![]() |
nadenkzinnetjes / vage woorden
zoals deze:
Frans vraagt Frans in het Frans is frans in het Frans frans Frans? Nee, zegt Frans in het Frans tegen Frans.Frans is in het Frans niet Frans maar Frans is in het Frans Francaise,Frans! (als je goed leest begrijp je het in een keer, maar je moet wel ff je aandacht erbij houden.) Hebben jullie ook van dit soort zinnetjes? plaats ze dan hier ff. -xxx- |
Misschien helpt het als je leestekens invoert :p
Maar jij bedoelt dingen als Kapper Karel en Spaans Graan enzo? :) |
Citaat:
agh, van alles, ook als je zelluf wat heb verzonnen ofzo ;) |
Als een potvis in een pispot pist, zit de pispot vol met potvispis :confused:
|
als een potvis op een pot pist heb je een pispot vol met potvispis.
|
Citaat:
ik weet dat die van mij niet orgineel was, maar dan mag jij wel met wat orgineels aankomen :mad: ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als de barbier die de baarden van barbaren die bij café barbera rabarber eten zijn beroep uitoefent is hij de rabarberbarberabarbarenbaardenbarbier
|
Citaat:
kon ik tog niet weten |
De knappe kapper knipt knap, maar de knecht van de knappe kapper knipt nog nog knapper dan de knappe kapper kappen kan.
|
Achter grootmoeders hutje groeien kroten op een klutje!
|
Als in Graven graven gravengraven graven, graven graven gravengraven. :cool:
Als vliegen vliegen en bijen vrijen, vliegen de vliegen de vrijende bijen vliegensvlug voorbij. :confused: Klappertandend kwam Kees Koukleum kolen kopen. Kijk kijk, kakelde kolenkoopman Kuipers. Kees klappertandt! Koud, Kees? Kerel, klaagde Kees. Krakende knieën, klapperende kiezen, kompleet knikkende kuiten. Kurieuze kou, knikte Kuipers. Koop kolen, knul! Kolen kunnen kou klein krijgen! :p :o |
Citaat:
hehe EASY |
Oote oote oote boem
oote boem en verder ken ik hem niet :D |
Citaat:
|
Vliegende vliegen vliegen vliegende vliegen achterna (weet niks beters)
|
Citaat:
|
Citaat:
Als spinnen spinnen, spinnen spinnen spinnenwebben. |
Als jouw teckel mijn teckel tackelt, tackelt mijn teckel jouw teckel terug.
|
toen de tekkel de tekkel tekkelde tekkelde de tekkel de tekkelende tekkel terug :p
Fries: Ha jo jo jo-jo wol bei jo? vertaald: heb je je jojo wel bij je? |
De koe kauwt langzaam op haar groene gras.
|
Ping en pong gingen pingpongen ping pingpongde de pingpongbal naar pong, pong pingpongde pingpongbal naar pong..
Ach ja.. Ooit eens een puzzel geweest met godsdienst, moest je letters opzoeken in boek 3, hoofdstuk 30, vers 100.. :rolleyes: |
It Pol ol?
Oa Pol ol it? Pol it ol lange! Is wel in't West-Vlaams, anders klinkt het niet. Je vraagt dus aan iemand of Pol al eet, dan zullen ze het waarschijnlijk niet begrijpen en 'wablief' zeggen, dan antwoord je 'of Pol al eet?', en dan 'Pol eet al lang'. Maar zoals ik reeds zei, dit klinkt enkel goed in het West-Vlaams. |
Zevenhonderd zeventien zotten, zonder zorgen,
zwommen zeven zaterdagen zonder zwembroek zonder zinken, ze zijn zeker zot zei zotte Zulma! |
Citaat:
De koetsier poetst de postkoets met een poetsdoek. |
als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven :)
De kat krabt de krullen van de trap |
Citaat:
Antwoord van mij ooit op de basisschool: Als kippen piklust hebben, kunnen ze andere kippen met veel pikken dood pikken. Niet zo heel bijzonder, maar goed. ;) Mijn moeder sneed zeven scheve sneedjes brood. Of: De meid snijdt zeven scheve sneedjes brood. |
De postkoetskoetsier poetst de postkoets met postkoetspoets.
De schelle schicht schoot schichtig uit den hoge. Een pet met een platte klep is een plattekleppet. Peter Piper picked a pack of pickled pepper; A pack of pickled pepper Peter Piper picked. If Peter Piper picked a pack of pickled pepper, Where is the pack of pickled pepper Peter Piper picked? |
http://home.planet.nl/~smets039/tongverdraaiers.html
Staan er heel veel op. Hele lange en wel grappige ook. |
Citaat:
;) |
Wat was was voordat was was was.
Die wil ik jullie niet onthouden. ;) Toen zagen zagen zagen zagen zagen zagen zagen zagen zagen zagen. :confused: Als echtparen echt paren hebben echtgenoten echt genoten. :D |
Lange Lotje leerde lieve Liesje (=ik) lopen door de lange Lindenlaan.
Is iets anders, maar ik weet niks te verzinnen. |
Tim en tomaten tomaten tomaten Tim vrat.
|
Citaat:
Als ik denk dat jij denkt dat ik denk dat wij denken dat de gedachte waaraan we denken gedacht wordt mede door het denken in doordenken dan denk ik dat er heel wat afgedacht wordt.... |
Citaat:
|
toen moeder aan de was was kwam er een bij bij die vloog onder de deur deur over de weg weg.
:confused: zoiets? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik geef me over!! ;);) |
Citaat:
Leentje leerde Lotje lopen langs de lange Lindenlaan, maar toen Lotje niet wou lopen leerde Leentje Lotje staan.. :p Als je wil lullen over lullen moet je lullen over olifantenlullen want olifanten hebben grotere lullen om over te lullen *ofzoiets* De kat krapt de krullen van de trap |
ik mix whiskey met een whiskeymixer
^ snel hardop zeggen, klopt niks van..^ echt snel, anders werkt het niet :p |
Citaat:
tim en tom aten tomaten tom at en tim vrat :):cool: |
If two witches were watching two watches which witch would watch which watch
(nu hoop ik maar dat alles deftig geschreven is :o) |
Citaat:
|
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct
of The quick brown fox jumps over the lazy dog Zinnen waarbij elke letter uit het alfabet gebruikt is.... Ook goed? |
Citaat:
|
Mensen mensen zeiden de mensen toen de mensen de meenigte mensen zagen...... :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52. |