![]() |
[opname-n00b] een band goedkoop live opnemen
Ik wil:
-cheape soundkaart met veel ingangen -cheape drum mics -cheape versterker mics (of kan ik het beter rechtstreeks doen?) Zodat ik zang, gitaar, bas en drum in een keer kan opnemen en achteraf op de PC kan mixen. |
Ga voor een beetje geld een goedkope studio in en je hebt betere kwaliteit voor evenveel geld!
|
Citaat:
|
Kan ook in een studio hoor, gewoon samen met de producer aankloten :)
|
Citaat:
|
punt is: die shit komt niet in cheapo prices.
|
Citaat:
|
is dit wat ik zoek?
http://www.feedback.nl/pix/audiotrak-inca88.jpg Dit is een zeer goede kaart (latency van 3 tot 1.5 ms!!!) voor zeer een scherpe prijs. De Inca 88 heeft acht in en acht uit (analoog) en optische / coaxiaal S/Pdif uit. Optie: 2 MIDI in/uit. Wordt geleverd inclusief Steingerg Cubasis Van: € 446,- Voor: € 299,- -feedback.nl |
Ik zou zeggen: bel de Feedback.
|
Citaat:
|
Nee, VAST NIET!
Maar wat ik wil zeggen: het lijkt me niet dat hier veel mensen zijn met verstand daarover. |
hmm.
hoeveel microfoons wil je daarop aansluiten? koop je microfoons die phantom power nodig hebben? Zo ja, ondersteund die kaart dat? trekt je PC het? |
"Dual Mic Preamps and dual headphone amps are employed to provide live recording sessions without the need for an external mixer."
-http://floridamusicco.com/itm00257.htm Voorversterking dus... dat zou de microfoon een heel deel aan kracht mee moeten kunnen geven niet? |
Citaat:
Hou je er wel rekening mee dat als je je pc voor audio-opname gaat gebruiken, je er eigenlijk niet zo heel veel andere dingen mee moet doen gezien chrash-gevoeligheid van dat soort high-end audio apps. ziet er wel uit als een aardig kaartje, nu nog mics want die gaan je het meeste kosten :D |
Citaat:
ja mics . de gitaristen zorgen maar voor hun eigen ;) ik? http://www.feedback.nl/pix/superlux_drk-e4c2-koffer.jpg Betaalbaar je slagwerk uitversterken? Dat kan. Deze drummicrofoonset bestaat uit een bassdrummicrofoon, drie tom microfoons en twee snare/hihat/overhaed microfoons. Dit alles in een handige koffer voor een ongelofelijke prijs! Van: € 268,- Voor: € 179,- evt.? |
Als iemand een goedkoper kaartje en/of goedkopere mics weet.. post het gaarne.
|
misschien op marktplaats ofzo
|
juh, als je onder de 300 euro wil blijven dan moet je denkik toch terecht bij 2de hands speeltjes
|
ondergronds studiootje vinden
|
Citaat:
|
www.thomann.de heeft leuke aanbiedingen, is meestal goedkoper als feedback..
|
die micset is niet zo duur. geloof dat dat wel aardig prijsje is..
|
Citaat:
volgens mij. |
Citaat:
Microfoons zijn gewoon het duurste van alles. Als je genoegen wil nemen met lagere kwaliteit, dan is dat vaak het eerste waar je je na een tijdje aan gaat ergeren. |
Citaat:
Neem ook in acht dat ik zei dat ik geen topkwaliteit hoef. En niet rijk ben. |
Jezus man. Je neemt toch gewoon wat shit met je bandje op. Hoef je toch geen kapitalen aan te besteden :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je serieus wat wilt bereiken ga je gewoon shit opnemen met wat betaalbare spullen en als de tijd rijp is ga je gewoon naar een studio.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30. |