![]() |
glas eten/drinken (binnen krijgen via mond/slokdarm)
Ik dronk net sinaasappelsap uit een glas en had niet gekeken of daar toevallig glas in zat en dat zat er dus wel in, ontdekte ik toen ik het op had (we hebben laatst een glas stuk laten vallen en blijkbaar niet alle scherven opgeruimd).
Nu denk ik dat ik wat kleine stukjes glas op heb gedronken. Kan dat kwaad? Ik ga er niet vanuit, in verband met slijmvliezen in darmen enzo, maar ik vraag het me wel af. Ik merk het natuurlijk vanzelf, ik zal heus niet meteen doodbloeden, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. |
Toevallig, ik had het vorig jaar op vakantie ook, en het kan geen kwaad. Tenminste, bij mij niet. Als je je zorgen maakt, maar dat doe je blijkbaar niet, zou je naar de dokter kunnen gaan. :)
Ik denk dat je het vanzelf kwijtraakt. Uitpoept dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Meestal krijg je er geen last van.
Maar als dat stukje bv. in je ademhalingsstelsel terecht komt kan het grote schade aanrichten! Elders in je lichaam (gastro-intestinaal systeem) kan het ook voor problemen zorgen. Zo'n klein stukje glas kan bv. een appendicitis (blindedarmontsteking) veroorzaken. Meestal komt het er gewoon weer uit, maar als je opeens klachten krijgt moet je die zeker niet bagatelliseren en onmiddelijk actie ondernemen. |
ik ken iemand die er wel last van heeft gekregen, die kreeg heel erg last van d'r buik en is toen net op tijd geopereerd, anders was ze dood geweest (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43. |