Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   bloody mary (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=520188)

lune 23-06-2003 11:38

bloody mary

wie heeft wellis bloody mary opgeroepen of kent iemand die het heeft gedaan?
Ik wil er namelijk graag meer over weten(ik wil het niet zelf doen want toen ik erover hoorde ging ik met tegenzin de badkamer binnen).
Maar ik ben er dus ook heel nieuwsgierig naar.

lune 23-06-2003 13:05

weet er niemand iets over bloody mary of is er gewoon niemand online?

Mutant_oud 23-06-2003 14:24

Waarschijnlijk beide.
Maar weet je eiglijk wel wie Bloody Mary is, of heb je het nu over een of ander spelletje als Candyman?
Wat het ook is, het lijkt me weer zo'n sterk verhaal en over geesten oproepen en geesten in het algemeen zijn genoeg andere topics. Ik laat hem nog even open zoat je je kunt verdedigen en wat nadere uitleg geven.

Fade of Light 23-06-2003 14:55

http://www.mythology.com/bloodymary.html

Mutant_oud 23-06-2003 15:06

Candyman-spelletje dus.
De echte Bloody Mary was een koningin van Groot-Brittannië maar ok. Anyway, ik zie het nut er nog steeds niet van in, maar blijf het een kans gunnen.
Ik geloof er niet in.

Adilia 23-06-2003 15:37

About 100 years ago or so there was a woman named Mary. One day she had a terrible accident and her face was scratched so badly that she bled to death. But her spirit could not rest. Bloody Mary roams the world as an evil ghost. If you stand in front of a mirror in the dark and say her name three times, you will see her horribly mangled face appear. If you don't turn on the light and run away as fast as you can she will try to scratch your face off.

Gezellig zeg.... gadver.... Tis wel dom, maar wel eng! er staat: als je het licht niet aan doet en niet keihard wegrent, komt ze achter je aan en verminkt ze je gezich ofzoiets... klinkt niet echt lekker... ik ga het eens proberen denk ik.... ik geloof er niet in, dus waarom ook niet? jullie horen het nog wel van mij.... of ik verminkt ben of niet.. :)

Eurynome 23-06-2003 16:39

Citaat:

lune schreef op 23-06-2003 @ 12:38:
Ik wil er namelijk graag meer over weten(ik wil het niet zelf doen want toen ik erover hoorde ging ik met tegenzin de badkamer binnen).

Bloody Mary was een koningin van Engeland. Ze was de dochter van Henry VIII en regeerde van 1553-1558. Ze heeft maatregelen genomen tegen de protestanten, want ze was zelf katholiek. En met maatregelen bedoel ik dan dat ze ze vervolgd heeft hé!! En op een hele bloedige manier. Vandaar haar bijnaam: Bloody Mary. Als ik jou zou zijn zou ik haar dus zeker niet oproepen.

syneck 23-06-2003 17:10

Citaat:

lune schreef op 23-06-2003 @ 12:38:

Hoezo met tegenzin de badkamer binnen??

Fade of Light 23-06-2003 17:16

zou je haar nog meer kunnen verminken, als je dur oproept?

lune 23-06-2003 17:17

nou ik heb het dus half gadaan(haar opgeroepen) en we hebben in al onze badkamers echt gigantische spiegels, snap je het nu?
Meestal als je hara oproept ben je in de badkamer

Fade of Light 23-06-2003 17:21

Citaat:

lune schreef op 23-06-2003 @ 18:17:
nou ik heb het dus half gadaan(haar opgeroepen) en we hebben in al onze badkamers echt gigantische spiegels, snap je het nu?
Meestal als je hara oproept ben je in de badkamer

je kunt het niet half doen.. of je doet het of niet. In jouw geval, dus niet

Adilia 23-06-2003 17:44

Goed, ik stond voor de spiegel en maakte het donker en riep drie keer bloody mary! maar er gebeurde nix... dacht ik al... Als je haar wilt oproepen moet je dat niet op deze manier doen, da's onzin... ga dan glaasje draaien ofzo... of i.i.g. een andere manier om geesten op te roepen...

Bootsman123 23-06-2003 17:49

Is Bloody Mary niet ook een drankje?

lune 23-06-2003 18:03

ja het is ook een drankje, en je moet het wel om 12 uur s'nachts doen

fiesta 23-06-2003 18:23

ook al geprobeerd toen ik jonger was... das dikke zever, maar wel een leuke bezigheid als ge u verveelt ;)

greetz

lady of the dark 23-06-2003 18:57

Dat is natuurlijk dikke onzin. Je gaat voor de spiegel "bloody mary" staan roepen, en hop! ze verschijnt. Wel een leuk verhaal trouwens, ik vraag me af waar het vandaan komt.

Bloody Mary was trouwens ook een bekende zeeroofster, die eigenlijk Mary Read heette. Er is zelfs nog een liedje over haar gemaakt.

Bewijs:

Bloody Mary

couplet:
G C
Steeds zie ik in gedachten weer mijn Mary,
G D
vloekend en vechtend, gelijk een man.
G C
Overal waar ze kwam, schopte ze herrie,
G D G D G
Ze kon zeilen, zoals niemand, nu nog kan.

Refrein:
G
Ze heette Bloody Mary,
C
ze was de schrik der zee.
D
Dus drink op Bloody Mary,
G D
en op alles wat ze dee.

Couplet:
G C
Waar haar schip verscheen was het erg gauw knokken,
G D
en niemand ontsnapte levend, aan 't gevecht.
G C
Beloningen konden helaas geen mens meer lokken,
G D G D G
want iedereen, was aan het leven, meer gehecht.

Refrein:
G
Ze heette Bloody Mary,
C
D
G D
en op alles wat ze dee.

Couplet:
G C
Maar op zekere dag, 't was net na het eten,
G D
Viel Mary overboord en ging toen heen.
G C
Ze kon niet zwemmen, dat was ze vergeten,
G D G D G
Daarom zonk ze, naar de diepte, gelijk een steen.

Refrein:
G
Ze heette Bloody Mary,
C
D
G D
en op alles wat ze dee.

Refrein:
G
Ze heette Bloody Mary,
C
D
G D
en op alles wat ze dee.

bonsai 26-06-2003 13:13

het is echt bullshit, ik geloof er ook niet in.

maar toch durf ik het niet te proberen, best vaag eigenlijk

nare man 26-06-2003 13:22

Citaat:

lune schreef op 23-06-2003 @ 19:03:
ja het is ook een drankje, en je moet het wel om 12 uur s'nachts doen
Precies, maar niet met volle maan, want dan verander je in een wolf. :rolleyes:

AngelLena 26-06-2003 15:09

Beetje tegenstrijdige verhalen.. Ze was een koningin die mensen vervolgde wegens geloofsovertuiging, ze was iemand die door een ongeluk zo verminkt raakt in haar gezicht dat ze anderen nu probeert te verminken (beetje vage redenering) en ze was een zeeroofster...

Welke van de 3 is nou de waarheid of zijn er 3 bloody mary's en welke verschijnt nou dus wel in de spiegel als dat al geen fabeltje is. Ik zou het uit veiligheids overwegingen zowiezo al niet doen, maar ben toch altijd nieuwsgierig naar de waarheid...

Eurynome 26-06-2003 17:08

Citaat:

AngelLena schreef op 26-06-2003 @ 16:09:
Beetje tegenstrijdige verhalen.. Ze was een koningin die mensen vervolgde wegens geloofsovertuiging, ze was iemand die door een ongeluk zo verminkt raakt in haar gezicht dat ze anderen nu probeert te verminken (beetje vage redenering) en ze was een zeeroofster...

Welke van de 3 is nou de waarheid of zijn er 3 bloody mary's en welke verschijnt nou dus wel in de spiegel als dat al geen fabeltje is. Ik zou het uit veiligheids overwegingen zowiezo al niet doen, maar ben toch altijd nieuwsgierig naar de waarheid...

Het mijne heb ik gehaald uit een geschiedenisboek. Dit heb ik geleerd in mijn lessen geschiedenis op school (geschiedenis van de koningen en zo van Engeland). Ik denk dus dat dit redelijk betrouwbaar is... 100% zeker kan ik dit niet zijn want ik heb het boek niet geschreven hé :rolleyes:
xXx

lady of the dark 26-06-2003 17:56

Citaat:

lunaria schreef op 26-06-2003 @ 18:08:
Het mijne heb ik gehaald uit een geschiedenisboek. Dit heb ik geleerd in mijn lessen geschiedenis op school (geschiedenis van de koningen en zo van Engeland). Ik denk dus dat dit redelijk betrouwbaar is... 100% zeker kan ik dit niet zijn want ik heb het boek niet geschreven hé :rolleyes:
xXx

Jij hebt gelijk, wat betreft Mary Stuart, maar ik ook. Ze heetten allebei Mary, en ze waren allebei nogal moordzuchtig, vandaar dat ze allebei Bloody Mary genoemd werden.
Dat met die vrouw met dat verminkte gezicht lijkt me een broodje aap verhaal.

lacyra 26-06-2003 18:27

Ik vind t wel een kelw verhaal, maar of t waar is?? :rolleyes:

Agnès 27-06-2003 01:15

Citaat:

Adilia schreef op 23-06-2003 @ 16:37:
ik ga het eens proberen denk ik.... ik geloof er niet in, dus waarom ook niet? jullie horen het nog wel van mij.... of ik verminkt ben of niet.. :)
Ik hoop het wel

lady of the dark 27-06-2003 18:27

Citaat:

*Squarelty* schreef op 27-06-2003 @ 02:15:
Ik hoop het wel
Onaardig!

AngelLena 28-06-2003 01:44

Citaat:

*Squarelty* schreef op 27-06-2003 @ 02:15:
Ik hoop het wel
Houdt uwen gemak alstublieft... Zelfs de meest afgedwaalde persoon wenst een ander nog geen ernstige verminking toe tenzij er sprake is van intense haat en ik neem niet aan dat dat bij jullie het geval is dus als je niks beters te zeggen hebt, zeg dan niks.

Miss Jones 03-07-2003 20:56

bloody mary is toch een drankje??

Miss Jones 03-07-2003 21:00

Citaat:

ida15 schreef op 03-07-2003 @ 21:56:
bloody mary is toch een drankje??
oh sorry is al eerder gezegd....

ik hou me niet met dat soort dingen bezig en wil ik ook niet, je weet nooit wat er kan gebeuren :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.