Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   uitslag door scheren?! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=516730)

D-sire 19-06-2003 21:52

uitslag door scheren?!

Ik ben net begonnen met het scheren 'daar beneden' met een gewoon scheermesje (wel voor vrouwen), ik merk alleen dat ik mezelf heel snel openhaal tijdens het scheren (bloed) en dat ik na het scheren veel bultjes en jeuk overhoud. Ik heb een speciale creme gekocht voor na het scheren, maar die helpt volgens mij ook niet echt..
Meer mensen die dit hebben (gehad) en die wellicht tips hebben?

Alex 20-06-2003 00:23

Hmmm heb er geenl ervaring mee dus ik ga maar uit van 'gewoon' scheren. Het beste kan je het doen na het douchen en een scheergel/scheerschuim gebruiken (goed laten intrekken zodat de haren zacht worden). Ook goed bijhouden (hoe langer haren zijn hoe moeilijk het is) en gewoon rustig aandoen...

D-sire 20-06-2003 10:53

Hmm ja ik doe het meestal onder de douche en wacht er ook niet te lang mee. Ik word alleen zo moe van die uitslag enzo...

Dr.Martenmeisje 20-06-2003 15:57

Citaat:

Dreamzy schreef op 19-06-2003 @ 22:52:
Ik ben net begonnen met het scheren 'daar beneden' met een gewoon scheermesje (wel voor vrouwen), ik merk alleen dat ik mezelf heel snel openhaal tijdens het scheren (bloed) en dat ik na het scheren veel bultjes en jeuk overhoud. Ik heb een speciale creme gekocht voor na het scheren, maar die helpt volgens mij ook niet echt..

het ligt er ook aan 'hoe' je scheert.. 'daar beneden' kan je het best (heb ik gemerkt bij mezelf) naar beneden scheren, wanneer ik het naar boven doe krijg ik ook bultjes en jeuk.

blackfairy 20-06-2003 16:25

Citaat:

~*Linnn*~ schreef op 20-06-2003 @ 16:57:
het ligt er ook aan 'hoe' je scheert.. 'daar beneden' kan je het best (heb ik gemerkt bij mezelf) naar beneden scheren, wanneer ik het naar boven doe krijg ik ook bultjes en jeuk.
Echt veel mensen zeggen dat, maar als ik dat doe ziet het er echt niet uit (vind ik dan) daar word het echt niet gladder van ofzo.

heb t zelf ook vaak, je mesje moet ook echt scherp zijn.

Basia 20-06-2003 17:28

Citaat:

Dreamzy schreef op 19-06-2003 @ 22:52:

ik heb dat ook ja en word er gek van !! staat zo lelijk bah. ga maar es ontharingscreme proberen ofzo :S

Dr.Martenmeisje 21-06-2003 12:58

ja dat heb ik nu ook gehaald.. ga t zo maar ns ff testen op m'n benen...
alleen t ruikt echt superchemisch!
btw.. dat heb je van het etos merk, dat is echt 4 x goedkoper dan dat van veet enzo..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.