Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   wat als je een schildpad in de sloot hebt... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=516541)

!SuperCalimero! 19-06-2003 20:06

wat als je een schildpad in de sloot hebt...

Vandaag zag in de sloot achter ons huis een schildpad! Wat moet ik nou doen, hem vangen en in een aquarium doen ofzo? Hij is best wel groot... Of moet ik hem gewoon laten waar hij is? Kvind het echt zielig, volgens mij heeft gewoon iemand die zn huisdier zat was hem in de sloot gegooid!! :eek:

Skateboarder15 19-06-2003 20:12

Waarschijnlijk ken je hem gewoon laten zitten in de sloot. Want schildpadden leven wel vaker gewoon in de sloot (bij ons in de buurt zitten er ook heel veel in een vijver en die leven ook nog steeds) dus gewoon laten zitten :)

autodropje 19-06-2003 20:48

zolang het goed weer blijft redden ze het wel denk ik

Boogie 20-06-2003 11:17

Je kan 'm moeilijk vangen denk ik... Alleen overleeft hij waarschijnlijk de winter niet.

Super-Eefjuh 20-06-2003 11:19

Hij kan de winter wel overleven aangezien ie wel ergens een schuilplaats kan viden.. in het vondelpark zwemmen dr ook altijd schildpadden rond en die redden t meestal ook wel...

Maar ik vind t wel heel zielig dat dit weer zown schildpad is van iemand die ut in een opwelling zown klein lief schildpadje heeft gekocht en t vervolgens groter ziet worden, t niet meer leuk is en t wegpleurt! :mad:

The Crash Bash 20-06-2003 11:48

Citaat:

Super-Eefjuh schreef op 20-06-2003 @ 12:19:
Maar ik vind t wel heel zielig dat dit weer zown schildpad is van iemand die ut in een opwelling zown klein lief schildpadje heeft gekocht en t vervolgens groter ziet worden, t niet meer leuk is en t wegpleurt! :mad:
Idem het zijn smeerlappen die dat doen. :(

punkyfun 20-06-2003 21:20

vangen en aan mij geven

Silverchoice 20-06-2003 21:45

Als je hem wil redden, zul je hem toch moeten vangen.. Misschien kun je hem naar de dierenarts brengen of dierenasiel? Ik weet ook niet pcies waar ze zulke beesten opvangen.. Dierenarts weet vast wel waar je dr mee heen kunt.

Ireentje 20-06-2003 21:48

Vangen.

Iemand met een vijver in de tuin weten/vinden?
Anders idd naar de dierenarts brengen, want die beesten moeten 's winters in een aquarium binnen zitten.

alwaysgood 20-06-2003 21:54

mijn broertjes had eerst ook een schildpad in een meer gevonden (roodwangschildpad of zoiets), waarschijnlijk was hij oud en ziek, want wij hadden hem thuis in een aquarium gedaan en tijdje later was ie overleden.
Waarschijnlijk heeft iemand hem weggegooit in verband met ruimtegebrek of ziekte... je kan hem altijd proberen te houden in een aquarium, dan moet je wel ff in de bieb een boekje erover halen.
groeten

kees17 21-06-2003 09:52

Je kan er ook schildpaddensoep van maken :D

Ontopic: vangen en zien dat je hem kwijt raakt, of met een beetje mzzl vriest hij s'winters dood. Deze dieren horen niet in onze flora en fauna.

MUTS123 23-06-2003 14:28

Dierenambulance bellen..

SuperSanne 23-06-2003 16:31

Citaat:

kees17 schreef op 21-06-2003 @ 10:52:
Je kan er ook schildpaddensoep van maken :D

Ontopic: vangen en zien dat je hem kwijt raakt, of met een beetje mzzl vriest hij s'winters dood. Deze dieren horen niet in onze flora en fauna.

Ik vind het idee van MUTS123 toch beter.... Die lui kunnen 'm vangen, en vinden wel ergens een plekkie voor 'm. Misschien zelfs wel bij de orginele eigenaar. het kan namelijk ook dat het beessie gewoon per ongeluk ontsnapt is...

punkyfun 24-06-2003 22:00

Citaat:

alwaysgood schreef op 20-06-2003 @ 22:54:
mijn broertjes had eerst ook een schildpad in een meer gevonden (roodwangschildpad of zoiets), waarschijnlijk was hij oud en ziek, want wij hadden hem thuis in een aquarium gedaan en tijdje later was ie overleden.
Waarschijnlijk heeft iemand hem weggegooit in verband met ruimtegebrek of ziekte... je kan hem altijd proberen te houden in een aquarium, dan moet je wel ff in de bieb een boekje erover halen.
groeten

das logisch ander water dan in de sloot waardattie vandaan kwam..minder ruimte ander klimaat..ander voedsel..allemaal super logisch!

SuperSanne 25-06-2003 09:01

Citaat:

punkyfun schreef op 24-06-2003 @ 23:00:
das logisch ander water dan in de sloot waardattie vandaan kwam..minder ruimte ander klimaat..ander voedsel..allemaal super logisch!
mee eens. Als ik buiten een gewonde mus zie, en ik stop deze in een vogelkooitje, houd 'ie het ook niet lang uit je moet geen dier dat je buiten vind (of deze nou wel of niet in de natuur thuishoort) binnen gaan houden, zoder eerst goed advies te hebben gevraagd aan een kenner.

kees17 25-06-2003 18:46

Citaat:

SuperSanne schreef op 23-06-2003 @ 17:31:
Ik vind het idee van MUTS123 toch beter.... Die lui kunnen 'm vangen, en vinden wel ergens een plekkie voor 'm. Misschien zelfs wel bij de orginele eigenaar. het kan namelijk ook dat het beessie gewoon per ongeluk ontsnapt is...
Ik kan hem ook wel vangen, hoe wil je hem hebben koud of warm :p :D . Of met een beetje mzzl zwemt hij wel in een rattenfuik.

ontopic: Ik denk niet dat hij per ongeluk ontsnapt is, eerder dat hij gewoon in de sloot is geflikkert door zijn ex-baas.

SuperSanne 25-06-2003 19:18

Citaat:

kees17 schreef op 25-06-2003 @ 19:46:
ontopic: Ik denk niet dat hij per ongeluk ontsnapt is, eerder dat hij gewoon in de sloot is geflikkert door zijn ex-baas.
Het zou kunnen... je weet het soms nooit.

Stitch 26-06-2003 20:06

wij halen onze schildpad voor de winter uit de vijver anders gaat die in winterslaap en daar komen ze meestal niet meer uit...toch?!?

duifeltje 27-06-2003 09:16

gewoon laten zitten.
bij ons in de sloot zat eerst ook een schildpad maar je moet er niks mee doen ofzow, die schildpad vind het vast helemaal niet zo erg daar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.