Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Contact met de buren? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=516706)

Boogie 19-06-2003 21:40

Contact met de buren?

Heb jij wel eens contact met de buren? En is dat positief of negatief?

Ik groet ze wel eens, maar meer ook niet. En ik weet niet of zij positief of negatief over mij denken. De reden van mijn topic ligt in het feit dat ik momenteel de muziek nogal hard heb en ik me afvraag of zij dat ook horen cq. last van hebben.

Angel 19-06-2003 21:42

positief..bij beide buurtjes :)

Knutselsmurfie 19-06-2003 21:42

Mwjoah.. ik groet ze altijd en ze komen wel eens op bezoek, maar dat blijft dan ook bij 'wel eens' :)
Trouwens mijn overbuurmeisje spreek ik nog wel geregeld, we hebben samen op de basisschool gezeten en als ik haar tegenkom blijven we wel altijd ff praten, dus das wel cool :cool:

Dminor 19-06-2003 21:44

Rechts van ons zitten 2 zeiksnorren, daar heb ik alleen contact mee als ik door hun tuin bagger om m'n tennisbal te pakken

Links van ons zit een vage, non-actieve man en een vrouw die elke ochtend 10 kilometer fietst, maar ik verder nooit spreek

Gezellige buurt joh

Secreet 19-06-2003 21:44

We passen op ons overbuurmeisje...kan met de ouders goed overweg...met mijn naaste buurman ook, zijn vriendin iets minder en met de buren op de hoek spreek ik regelmatig...verder...mjah hallo en gedag...

von Carrstein 19-06-2003 21:44

*buren van op kot*

De buren die links wonen, ken ik niet, onderste verdieping is 'n psychiaterspraktijk... één keer binnen geweest omdat er 'n brief voor hen al 'n goede maand bij ons lag aan de trap...
De buren rechts, tja, da's Fonske eh :p Praatgrage ouwe kerel die maar half te verstaan is :| Wel symphatiek en ik denk wel dat 'm mij ook wel ok vindt...
De onderburen (vaste huurders) heb ik meer contact mee dan met de vorige, maar nog altijd heel zelden... Zijn wel toffe mensen, jong koppel van 26-27 jaar ofzo...

WolterB 19-06-2003 21:46

links: zo min mogelijk, zijn aso's die zich weigeren aan te passen aan de Nederlandse gewoonten :mad:
rachts: niet veel, zijn wel aardig mensen

Miracle 19-06-2003 21:47

Aan de ene kant woont een ouder echtpaar met twee 'kinderen'. T zijn nogal nette mensen, en we groeten altijd en praten soms wat, maar we gaan bijna nooit bij ze langs. M'n ouders hebben wel oud en nieuw bij hen gevierd, maar dat was een spontane actie (ik mag ze niet zo, m'n ouders wel redelijk). We hebben geen last van hen, behalve als ze hun auto's aso parkeren
De andere kant woont een getrouwd stel met twee jonge kinderen. Daar gaan we nog wel regelmatig koffie drinken enzo. En we spreken ze ook veel vaker. Van hen hebben we ook de sleutel van het huis.

De rest van het rijtje hebben we redelijk contact, alleen met één buurman echt bijna nooit. (chinees met eigen zaak).

De last die we verder hebben valt erg mee. Als het geluidsoverlast is dan kan dat vaak worden verholpen door het raam dicht te doen.

de communiceerbeer 19-06-2003 22:00

hehe, hoe zou je nou op het idee van dat topic gekomen zijn :D

ik zie mijn buren bijna nooit, dus lekker rustig :p

Tandpasta 19-06-2003 22:08

Onze buren zien we eigenlijk alleen op sommige verjaardagen, maar verder nooit. We groeten elkaar ook altijd, maar verder weet ik bijzonder weinig van ze. :)

spacegirl 19-06-2003 22:21

goed, de ene buren moet je met rust laten, en met ze meelullen, de andere een super lief stelletje, buurvrouw gaat morgen mee voor examen (y)

Shock 19-06-2003 22:22

met de buren aan de ene kant hebben we ongeveer al ruzie zolang ze hiernaast wonen, we kunnen amper wat van elkaar tolereren... met de andere buren kunnen we geweldig opschieten, dat zit gewoon goed, tis geven en nemen, niks aan de hand :)

howshesings 19-06-2003 22:31

als ik ze tegenkom groet ik ze, met mn ene buurman ben ik een keer een boswandeling gaan maken maar die spreek ik verder nooit meer. hij was een beetje eng :o
en de buren waarmee we onze voordeur delen zorgen voor de kat als we weg zijn.

Tofke_H 19-06-2003 22:32

ja tuurlijk... Met sommige zelfs heel veel. Zoals het spreekwoord zegt "beter een goede buur, dan ver familie"

cha0s 19-06-2003 22:33

als ik ze zie worden er haatdragende blikken uitgewisseld, heel gezellig altijd (y)
(heb met beide kanten ruzie, en die buren zijn achterbaks. roddelen over me, en die andere buren in de straat weten op 'n gegeven moment ook niet meer wat wel en niet waar is dus gaan ze 'r maar vanuit dat het klopt (n))

one*girl 19-06-2003 23:53

Wij hebben nu nieuwe buren en die zijn dus ook anti en die komen elke dag wel langs, soms kan het wel gezellig zijn maar hun hebben van die irri kinderen maar ja..

De rest is soms een hallo of goedemorgen het enige wat ze van me krijgen.. zijn echte zeikerds.. van die mislukte opa's en oma's

Enfant Terrible 20-06-2003 00:13

goed contact, lopen af en toe bij elkaar binnen, zorgen voor elkaars planten/huisdieren/whatever bij afwezigheid etc. Fijn is dat :)

PV 20-06-2003 02:59

achterburen hebben mn ouders ruzie mee (die man wilde onze brandgang hebben ofzo :o), rechterburen zijn wel ok, maar verder geen contact mee, t huis aan de linkerkant stort bij een aardbeving van 3.2 ofzo in, en tegenover ons woont mn oma, hebben we ook al ruzie mee

dyfusica 20-06-2003 07:46

wij wonen naast oudjes, hebben nooit last van ze, zij wel van ons maar ze zeggen er nooit wat van, dus ja.. aardig zijn ze wel

beide kanten, de ene kant vind ik aardiger dan de andere, maar das vooral omdat de ene kant onze honden wel mag en de andere kant niet. Ik groet ze wel maar veel meer niet

aan de andere kant van de straat wonen een stel japanners die altijd heel uitgebreid gaan zwaaien als ze je zien:D die groet ik dus wel gewoon

naast die jappaners woont een vrouw samen met dr man, die groet ik wel gewoon en maak ik een enkele keer wel een praatje mee maar das meer omdat ik dr zielig vind (dr man heeft altzeimer vergevorderd en zij zit helemaal volgestopt met antidepressiva om het vol te kunnen houden)

aan de achterkant groet ik ons achterbuurmeisje enzo ookwel, zij pasten altijd op onze konijnen als we weg waren, nu kan dat niet meer want onze honden zouden haar bijten

neobamboom 20-06-2003 07:52

vrij weinig met de buren echt naast ons, hallo kander wel af, en een mooi/weertje verhaaltje..... maar verder valt het wel mee.
verder wel echt contact met andere buren

zwoesj 20-06-2003 07:52

aan beide kanten geen ruzie voor de verandering wel gehad overigens

Keyser Saus 20-06-2003 08:23

kwoon op een flat dus veel buren. :)
links aardige oude mensjes, boven een rare alleenstaande vrouw, onder een altijd herrie makend, asociaal gezin, en verder nog wat aardige oudjes. :)

the tourist 20-06-2003 08:29

Lijkt een beetje op het verhaal van Boogie.

Ik heb ze nog nooit gesproken (mijn moeder wel), maar ik zeg ze wel bijna altijd gedag. Ik weet ook niet hoe ze over me denken. Ik draai af en toe ook harde muziek, en het valt me de laatste tijd op de ze me nogal kwaad aan kijken :o (maar dan moeten ze er iets van zeggen).

Boogie 20-06-2003 09:05

Citaat:

Tofke_H schreef op 19-06-2003 @ 23:32:
"beter een goede buur, dan ver familie"
verre vriend :o

VanilleVla 20-06-2003 09:15

Links wonen Turken en rechts wonen Marokkanen. Laatst was er een politie-inval bij de marokkanen. Stond er de volgende dag in de krant: grote hoeveelheden drugs en wapens gevonden in de Burg.Freijterslaan (waar ik dus woon)...

Die mensen zorgen wel voor overlast, maar niet bij mij :) want als je ernaast woont doen ze meestal niets. Ze willen zelf ook rustig kunnen wonen. Stel dat ik een kilometer verderop had gewoond zou ik waarschijnlijk veel last hebben gehad van hun asociale kinderen.

Kamilla 20-06-2003 09:52

Ik heb maar aan één kant echte buren. Daar praat ik vaak mee (we hebben een open schutting) en soms ga ik even langs bij ze. Zijn hele aardige mensen die ons ook wel is helpen als we bijvoorbeeld ergens heen moeten en we zitten zonder vervoer. De rest van de straat zeg ik gewoon gedag en met de meeste maak ik een praatje, is altijd wel 'gezellig'. :)

FlorisvdB 20-06-2003 09:55

met allebei de buren houd ik wel regelmatig contact.
vorige week waren ze nog op mn examenfeest

mleen 20-06-2003 09:56

links: aardige mensen wonen er ook al 22 jaar (net als wij :eek: ). niet veel contact, maar wel positief

rechts: stomme mensen met twee drumstellen en veeeeel hiphop muziek die weigeren rekening te houden met de rest van de buurt. bovendien zijn het 'altijd de blanke mensen die komen zeiken'... en politie bellen laten ze ook niet toe... onze auto was ondergespoten met iets erg vies :mad: geen positief contact nee... (n).

Taeke 20-06-2003 09:58

Van de buren rechts van ons weet ik niet eens hoe ze heten :D:D

Mr.Oizo 20-06-2003 10:35

Heb niet echt vaak contact met de buren, maar ALS ik contact heb is dat altijd eigenlijk wel positief (y) heb nooit ruzie met ze. Van allebei de kanten zijn het ook leuke, goedhartige mensen. :)

Dr. Oetker 20-06-2003 15:21

nauwelijks
alleen als ik ze toevallig tegen kom eigenlijk :o

Tahvall 20-06-2003 15:30

negatief contact

Anne 20-06-2003 15:35

Bij mijn ouders: de buurvrouw komt op alle verjaardagen, wij komen altijd bij hen (buurman, buurvrouw, buurjongen van 18 die ook ergens op dit forum ronddwaalt en buurmeisje van 15).
Bij mijn eigen kamer: gisteren heb ik even naar de buurvrouw gezwaaid. En de andere buurvrouw is heel nieuwsgierig, maar daar heb ik niet naar gezwaaid.

Goh, lekker boeiend. :rolleyes:

Mara 20-06-2003 17:02

Ikzelf nauwelijks. Ik groet ze, dat is het. Mijn ouders praten wel met ze, vooral mijn moeder.
Komt waarschijnlijk omdat we net verhuist zijn.

Nattigheid 20-06-2003 17:08

Mja, goede buren allebei. links zijn ze net nieuw, en die zijn ontzettend gezellig:) rechts, ja, die zijn ook gezellig op hun manier. zijn we iets minder 'close' mee.

Demiurge 20-06-2003 17:18

Heb wel contact met de buren, zijn wel aardig maar 1 van de 2 zijn heel vreemd enzo.
Buurman is iets van 2 meter, buurvrouw 1.60 ofzo...
Die dochters durven nog niet eens hoi te zeggen enzo (10, 15)
Vreemd, maar wel aardig enzo

BBEM 20-06-2003 22:06

ik kijk ze nog net aan meer ook niet

Gwinnie 21-06-2003 02:22

de ene buren heel veel. de buurman was zelfs verbaast dat ik mn vriend nog niet was komen voorstellen. :D

en die ander, ik laat wel eens hun hond uit als hun weg zijn en we praten wel is.

Sim0ne 21-06-2003 06:26

links, sinds ze hebben gehoord wat k eigenlijk van ze vindt niet echt meer (raampje stond open en buurman der naast toen k over ze aant vertellen was.... oeps)
recht, aardige mensen heb net nog een computer gehad van ze :)

cyber ian 21-06-2003 06:48

ik zie me buren alleen bij oud en nieuw en nog een paar van die feest dagen. voor de rest eigenlijk niet.

Leonoor 21-06-2003 08:10

Onder: goed contact, 't is m'n zusje.
Rechts boven (das echt naast ons dus): die groeten we altijd en soms praten we d'r wel mee ed.
Rechts onder: zoon van de mensen die rechts boven wonen, geldt het zelfde voor als voor de mensen van 'rechts boven'.
Links onder: is een 'collega' en haar vriend, goed contact mee. ;)
Links boven: mensen zijn net verhuisd, zeiden we altijd wel gedag tegen en we zijn een keer wezen klagen over harde muziek (extreem hard dus, als zelfs wij het kunnen horen door een scheidingswand heen), maar ze wonen er nu dus niet meer.

An 21-06-2003 08:46

Links: stelletje studenten, niet echt vriendelijke mensen. Er woonde vroeger ook studenten maar die waren een stuk socialer. Deze zeggen nog geen eens gedag.
Rechts: Een marrokaans gezin, zeggen wel gewoon gedag enzo maar verder ook niets.
Aan de overkant: woont mijn tante:p
3 huizen verder op: woont mijn moeders neef.
Andere kant van de straat: Wonen mijn oma en mijn moeders tante :D

BCR 21-06-2003 08:52

Rechts: Goed contact, dat zijn vrienden. Komen op verjaardagen enzo, Oud&Nieuw bij elkaar langs, blabla.

Links: woont een oud vrouwtje, maar ze is nog heel actief :D. Die spreek ik heel soms. Verder niet.

En de rest van de buurt is walgelijk. Er wonen alleen maar zwaar gereformeerde. Argh! De kindjes jn de buurt zijn zoooo irritant. :mad: "Je mag geen broek aan..", krijg ik dan van zo'n klein mormel te horen. Dat kind is net 4, kan nauwelijks praten maar weet al precies wat wel en niet van God mag.
En altijd op onze oprit rennen.. *zücht* (n)

greetje 21-06-2003 11:15

ik heb heel contact met de buren , wij gaan namelijk altijd samen fietsen, hehe we zijn wel maar 14 mja..dat doet er niet toe é, en voor de rest zeg ik goeiendag ma meer ook nie

CrazY G 21-06-2003 13:21

mij buren zijn allemaal redelijk oud. Dus ja ik heb contact met ze want oudjes willen altijd praatjes maken...zucht...
Maar met twee buren kan ik niet goed opschieten, ze mogen me niet, waarom weet ik ook niet, waarschijnlijk dat ik teveel herrie maak met vrienden savond. Een buurvrouw ging me vrienden zelfs een keer te lijf met een schoenlepel , dat was echt amuserend, want ik stond van boven te kijken :D :D

simple creed 21-06-2003 15:16

onze buren zijn echt toppie!! we hebben ongelooflijk goed contact, lopen altijd bij elkaar binnen. zorgen voor elkaars post, planten en dieren als we op vakantie zijn. We werken samen enz enz enz.

Maarja wij wonen dan ook buitenaf op een boerderij. De bewoonde wereld is 5km verderop. Dan trek je gewoon automatisch al meer met elkaar op!

Bellenblaas 21-06-2003 22:23

Ik groet ze, en vind het best aardige mensen maar hun kinderen spelen altijd net op het moment buiten dat ik moet leren en dus kan ik me niet concentreren aangezien ze nogal hard schreeuwen enzo :rolleyes: Ok, het blijven kinderen, maar irritant is het wel

Smartie 21-06-2003 22:29

In ons oude huis hadden we aan de ene kant ruzie met de buren (wij waren toen we kleine kindjes waren te luidruchrig) en de buren aan de andere kant spraken we nooit.

Nu zijn we verhuisd naar een nieuwbouwwijk en is alles toppie. We kunnen goed omgaan met de buren aan beide kanten, we passen op en we verzorgen elkaars planten tijdens vakanties enzo

Veenbes 21-06-2003 22:30

Ik ben toevallig vandaag nog bij één van mijn buren geweest, ze zijn best aardig. Aan de ene kant woont een jonger stel met drie (soms schreeuwende) kinderen en aan de andere kant een ouder en rustig echtpaar. Gelukkig hangt mijn hangmat aan die kant van de tuin zodat ik die kinderen niet hoor als ik lekker rustig wil hangen.

Atje85 21-06-2003 22:36

Wij hebben maar 1 buur(hoekhuis), en dat is de buurvrouw. Hele aardige vrouw en hebben dan ook goede contacten met elkaar. Komt wel es een kopje thee drinken enzo (en omgekeerd). :)

Lijkt me echt kut als je irritante buren hebt :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.