![]() |
upload snelheid @home?
Op dit moment zit ik al zo'n 20 min iemand een bestandje te verzenden, en mijn uploadsnelheid is 20+ kB/s, de hele tijd al. Dit kan toch eigenlijk niet? Ik dacht dat @home een maximale uploadsnelheid had van 128 kbits?
|
data die je overstuurt KAN, net als bij 'n zipfile, ingepakt/gecompresst worden.. dan verstuur je dus in feite 20 kb/s, maar ingepakt levert dit niet meer dan 16 kb/s op. omdat je computer dit automatisch doet (kun je ook uitzetten), en ook aan de andere kant weer uitpakt, verstuur je dus in feite 20 kb/s, wat ie ook weergeeft.
|
De opgegeven snelheid door @home is: 16 kB/s
De snelheid die ik haal bij @home: 22 kB/s (ben testgebruiker van een nieuwe modem :D) |
Wie zegt dat de andeer gebruiker wel meer kan?
|
Citaat:
|
McLaren, perseus, ik vat jullie opmerkingen niet.. volgens het @home-contract heb je idd een max upload van 128 kbit, en die max ligt er gewoon... wat is het punt?
|
Citaat:
dus het hoeft niet zo te zijn. en dat kan liggen aan de download speed van een ander. Je kunt wel een max upload hebben van 5 mb/sec (weet ik, kan natuurlijk helemaal niet), maar als diegene die van je download maar een maximale download snelheid heeft van 5 kb/sec, dan gaat het ook niet sneller dan 5 kb/sec. Als diegene die van je download een max download heeft van 6 mb/sec, dan kan je wel die maximale 5 mb halen. |
Volgens mij heeft niemand in de gaten dat Apie hier gewoon bits en bytes doormekaar haalt. 128/8 = 16.
|
Citaat:
als een ander niet meer dan 12 kBYTE (= 96 kBIT) kan downloaden, zul je ook nooit meer naar m toesturen nee maar dmv compressie kun je er meer doorheen pompen (een docfile van 250kb kun je zo oversturen, of als een zip van 50 kilobyte, snappen we het nu?) mijn ervaring: van A2000(hilversum) naar single isdn (ik), 1999 zat gedurende de hele download op 17 kb/s terwijl isdn maar 8 kb/s zou mogen kunnen.. my ass! edit: ik denk dat ik m snap uit het verhaal van pinwing maak ik op dat HIJ over een @home-kabel beschikt, met dus max 128 kbit upload, misschien denken McLaren en perseus dat de ONTVANGER @home heeft? |
*)(@#&(#@&(#*@!
jongens wat doen we allemaal moeilijk zeg die jongen stuurt gewoon een file over zn @home-kabel met 20kb/s (VOOR MIJN PART NAAR EEN GIGABIT-NETWERK) over een gelimite uploadbandbreedte van 16kb/128kbit wat dus helemaal niet kan en waarvan hij zich dus afvraagt hoe dat wél kan OP WELK TOPIC REPLYEN JULLIE? :) |
En toch vind ik het raar. Naar aanleiding van het bericht van apie, zit ik nu andere 2 bestanden te verzenden naar 2 verschillende personen, een zip file en een divx file. Het lijkt me niet logisch dat die nog sterk gecomprimeerd kunnen worden. En toch zit ik up te loaden met 22 a 23 kB/s tijdens deze test. :confused:
Ach kan ik eens lekker gaan games :D |
Citaat:
ik weet et ook niet, wel interessant om es uit te zoeken.. |
Tussen het modem en jou is 10 mbit.
|
misschien heeft @home de upload limiet (eindelijk) verhoogd
|
Citaat:
wat is het nut van deze reply? :p :D |
Citaat:
|
Citaat:
over download klaag ik trouwens niet |
Citaat:
|
Lijkt erop dat het weer normaal is, haal nu niet hoger dan 15 - 16 kB/s. :(
|
wie zegt dat ie real time is?!
|
Ik heb nooit hoger als 15kb/s gehaalt, helaas :(
Andree mensen die van mij dus rechtsreeks iets willen hebben zullen dus egduld moeten hebben (als het iets groot zou zijn :)) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07. |