vangen denk ik... Alleen overleeft hij waarschijnlijk de winter niet.
|
Hij kan de winter wel overleven aangezien ie wel ergens een schuilplaats kan viden.. in het vondelpark zwemmen dr ook altijd schildpadden rond en die redden t meestal ook wel...
Maar ik vind t wel heel zielig dat dit weer zown schildpad is van iemand die ut in een opwelling zown klein lief schildpadje heeft gekocht en t vervolgens groter ziet worden, t niet meer leuk is en t wegpleurt! :mad: |
Citaat:
|
vangen en aan mij geven
|
Als je hem wil redden, zul je hem toch moeten vangen.. Misschien kun je hem naar de dierenarts brengen of dierenasiel? Ik weet ook niet pcies waar ze zulke beesten opvangen.. Dierenarts weet vast wel waar je dr mee heen kunt.
|
Vangen.
Iemand met een vijver in de tuin weten/vinden? Anders idd naar de dierenarts brengen, want die beesten moeten 's winters in een aquarium binnen zitten. |
mijn broertjes had eerst ook een schildpad in een meer gevonden (roodwangschildpad of zoiets), waarschijnlijk was hij oud en ziek, want wij hadden hem thuis in een aquarium gedaan en tijdje later was ie overleden.
Waarschijnlijk heeft iemand hem weggegooit in verband met ruimtegebrek of ziekte... je kan hem altijd proberen te houden in een aquarium, dan moet je wel ff in de bieb een boekje erover halen. groeten |
Je kan er ook schildpaddensoep van maken :D
Ontopic: vangen en zien dat je hem kwijt raakt, of met een beetje mzzl vriest hij s'winters dood. Deze dieren horen niet in onze flora en fauna. |
Dierenambulance bellen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ontopic: Ik denk niet dat hij per ongeluk ontsnapt is, eerder dat hij gewoon in de sloot is geflikkert door zijn ex-baas. |
Citaat:
|
wij halen onze schildpad voor de winter uit de vijver anders gaat die in winterslaap en daar komen ze meestal niet meer uit...toch?!?
|
gewoon laten zitten.
bij ons in de sloot zat eerst ook een schildpad maar je moet er niks mee doen ofzow, die schildpad vind het vast helemaal niet zo erg daar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13. |