Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [ADSL] Kan geen Verbinding krijgen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=518384)

TIGEK 21-06-2003 16:13

[ADSL] Kan geen Verbinding krijgen

Ik heb Adsl via Zonnet en als ik mijn USB modem direct op de Buitenlijn aan sluit dus zonder POTS splitter werkt werkt hij.
Met de de Pots splitter werkt hij niet. Ik heb hem goed aangesloten want hij heeft het altijd zo gedaan.

Wat doe ik fout

Octopus 21-06-2003 19:32

Splitter kapot?

TIGEK 21-06-2003 19:41

Citaat:

Octopus schreef op 21-06-2003 @ 20:32:
Splitter kapot?
Hij werkt nu weer wel. Maar valt soms weer uit heel raar allemaal

the_man32 21-06-2003 22:54

Gare bekabeling?

Enlightenment 22-06-2003 11:39

Bekabeling zit ik aan te denken ja, als ie het af en toe wel doet maar b.v. disconnect ofzo. Hoe lang is dit bekabeling (zowel van begin tot splitter en van splitter tot modem)? Is het nieuwe bekabeling?

nare man 22-06-2003 11:52

Als hij soms wel, soms niet verbinding krijgt of de verbinding wegvalt lijkt het me dat de bekabeling inderdaad rot is.

Een normale platte telefoonkabel (die je meegeleverd krijgt met je ADSL-pakket) mag maximaal vijftien meter lang worden geloof ik, maar om het zekere voor het onzekere te nemen kun je een internetverbinding eigenlijk beter altijd met cat5 bekabelen.

De splitter ligt neem ik aan bij je NT1-kast (dat is waar de kabel de muur uitkomt) en gaat vanaf daar verder als gewone kabel. Als je die nou vervangt door een andere weet je zeker dat het hem dáár niet aan ligt. Voor je je hele bekabeling gaat vervangen, kun je beter even je PC en ADSL-modem bij de plek zetten waar je splitter ligt en dan een ander (korter) kabeltje gebruiken.

Verder moet je er ook rekening mee houden dat een kabel, of dat nu voor geluid of voor data is, meer kans heeft om storing op te pikken als hij achter een zware trafo (magnetisch veld) langsloopt, bijvoorbeeld een zware versterker of andere voeding.

Rugbuksnuffer 22-06-2003 12:54

Ik begrijp goed dat je verbinding en dan weer wel en dan weer niet is ??
Heb je toevallig een PC met een VIA chipset op het moederbord??

TIGEK 22-06-2003 13:00

Soms op het ene moment op het andere wordt de verbinding verbroken ik kan alles doen maar soms duurt het een paar seconden maar soms ook tien.

Octopus 22-06-2003 17:46

Dan is het denk ik idd gare bekabeling. Had ik eerst ook ;) alleen toen bleef ik 10min connected ofzo..

Rugbuksnuffer 23-06-2003 10:26

Het hoeft niet perse de bekabeling te zijn. Sommige AMD chipsets kunnen de hoge stroomsterkte die een ADSL USB modem vraagt niet goed leveren en dan ontstaan dezelfde klachte van dan weer wel even en dan weer niet. Stond een tijd geleden iets over op www.kpn.com. Ga daar eens kijken of er toevallig nog iets staat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.