![]() |
Pijnlijke borsten
Hoi allemaal
Ik heb een probleempje waar ik al een tijdje mee zit. Mijn borsten doen de laatste weken veel pijn. Nu ook, zit gewoon met een BH aan achter de pc en t doet pijn. Als ik in bed lig zonder BH ook, en als mijn vriend ze aanraakt ook. Weet iemand hoe t kan? Het is weleens minder maar nu doet t echt pijn en ik vond dat ik maar eens een oplossing moest gaan zoeken... Ik ben net 18, heb cup75C en ben 1.78 m. Groetjes Kim. |
Misschien moet je ongesteld worden? Dan zijn ze bij mij sowiezo gevoeliger.
Je borsten zijn in verhouding ook niet te groot lijkt me, en aangezien je er daarvoor ook nooit last van hebt gehad lijkt het me sterk dat het daaraan ligt. Nee, ik zou eigenlijk ook niets weten? |
Ik weet alleen dat ik dat ook heb 1/2 weken voordat ik ongesteld moet worden.
Maar als je het daarvoor nooit heb gehad weet ik het niet, misschien even naar de dokter, vooral als je er echt veel last van hebt, want het lijkt me niet prettig. |
misschien groeien ze nog.. dat je dat voelt
ja ik weet, het klinkt beetje vreemd omdat je al 18 bent.. maar dit si echt het enige waar op kan komen |
Hmz jah ik heb gisteren mijn laatste pil ingenomen, dus moet wel ongesteld worden. Als meer mensen dat hebben zal t wel niet erg zijn... Ik heb t weleens eerder gehad maar dat was toen mijn borsten nog groeiden, dan voel je ook van die bobbels enzo maar die voel ik nu niet meer...
|
de mijne doen ook pijn, maar dat is ongetwijfeld omdat ik aan het groeien ben.
|
Ik heb ook regelmatig pijn in mijn borsten. Duurt meestal een dag of 3-4 tot een week. Als het echt al weken aansleept is er toch wel iets mis denk ek.
|
Ja, ik heb dat nu ook weer, al een tijdje, ik denk al een week of 3. Soms is het wat erger dan een andere keer. Ik heb het eigenlijk best wel regelmatig en ik roep altijd maar dat ze aan het groeien zijn. Niet dat dat zichtbaar is ofzo (volgens mij) en ik ben ook al 20. Maar tot je 21e groeien ze door, als het goed is.
Trouwens, een jaartje geleden ofzo had ik dat ook en kon ik echt heel goed zien dat ze gegroeid waren. Dus dat kan echt makkelijk. Ik vind het trouwens wel vervelend, bijvoorbeeld met liggen enzo. Ik moet er dan echt rekening mee houden en kan niet in elke houding liggen die ik wil. Maarja, gaat wel weer over. |
Citaat:
Ze groeien.. ik heb precies het zelfde ben 17. |
Geez dat hoop ik toch nie!! Ik vind ze nu al te groot, als ze nog meer groeien overweeg ik serieus borstverkleining...
|
Ze groeien door tot na je twintigste, maar niet zo hard al vroeger. Het is ook een kwestie van hormonen, en de ene maand is het erger dan de andere. Lastig, maar niks aan te doen.
|
Of het komt doordat je aan de pil bent,
óf omdat je ongesteld moet worden, óf omdat ze nog groeien. Bij de meeste meisje groeien ze nog een halve cup tussen hun 16de en 21ste, daarvoor groeien ze sneller. Veel groter zullen ze dus niet worden, maar je kan het mogelijk nog wel voelen doordat ze wanneer ze groeien wat harder worden. (Overigens kunnen ze groter líjken naderhand (= na je 21ste) doordat ze wat minder stevig worden; ze gaan wat meer hangen dus.) Wat helpt: Lekker je borsten onder de douche masseren, zodat ze wat soepeler worden. |
dat vind ik echt onzin,een borstverkleining!!!!!
Vind het oke als je echt LAST hebt ervan en van je rug enzo maar niet zo van tja vind ze nie zo mooi liever kleiner dan maar mes erin :eek: BELACHELIJK!!!!!!!!!! ben blij met wat je hebt ;) |
Citaat:
|
Dat heb ik ook, maar dat is omdat er van de week iemand met zijn schouder vol in mijn borst sprong..
Kan zijn omdat je ongesteld moet worden of omdat ze nog even een "groei"spurtje inzetten.. |
Ik heb het ook...niet constant, maar wel vaak en regelmatig ed...de ene keer (veel) erger dan de andere keer... Ik heb nu ook last van iets bij m'n oksel...dan gaan d'r soms wel enge dingen door m'n hoofd spoken, maar ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Groeien, ongesteld worden, de pil, enz. allemaal redenen waardoor je borsten pijn kunnen doen... Verder zou ik het ook niet weten...wat de reden bij mij is, weet ik niet. 75C valt toch best mee btw...? |
Ik heb dit nu ook al een week :confused: en m'n ongesteldheid is ook al laat. (heb overigens zelfde maat als jij) :( bah
Ik wil niet groeien :P |
Citaat:
Ik denk dat je de oorzaak van je rugklachten ergens anders moet zoeken, kimmetjeluvsya. Te zware tassen, verkeerde houding op bepaalde momenten allerlei mogelijkheden.. maar borsten cup C? Lijkt me echt onwaarschijnlijk... |
bij mij doen ze owk pijn...maar dat komt omdat ze aan het groeien zijn (hoera hoera hoera :D:D:D:D:D:D:D) en dat kun je best goed zien!! ze zijn in een maand tijd al flink gegroeid!! tis wel lastig met slapen wat je kunt wa moeilijker op je buik liggen omdat ze tres gevoelig zijn!!....maarja je moet er wa voor over hebben :D (y)
|
Citaat:
De pil die verhoogt de concentratie oestrogeen. Vetcellen produceren ook kleine hoeveelheden oestrogeen. Wil je echt dat ze niet groter worden dan moet je oestrogeenconcentratie dus verlagen/laag houden totdat ze niet meer groeien. Dat vetcellen oestrogeen produceren is overigens zodat mensen die het goed hebben (anno 80.000 v.chr - goed kan je goed meten in hoeveelheid vet), investeren in voortplanting terwijl mensen die het niet goed hebben minder hinder hebben van seksuele kenmerken. |
Citaat:
Toch? |
Sinds ik de pil neem heb ik ook vaak gezwollen en iets pijnlijke borsten. Tja dat moet ik er dan maar bijnemen, wat een vrouw toch te verduren heeft he (n)
|
Citaat:
|
Ik heb de laatste paar dagen ook last van pijnlijke borsten.. het doet vooral zeer als ik ze aanraak of erop druk. Ze voelen nogal hard aan.... zijn ze misschien aan het groeien ofzo? Ik moet niet ongesteld worden en ik ben niet aan de pil. Nog ff een vraagje.. is het trouwens beter om 's nachts zonder bh te slapen?
|
Jah zonder BH is volgens mij beter (en fijner) dan krijgen ze ruimte en rust ofzo (zei een vriendin van me) en een BH knelt zo af. Meer bewegingsvrijheid dus, is ook fijner voor jou zelf:)
BTW een vriendin van me is twee weken terug kei hard tegen mijn borsten aan gekomen, misschien dat t daardoor kwam. Het gaat nu al beter:) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54. |