![]() |
CD's kopiëren
wat vind je van het branden van CD's? illegaal of legaal?
CD's zijn (te?) duur, maar is het niet onredelijk ten opzichte van muzikanten om hun CD's te branden? |
hmz....agh.
|
eerder onredelijk tegenover de platenmaatschappij. maar who cares ik bedoel dit onderwerp is flink hard uitgemelkt.
|
ja, het maakt niet zoveel uit wat ik ervan vind he, voor de wet ist gewoon illegaal.
Maar boeiend, alles heeft zo z'n redenen en dit ook. Hopelijk wordt internet de genadeklap voor de platenmaatschappijen en gaan artiesten zichzelf wat meer serieus nemen. |
Iedereen doet het volgens mij.
|
Citaat:
|
Ik heb stiekem toch wel wat kopieën van cd's, maar dat compenseer ik door vrij vaak nieuwe cd's aan te schaffen. Ik denk dat zo'n 60% uit mijn kast origineel is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
het zijn vooral de winkels die schuld hebben aan de hoge cdprijzen ipv de platenmaatschappijen...
|
Bij mij is 90% origineel.
Maar idd, valt weinig nieuws over te zeggen. |
orgineel kopen en nie zorken
|
ik haal alleen cd´s van internet als dat de enige manier is om eraan te komen. sommige dingen kan ik niet in platenzaken vinden en zijn ook niet te bestellen. tja. dan heb ik geen keus vind ik.
|
Ik heb mijn standpunt al vaker duidelijk gemaakt hier. :)
|
Citaat:
2.Die laatste zin snap ik gewoon niet. Je hebt een muzismaak, en aan branden van cd's in dat genre zou je niets hebben omdat jij de enige bent die dat luistert.... Oookaay. Dat is dus complete lariekoek die laatste zin, maar goed, leg hem wat beter uit. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar cds zijn gewoon te duur, artiesten maar voornamelijk platenmaatschappijen verdienen er gewoon teveel aan. Ook zijn in Nederland de cds vaak duurder dan in het buitenland. Dus ik snap dat mensen cd gaan branden omdat het gewoon te duur is, maar dan nog, het is geen goed excuus. tis gewoon zo aanlokkelijk, als iemand voor je een cd kan branden als jij hem een cd geeft. tsja dan ga ik hem dus echt niet in de winkel kopen. Eigenlijk schaam ik me er wel voor, mijn cds zijn tegenwoordig 100% gekopieerd :o |
zo min mogelijk
|
Citaat:
|
Was laatst bij "Dit was het nieuws" 1 op de 5 CD's is een kopie. Dat valt dus nog erg mee.
|
elke redelijke band verbied het niet hun cds kopieren,behalve grote bands dan he die willen meestal aleen geld maken.
meeste cds van bandjes uit alkmaar zijn niet duurder als 10 euro en dat heb ik er wel voor over om die band te steunen maar bijna alles is gebrand van mij. :) |
Iedereen zeurt wel voer de bands enzo. Maar ook voor de mensen die de platen maken en produceren is het belangrijk dat ze geld krijgen. Zij moeten nieuw talent zoeken. En als ze minder geld hebben, dan willen ze minder risico nemen en dus krijg je al die K*T Po(e)p muziek.
't Komt er niet lekker uit. Maar ik bedoel dus iets nu! |
BRANDEN = DE VIJAND! Net als nu-metal.
|
Ik brand wel veel, of iig heb ik gedaan.. maar ik vind het niet hetzelfde als origineel kopen... Als ik een band mega gaaf vind dan wil ik toch die cdretjes gaan vervangen door gewoon echte cds... maar ik heb wel iets tegen kopen in cdwinkels, dat vind ik gewoon eigenlijk altijd te duur... als ik cds koop dan is het meestal bij een optreden of heeel soms via het internet..
|
Citaat:
maarjah binnekort wat cds aanschaffe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb in m'n cd kast eigenlijk alleen maar originele cd's zitten...richting de 100
-maar m'n mp3 collectie is wel vrij aso groot. Tuurlijk is dat fout enzo, maar ach, langzamerhand koop ik wel steeds meer cd's.. |
ik koop ze. ik luister toch voornamelijk mp3s, de albums die ik na een tijdje nogsteeds leuk vind koop ik
|
Citaat:
Blijf kopen! BTW, heb je de nieuwe Avril al? |
Ik heb veel gebrand, maar ik vind nu het orgineel toch wel een meerwaarde geven aan de cd. Veelal koop alleen cd's van rond de €10,- Dus goed kijken naar aanbiedingen en opCD/platenbeurzen.
|
ik koop cd's maar wegens financiele shit red ik het niet altijd om cd's te kopen, dan ga ik fikken. zoals ik al 1000 x hier heb gezegt:
ik wil goede muziek. Als ik het dan in de financiele positie zit om de cd te kopen, dan branden, want ik wil mezelf die goede muziek niet onthouden. Dat zou zonde zijn. ik heb de mazzel dat ik cd's kan kopen voor inkoopprijs (dus geen btw en winst van winkel bovenop), zoals nieuwe dredg was 11 euro (ter voorbeeld en green lizard 2 euro). maar goe,d ik brand en fik veel, en krijg tegenwoordig ook veel, vanwege dat magazine. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga wat ik doe natuurlijk niet illegaal noemen hè? :D
|
He MuSeLiVe Muse is goed he.
(y) Zelf koop ik alleen cd's van bands die echt goed zijn. Van muse heb ik bijvoorbeeld alle drie de cd's en een dvd legaal. Ook ga ik wel eens bij oude cd's kijken en koop ik er een. Bij mij is denk ik 1/3 legaal. |
Citaat:
Dat zal flink meevallen! |
Ik download vrij veel, maar als ik iets leuk vind probeer ik er altijd het origineel van te kopen.
Het internet is er om muziek te ontdekken, zo zie ik het... Branden is natuurlijk illegaal, maar ik hou de brander voor deze criminaliteit maar voor de helft verantwoordelijk. De andere helft komt op rekening van de platenmaatschappijen! Muziek is kunst, en dat zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn...wat het nu vaak niet is!!! Althans, Ik kan me niet voorstellen dat scholieren meer dan 5 CDs per maand kopen...of zit ik er naast?! |
Citaat:
Sommige maanden koop ik niets, anderen opeens erg veel. financien financien. |
Voor eigen gebruik vind ik wel oke maar om te verkopen vind ik maar niks!
|
We moeten gewoon met z'n allen fijn MP3's verspreiden. MAAR.. Het moet niet zo zijn dat iemand d'r geld aan verdient. Dan ben je mijns insziens wèl verkeerd bezig. En als je iets ècht goed vind, dien je 't ook te kopen, natuurlijk.
|
ik heb veel cdr's. maar ik koop ook regelmatig originelen en LP's. dus so what!
|
je moet ook niet cd's uit de winkel kopen
:) enkel aanbiedingen in de large, 2e hands, traden met iemand anders allemaal 7 euro per cd ofzo |
da moet je die ventjes niet vertellen
|
hehe
|
:cool:
|
hoho
|
aanbiedingen in de Large
klopt |
branden op cd
kopen op LP |