![]() |
'Memories'
Er staan tranen in de ogen van de grote ruige man
als z'n oude vlam met sier de trap afdaalt en heel het land is er getuige van hoe hij, zijn leden strak en stram, de hoofdprijs binnenhaalt Een halve eeuw geleden liet ze hem in de steek maar nu heeft ze zich dan toch bedacht het leven zonder hem werd niet zo geweldig als het leek nu komt alles goed, ze glimt, ze lacht Vijftig jaren bleef hij dromen van hoe het had kunnen zijn met haar van hoe het ooit nog goed zou komen zelfs na bijna vijftig jaar Vijftig jaar had zij haar eigen leven met alles erop en alles eraan maar nu is dan toch haar streven om met hém het laatste stukje door te gaan De man kijkt haar voorzichtig aan, dan in het rond muziek zwelt aan; het publiek is uiterst stil Dan draait hij zich om en gooit zich op de grond Hij schreeuwt:"Dit is niet wat ik wil!" Hij wil geen mens van bijna tachtig met rimpels en grijs haar Hij verlangt naar een kind zo prachtig als de godin van twintig jaar! Groetjes, Johan (en sorry van het metrum :o) |
ik vind het een leuk gedicht
lekker dat het een verhaal verteld beetje tragische omwisseling zo aan het eind, maargoed, ik begrijp die arme oude man heel goed :) |
'memories' verveel jij je wel vaker dat je dat kijkt? ;) :p
Nee kidding (best lief), hij's koel en het metrum, valt mee hoor! Ik vinnum gaaf en jaja... zelfs ík snap die oude man wel (al zijn oude liefdes best tof :)) xxxx Fan (Ennuhm ow ja... me = back to stay ;)) |
Citaat:
Ja, ik ga vaak naar m'n oma om een excuus te hebben om stiekem al haar lievelingsprogramma's mee te kijken ;) en gisteravond had ze dit ook gepland, dus vandaar. Vandaag was m'n andere oma trouwens jarig; het was erg gezellig, maar ik probeerde een gesprek te voeren met m'n opa en door de herrie kon hij mij niet verstaan; ik kon hem wel verstaan, maar voor de zekerheid vertelde hij alles toch maar 4 keer. :p Groetjes, Johan |
Memories is inderdaad wel leuk. :o Hmm... het gedicht is niet het beste wat ik van je gelezen heb (dat metrum... :D), maar het is wel leuk om te lezen. Zoiets zou eens moeten gebeuren, haha! ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15. |