![]() |
Meneer de Vertegenwoordiger (m/v)
Welke band ken je zo goed, dat je makkelijk persvoorlichter of vertegenwoordiger ervan zou kunnen zijn. Waar je zowel de bandleden als de geschiedenis in detail weet. En vertel er ook ff bij hoe lang dat al is en waarom je zo idolaat ben.
|
Pink Floyd:
beinvloed door mijn grote neef was mijn eerste muziekaankoop iets van deze band, ik was geloof ik 8 of 9 jaar oud. Momenteel (lees: sinds een jaar of 5) heb ik alle "gewone" albums, 2 filmsoundtracks, rarities en bootlegs, boeken en video's, t-shirts, ansichtkaarten en een originele poster uit de jaren '70 :cool: . Tevens bezit ik het complete solowerk van zowel Syd Barrett als Roger Waters. Ik heb vroeger ook nog als een van de weinigen (de enige?) in Nederland rondgelopen met een zelfgefabriceerd Syd Barrett t-shirt, helaas vielen op den duur de gaten er in. Ik durf me dan ook met een gerust hart en zonder valse bescheidenheid uit te roepen tot de meest devote Floydian van het forum. En dan vergeet ik bijna nog te vermelden dat ik ze in 1994 in de Kuip heb gezien en vorig jaar naar Roger Waters in Ahoy ben geweest :cool: . |
Niets :)
|
mn eigen nieuwe bijna-bandje
|
uhm ik denk dat ik bij savatage wel een eind zal komen. Hoe dat komt? ben nu zo'n vier jaar fan en wou er in het begin zo veel mogelijk over weten.
dus wat details: de drummer was eigenlijk een honkballer, de gitarist en de bassist spelen allebei trompet, de zanger speelt hobo en drinkt kaarsvet, de andere gitarist heeft een jonge kat die het huis sloopt en de hond van de toetsenist/zanger heet Emmit. Nuttige inofrmatie wel... :o |
Na eventjes geteld te hebben ben ik ook nog tot de conclusie gekomen dat ik 16 albums van mijn andere grote held Neil Young heb (exclusief werk met Crosby/Stills/Nash & Buffalo Springfield). Weliswaar ooit een biografie over de man gelezen, hem live gezien en de film "Year of the Horse" aanschouwd maar ik weet niet of ik echt "vertegenwoordiger" zou kunnen zijn. Desondanks een eervolle 2e plaats voor "Dinosaur Sr." :)
|
Citaat:
|
geen enkele band
|
Citaat:
|
Dan toch wel de hardheid
|
Geen :)
|
none.
|
Niets/Geen/None.
|
Agresion & Brainshake misschien.
beide bands erg vaak live gezien, van beide bands ken ik bandleden persoonlijk, ook handig als vertegenwoordiger misschien. Tja, gewoon veel inffo d'r over etc. |
'Tallica
|
geen
|
opsig wel NOFX....mar vertegenwoordiger..?
komt omdat...als ik nix te doen hebbb hun site lees :p |
The Cure natuurlijk. :o
Omdat ik al 10 jaar alles over ze lees en luister. Beetje obsessed noemen we dat :rolleyes: |
jack off jill & scarling.
alleen de live-ervaring ontbreekt helaas nog. verder heb ik zo´n beetje alle vindbare interviews gelezen, ken alle, maar dan ook alle nummers van beide bands, incl. oude demo´s. scarling. heb ik van het begin af aan helemaal gevolgd. is nu zo´n anderhalf jaar zo of weet ik t. mn tijdsbesef klopt de laatste tijd niet echt meer. komt omdat in beide bands Jessicka zit / zat en ik haar stem en stijl van teksten schrijven en manier van een optreden presenteren geweldig vind. en dan is er nog dat gevoel dat ik me in haar muziek / teksten erg kan vinden. |
Citaat:
|
Kudra Mata
met invloeden uit de Shai Hulud en Unearth hoek, 10 maal live gezien of iets dergelijks. Ik volg ze bijna op de voet, en als ze een demo zouden hebben zou ik hem kopen. Tja.. |
An sich Burzum wel. Kheb alles wat meneer Varg heeft uitgegeven, en ik ben ook goed ingelezen in alles wat met hem te maken heeft, incluus zijn eigen boek.
Kheb Burzum alleen nooit live gezien. |
godspeed you! black emperor... ben ik into gekomen omdat die band het eerste nummer (en tot nu toe enige) heeft gemaakt waarbij ik moest huilen. ("dead flag blues")
|
Citaat:
|
Van E-M-P-T-Y hehe....daar weet ik denk ik wel alles van... :)
|
Zwart werk is doof brood, want daar zitten mijn allerHARDSTE makkers in!
|
Citaat:
|
Korn
Simpelweg m'n favo band en ook de enige waar ik wat moeite insteek om te volgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
-denkt-
kan zo niet echt een band in het specifiek bedenkt waar ik veel van weet. mischien 36Cf. mischien n andere. |
Citaat:
[oke, afegzaagd] |
Citaat:
Ik denk gewoon teveel :( Mijn nominaties gaan dan toch naar 36CF en Metallica + Pantera dan maar, mischien beetje Machine Head. |
36 crazyfists....
omdat je alles heb weten te downloaden meneer carn? ZOu je die band zelf nit eens contacten en vragen of ze een exemplaar voor je hebben van die oude shit? |
Citaat:
|
Citaat:
en uh, tja, verder verdiep ik me niet echt huge veel in bands. |
Citaat:
|
Manic Street Preachers
- omdat ze vroeger gewoon leip waren. - omdat ze nu eindelijk doorhebben dat ze een nieuwe Holy Bible moeten maken, en ze dus binnenkort weer leip worden. - omdat ze in de tussentijd dus nog wel 2 goeie albums hebben gemaakt. - omdat ze mijn motorcycle emptiness single hebben gesigneerd - omdat ik een LP heb van The Holy Bible waar er maar 250 van op deze aardkloot zijn |
In ieder geval Ask For Bob. (ben vriend/diehard-roadie/oud-bandlid/mede-oprichter)
The Gathering ook wel. En verder ook nog wel Tool en Deftones. Allemaal bands waarvan ik met behoorlijke zekerheid kan zeggen dat ik alle nummers ken. En waarvan ik behoorlijk wat achtergrond-informatie weet. |
Citaat:
|
Verve, The. Jarenlang ontzettend grote fan geweest. Volgens mij staat er niets op het net over ze wat ik niet gelezen heb.
|
Citaat:
|
Bob Dylan. Heb bijna al zijn (40) albums in de kast staan, op een paar mislukte jaren 80-projecten na, maar wie wat bewaart heeft wat, nietwaar? Daarnaast enkele bootlegs en live-opnames in bezit plus 6 maal eigen live-ervaring. Het nodige op video gezien en een zwaarlijvige biografie gelezen. En nog steeds blijft die man een mysterie voor me...
|
Citaat:
|
Prostitute Disfigurement
|
bold en hands tied ;)
|
Metallica en Soilwork.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11. |