![]() |
gedichten
je bent bijzonder,
je bent een wonder, je bent een parel in Gods hand, Hij geeft de liefde waarnaar jij verlangt. Door al jou tranen heen, laat Hij jou nooit alleen. Geef Hem de ruimte in je pijn, Hij wil als een Vader voor je zijn. Je bent een parel. Mijn wens. Mijn wens is dat je minstens een mens mag hebben bij wie je geborgen bent in wie je vertrouwen stelt, bij wie je thuis kan zijn. Mijn wens is dat je minstens elke dag een fijn moment mag beleven; een ontmoeting, een lach, een aanmoediging, een uitgestoken hand, een blik vol begrip, iets goeds, iets moois, iets teder, iets dat je boeit, iets waarbij je herademt, opnieuw moed krijgt, gaat zingen, gaat danken, gaat dienen iets dat je stil maakt, iets dat je ontroert, iets dat je bidden doet. Mijn wens is dat je minstens een mens mag gelukkig maken door je verschijning, je spreken, je goedheid, je begrip, je aanmoediging, je troost je luisteren, je schrijven, je aanwezigheid, je vriendschap en je Medeleven Gebroken dingen U mag mijn hart hebben Al is het niet meer nieuw Het is gebruikt en gebroken Het is al een hele lange weg down En het werd smerig onderweg Als ik het aan U geef zult U het dan schoon maken? En de schaamte weg wassen? U mag mijn hart hebben Als het U niet geeft dat het gebroken is U mag mijn leven hebben als U mijn tranen niet erg vind Ik hoorde dat U oude dingen nieuw maakt dus geef ik deze verscheurde delen allemaal aan U Als U wilt mag U mijn hart hebben Zo ver weg van herstel Niets dat ik kon doen Ik probeerde het zelf te maken Maar het was daarna zelfs nog erger Toen liep U mijn duisternis binnen En U sprak woorden zo zacht En hield mij als een kind Totdat mijn bevroren tranen aan Uw voeten vielen U mag mijn hart hebben Als het U niet geeft dat het gebroken is U mag mijn leven hebben als U mijn tranen niet erg vind Ik hoorde dat U oude dingen nieuw maakt dus geef ik deze verscheurde delen allemaal aan U Als U wilt mag U mijn hart hebben |
Citaat:
|
was vergeten te zeggen dat ik ze niet zelf heb geschreven deze heb ik gekregen van een vriendin van mij
mijn eigen gedichten durf ik er nog niet op te zetten ben bang dat ze gewijgerd worden [verwijderd] maar goed ze zijn gewoon heel depri nou ja sommigen vallen nog wel mee |
afscheid
ik miste hem gister ik mis hem nu ik zal hem morgen missen hij is weg weg voorgoed hij komt nooit meer terug het was een treurige middag we waren aan het eten hij liep naar de keuken ik gaf een gil even later een ziekenwagen de zelfde dag verliet hij de wereld verliet hij mi deze keer zonder agscheid te nemen deze keer voorgoed ik miste hem gister ik mis hem nu ik zal hem morgen missen maar nooit uit mijn gedachten wissen dit gedichtje wat waardeloos is kwa dichten maar mijn gevoelens zitten er wel in tis 1 van mijn eerste gedichten ik was toen 12 of 13 maar goed dat doet er niet toe deze heb ik geschreven een poosje naar mijn vader,s dood deze kan nog wel geplaats worden denk ik zonder dat ie word verwijderd ik weet ook niet hoie ver je mag gaan kwa gedicht en het plaatsen maar goed |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19. |