![]() |
Gepakt met spieken op dossiertoets
Wat gebeurt er als je gepakt word op spieken op een dossiertoets?
|
dan moet je aan het forum uit leggen wat een dossiertoets is
|
Citaat:
Is dat een soort examen? Dan ben je de lul als je gepakt wordt. Is het gewoon een soort van proefwerk? Dan zul je wel een waarschuwing krijgen, of een 1 |
ben je dat van plan dan?
|
Dat kunnen wij niet weten omdat wij het leerlingenstatuut van jouw school niet kennen, like duh.
|
Citaat:
Gewoon "tentamen" - toets die meetelt voor PTA (Programma Toets en Afsluiting) in de 2e fase dus. volgens mij krijg je dan gewoon een 1 |
Citaat:
bij ons worden d'r wel eens mensen gepakt op spieken. de ene docent begint te gillen hoe belangrijk je examen wel niet is blablabla en zegt dat je een 1 krijgt wanneer je het nog een keer doet. de ander laat een waarschuwing achterwege en geeft direct een 1. weer een ander zegt rustig 'oke *naam*, vanaf nu moet je de toets toch echt zelf gaan maken en niet meer kijken hoever *naam klasgenoot* is' Is dus verschillend. En die 1 kan je dus alleen herkansen als er in het PTA aangegeven is dat de toets herkansbaar was (+ je moet nog herkansingsbriefjes over hebben). |
Citaat:
|
Citaat:
|
bij ons heet dat gewoon pta-toets(en)
Dossier heb ik echt nog nooit van gehoort... |
Dan wordt het cijfer 1 toebedeelt.
|
Citaat:
|
Ligt aan de docent.... maar ik denk een 1 en geen herkansing.
Als ze je echt willen naaien kunnen ze je misschien uitsluiten van examen maar dan moet t echt heel erg zijn (hoe kan je controleren of t heel erg :confused: is?) Anyway doe t maar niet (of had het maar niet gedaan) |
Citaat:
Maar ja, als je spiekt en je wordt gepakt, krijg je waarschijnlijk een 1. Of helemaal niets, dat doen ze ook wel eens, dan rekenen ze het als 'niet gemaakt' en dan blijf je zitten. |
als je het van plan bent, en je maakt je nu al druk over de gevolgen, dan zou ik het niet doen.
ik vond het altijd zo sneu als de hele klas zat te spieken, maar dan braak dr altijd 1 sukkel in zweten uit en ging moeilijk zitten draaien van de zenuwen - ja dan moet je het niet doen |
Citaat:
|
Bij ons is dat een onherkansbare 1, een gesprek met de directie, en als je een lullige leraar treft kan je redelijk gezeik krijgen wat betreft examen, omdat het natuurlijk bij ons allemaal meetelt voor SE...
|
Jah dat wilde ik dus ff weten.. T is bij mij met een waarschuwing afgelopen en puntaftrek :D . K ga ff proberen om het hele verhaal uit te leggen dan nu (misschien hebben jullie er nog wat aan) We hadden een toets van informatica en die mocht je achter de pc maken. Je moest al je antwoorden in je eigen map opslaan op het netwerk. Maar je kan dus mappen voor elkaar openstellen zodat je antwoorden kan lezen en kopieren en stuff... Dus als je ooit nog een informatica toets achter de computer hebt.. Maar die dude was erachtergekomen dat ik nogal veel antwoorden precies hetzelfde had als een java-nerd uit me klas.. Die begon dus allemaal moeilijk te doen en doen heb ik het opgebiecht.. Hoe eerlijk kan je zijn? Normaal gaat zo'n leraar naar de directie om het te melden en dan heb je een 1 staan die je niet mag herkansen maar omdat het vorig jaar ook al was gebeurt wist die leraar dat het mogelijk was.. Aangezien die dude een pc-nerd is van jewelste had ie het met 3 drukken op zn muis uit kunnen schakelen maar hij was het vergeten. Hij was dus bang dat als hij het weer ging melden dat ie dan op zn flikker zou krijgen en daarom heeft ie me gematst.. DUS KEENTJES! EERLIJKHEID DUURT HET LANGST EN SPIEKEN IS HET RELAXT!!
|
Stoer hoor.
|
Ja vet.... Echt relaxed spieken totdat je er geen mogelijkheid toe krijgt en flink de lul bent. Dat is echt zo relaxed.
spieken is soieso al niet eerlijk... :rolleyes: |
bij elke school hebben ze andere regels en zo ook bij elke leraar.
|
wij hebben ze ook.
als je gepakt word zit je met een 1 die drie keer mee telt. en ja, dan mag je heel hard je best doen om het op te halen. en ja, dan heb je alvast lekker een 1 voor je examen, dus mag je je andere dossiertoetsen wel erg goed maken en je examen ook. en nee, herkansbaar isszy niet. ofterwijl, sterk af te raden om daarbij te spieken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05. |