Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Ik voel me zo'n aansteller (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=520575)

Zweefvliegtuig 23-06-2003 17:13

Ik voel me zo'n aansteller

Ik durf niks. Dat is mijn probleem. Op allerlei gebieden durf ik gewoon echt niks. Ik hou er niet van mensen die ik niet ken aan te spreken, ik moet dan echt gepushed worden voor ik die stap neem. Dat soort dingen, niks kan ik in m'n uppie oplossen, altijd heb ik anderen nodig die het voortouw nemen en me helpen.

Ik durf nog meer niet. Ik ben stapelverliefd op mijn vriend. Ik hou echt van hem, vertrouw hem helemaal en kan alles bij hem kwijt, hij is echt mijn reddende rots in de branding als ik me weer eens depri voel en gewoon mijn maatje als alles gewoon lekker z'n gangetje gaat. Intussen hebben we een paar keer bij elkaar geslapen, dat voelt gewoon ontzettend vertrouwd, om in zijn armen in slaap te vallen... Heerlijk.

Er gebeurt tussen ons ook wel wat meer dan praten en zoenen... Maar daar ligt dus ook weer een probleem. Alles wat hij bij mij doet, voelt ontzettend goed, ik voel me echt op mijn gemak bij hem. Maar pas wilde ik ook wat bij hem doen (had ik nog niet gedaan, alleen een beetje strelen enzo), maar op dat moment durfde ik weer niet... Hij weet dat ik geen ervaring heb, en ik zei ook tegen hem dat ik niet zoveel durfde als ik zelf zou willen. Hij zei dat dat niet erg was en dat alles goed is, maar ik baal er zelf gewoon zo enorm van... Ik voel me zo enorm kinderachtig en aanstellerig dat ik het niet durf. Misschien is het ook wel een beetje om het idee dat hij wel vanalles bij mij doet, en hij er op deze manier 'niks voor terug krijgt', ik weet het niet... Bovendien zijn intussen de rollen nu omgedraaid... Ik ben zijn eerste vriendinnetje, hij niet mijn eerste vriendje (al waren die andere vriendjes ook niet meer dan een beetje zoenen), en in het begin was hij erg onzeker enzo. Toen heb ik de eerste stappen genomen... Zoenen, dat soort dingen. Nu is het dus andersom.

Ik voel me zo'n enorme aansteller en ik voel mezelf zo'n ontzettend kinderachtig ding... Ik ben 18, stapelverliefd op hem, voel me ontzettend vertrouwd bij hem, maar durf gewoon niks te doen!

Wat moet ik hiermee? Hoe 'los ik dit op'?

1) @ Forumbazen: Ik wist niet waar ik dit het best kon plaatsen. Als het zo niet goed is, verplaats mijn topic dan alsjeblieft.
2) Ik zit hier al langer op het forum, alleen onder een andere naam, maar aangezien een paar mensen mijn nick hier kennen, en ik dit toch wel behoorlijk persoonlijk vind, doe ik het liever zo...

de goeie fee 23-06-2003 17:29

Oow meisje toch..
Misschien kan je het stap voor stap aanleggen...want heus, het is zo eng niet als het lijkt hoor...
Je hebt een vriend, daarvoor heb je ook sociaal contact moeten gebruiken, veronderstel ik en je hebt al meermaals gezoend, en daar heb je toch ook iets of wat durf en lef voor nodig, dus het mankeert je waarschijnlijk niet echt aan lef; je gebruikt het gewoon niet.
En dat is jammer.

Je weet dat je vriend van je houdt, jij ook van hem, dus het is echt niet eng wel eens verder gaan; toch zou ik nix doen als ik er niet helemaal achterstond, misschien ben je er gewoon nog niet klaar voor?

iig, ik wens je alle succes, maarre, niet te veel piekeren, daar raak je nog meer van in paniek..

het lukt je best wel hoor (y)

Sithan 23-06-2003 17:51

Citaat:

Zweefvliegtuig schreef op 23-06-2003 @ 18:13:
Ik ben stapelverliefd op mijn vriend. Ik hou echt van hem, vertrouw hem helemaal en kan alles bij hem kwijt, hij is echt mijn reddende rots in de branding als ik me weer eens depri voel en gewoon mijn maatje als alles gewoon lekker z'n gangetje gaat. Intussen hebben we een paar keer bij elkaar geslapen, dat voelt gewoon ontzettend vertrouwd, om in zijn armen in slaap te vallen... Heerlijk.

Dat is toch heerlijk :) ...Als je nou iedere keer aan dit denkt, schrijf het desnoods op, terwijl je weer begint te piekeren, misschien dat dat wel helpt om je wat minder onzeker te laten zijn...
Want als ik dit zo las, dan zal het gewoon een tijd duren voor je bepaalde dingen aandurft, maar daar is toch helemaal niks mis mee :confused: Des te mooier het is om erop terug te kijken, als je voor elk moment van 'nieuwe ontdekkingen' zoveel tijd uittrekt... :)

Alicia Silverstone 23-06-2003 18:16

Als je echt advies over sex wil, dan kan ik 'm misschien beter naar Seksualiteit verplaatsen. :)

Maarjah.. ik laat 'm nu nog wel ff zo staan.

Ik heb het zelf ook, dat ik het ontzettend fijn vind als m'n vriendje iets bij mij doet, ookal ben ik ontzettend onzeker over m'n lichaam enzo en soms vind ik het toch nog wel eng.

Maar iets bij hem doen.. tsja.. ik heb dan dus ook geen idee wat ik precies bij hem zou moeten doen en ik wil graag dat hij me daar een beetje mee helpt. Misschien kun je aan je vriend vragen of hij een keer voorzichtig je hand wil pakken en of hij op die manier wil laten merken wat hij lekker vindt. :)

Genela 23-06-2003 18:23

Ik snap wel wat je bedoelt.
Ik heb zelf geen vriend, maar durf op seksueel gebied ook niet zo veel, zogezegd. Je zou misschien aan je vriend kunnen vragen of hij je wil laten zien wat hij lekker vindt en of hij je "instructies" kan geven als je zelf iets aan het proberen bent.
Jullie hebben er al over gepraat, dat durfde je wel, dus ik zou hem gewoon vragen wat hij het liefste heeft.

MevrouwM 23-06-2003 18:31

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 23-06-2003 @ 19:16:
Misschien kun je aan je vriend vragen of hij een keer voorzichtig je hand wil pakken en of hij op die manier wil laten merken wat hij lekker vindt. :)
Ja dat lijkt mij ook een goed idee! Zelf vind ik het ook super fijn als mijn vriendje mij helpt. Ik weet nog de eerste keer toen ik hem echt aftrok, toen hielp hij me zeg maar ook een beetje op gang, dat deed me goed, voelde voor mij ook alsof ik iets deed wat hij lekker vond zeg maar.
Nu vind ik het af en toe nog wel handig als hij even ''helpt'' :).
Je kan dat gewoon vragen, of gewoon zijn hand naar de jouwe toeleiden zeg maar, met daden duidelijk maken dus :)

Zweefvliegtuig 23-06-2003 20:00

Citaat:

de goeie fee schreef op 23-06-2003 @ 18:29:
Je hebt een vriend, daarvoor heb je ook sociaal contact moeten gebruiken, veronderstel ik en je hebt al meermaals gezoend, en daar heb je toch ook iets of wat durf en lef voor nodig, dus het mankeert je waarschijnlijk niet echt aan lef; je gebruikt het gewoon niet.
En dat is jammer.

Ik weet niet, dat was 'bekend terrein' intussen. Dan is daar minder durf voor nodig. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen...

Citaat:

toch zou ik nix doen als ik er niet helemaal achterstond, misschien ben je er gewoon nog niet klaar voor?
Ik weet het niet... Het is -volgens mij- vooral op dat moment het idee van: ik durf niet! :S

*zucht* waarom ben ik ook zo lastig

Zweefvliegtuig 23-06-2003 20:06

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 23-06-2003 @ 19:16:
Als je echt advies over sex wil, dan kan ik 'm misschien beter naar Seksualiteit verplaatsen. :)
Ik denk, aan de reacties tot nu toe te zien, dat hij hier eigenlijk wel goed staat... Maar als je anders beslist, ook goed :).

Citaat:

Maar iets bij hem doen.. tsja.. ik heb dan dus ook geen idee wat ik precies bij hem zou moeten doen en ik wil graag dat hij me daar een beetje mee helpt. Misschien kun je aan je vriend vragen of hij een keer voorzichtig je hand wil pakken en of hij op die manier wil laten merken wat hij lekker vindt. :)
Ik weet het, heb ik ook al aan gedacht. Zou hij ook zeker niet erg vinden. Maar ik weet niet of het hele niet-durven komt doordat ik niet weet wat ik moet doen, of toch ergens anders door.

Sarah 23-06-2003 20:10

Ik durf eigenlijk ook vrij weinig, al heb ik daar op sexueel gebied juist géén last van. Dingen als mensen opbellen, een onbekende aanspreken, een gesprek met een onbekende voeren, iemand iets moeilijks zeggen... dat durf ik echt niet. Maar ik doe het wel... en dan maakt het niet uit als ik ondertussen al m'n nagels er af bijt en sta te trillen op mijn benen, ik doe 't toch. En 't is nu al heel wat minder dan een jaar of vijf geleden... volgens mij is dat de enige manier om over dit soort schuchterheid heen te komen, en op sexueel gebied zal dat ook wel zo zijn. Zeker als je wel wéét dat je niet bang hoeft te zijn, maar het toch bent (irrationele angst dus:)), kun je echt wel doorzetten. Je vriend klinkt lief, hij vindt het vast niet erg als je zenuwachtig en bang bent terwijl je voor 't eerst iets bij hem probeert te doen.

Kleintjeyakult 23-06-2003 22:41

Mijn vriend en ik zijn ook pas begonnen met sex enzo.
Hij nam vooral de eerste stap deed dingen bij mij hij verwachtte ook niet meteen dat ik ook wat deed ofzo. We hebben de tijd, weet ik nog dat ie toen zei.
In ht begin vond ik dat eng, niet voor hem of dat ik er bang voor was ofzo helemaal neit. Maar heti s een nieuw iemand je weet niet wat hij precies lekker vind, en je wil graag dat het voor hem plezierig is wat je doet.
De enige manier om daar achter te komen is door te proberen, als hij het niet prettig vind zal hij dat zeggen.
Neem dat niet op als kritiek op jou, maar dat zegt ie zodat het voor jullie beide fijn is en van elkaar leert, wat zal leiden tot hele fijne sex, op wat voor manier dan ook.

elk begin is eng, een nieuwe school, verhuizen.. zo ook dit...neem de tijd.

ABrules 23-06-2003 22:47

Mmmz, ik heb geloof ik ook zoiets gehad met mijn ex... ze deed zelf mijn hand in haar broekje enzo en tja... vond allerlei dingen prima...
maar toen ze vroeg wat ik lekker vond... wat ze bij mij moest doen... daar euh... tja... werd ik een beetje bang...
Wat nu als ik iets zei wat ze eigenlijk helemaal niet wil doen??? Dat zou ik nooit willen... het moest gewoon fijn zijn en ik zou nergens om vragen omdat het maar vanzelf moest gaan... en opeens vraagt ze het... *slik* hoe weet ik nu wat ze wil doen??? hoe ver ze durft te gaan, dadelijk wil ik ineens te veel van dr en vind ze het niet meer fijn... ik geef om haar en ik zou zoiets nooit willen doen... ik zou nooit willen dat ze iets deed wat ze niet wilde of wat niet goed voelde...

nou ja... dat had ik dus toen... misschien zit je vriendje ook met zoiets ofzo... of ja... ligt het helemaal aan jou?? ik bedoel je zegt dat hij in het begin ook wat onzeker is... en dat hij dit dacht toen je vroeg of je wat bij hem tja... moest doen... of als je iets wilde gaan doen en houd dit jullie misschien een beetje tegen...

nou ja... ik weet het ook niet eigenlijk:(

Zweefvliegtuig 24-06-2003 10:25

Citaat:

Denyse schreef op 23-06-2003 @ 23:41:
elk begin is eng, een nieuwe school, verhuizen.. zo ook dit...neem de tijd.
Ik weet het... *diepe zucht*

Zweefvliegtuig 24-06-2003 10:30

Citaat:

ABrules schreef op 23-06-2003 @ 23:47:
misschien zit je vriendje ook met zoiets ofzo... of ja... ligt het helemaal aan jou?? ik bedoel je zegt dat hij in het begin ook wat onzeker is... en dat hij dit dacht toen je vroeg of je wat bij hem tja... moest doen... of als je iets wilde gaan doen en houd dit jullie misschien een beetje tegen...
Nee, het is echt een enorme lieverd, hij benadrukt steeds dat ik niks moet doen wat ik niet wil, enzo. Het ligt ook niet aan hem, maar helemaal aan mij... Ik wil het wel, maar op het moment zelf durf ik het gewoon niet meer...
Waarom moet ik ook zo lastig zijn... Bah, wat ben ik toch een gigantische aansteller... :(

ABrules 24-06-2003 12:15

Ja, dat deed ik dus ook... ik wil alleen maar zeggen dat het misschien voor hem ook moeilijk maakt om je de "weg" te wijzen zeg maar...
misschien ook een beetje bang... tja... ik zou dit eigenlijk ook niet aan mijn vriendin willen laten merken als die al zo bang is... wordt het misschien nog erger... maar ik denk ook niet dat hij daar last van heeft... ik geef alleen nog maar een euh... inzicht waarmee je je situatie ook kan bekijken... euh... denk ik dan:S

QT 24-06-2003 15:03

Ik zou er geen moeite mee hebben als ik een vriendin had die niet zoveel zou durven. Als ze me het simpel zou vertellen... Erover praten helpt misschien.

Je kunt overigens weinig verkeerd doen... Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. En dan is er ook nog iets dat men "leren" noemt. Als je iets niet denkt te kunnen en t daarom niet durft, zou je het hem kunnen laten uitleggen/voordoen/meehelpen etc

Je moet jezelf echter niet gaan dwingen. Het moet wel leuk blijven... Als je het echt wilt en je bent daar zeker van, dan kun je je over je angst (of is t de spanning??) heen zetten en je merkt dan vanzelf dat t wel mee valt. Je ziet dan ook vanzelf wel het leuke erin...

Succes ermee

poesiefox 24-06-2003 15:09

Zoals ieder lid van de internetgeneratie zitten ook jullie vast wel eens op MSN. Als je er in het echt niet goed en open mee om durft te gaan, is het misschien een tip om het per computer te doen. Gewoon cybersexen!
Dan durf je veel meer. Het is immers toch niet echt? Maar het geeft al wel een zekere gewenning, zodat het daarna in het echt niet meer zo vreemd en raar en onbekend en eng voelt.

Zweefvliegtuig 24-06-2003 21:55

Citaat:

QT schreef op 24-06-2003 @ 16:03:
Ik zou er geen moeite mee hebben als ik een vriendin had die niet zoveel zou durven. Als ze me het simpel zou vertellen... Erover praten helpt misschien.
Ik doe mijn best...

Citaat:

Je moet jezelf echter niet gaan dwingen. Het moet wel leuk blijven... Als je het echt wilt en je bent daar zeker van, dan kun je je over je angst (of is t de spanning??) heen zetten en je merkt dan vanzelf dat t wel mee valt.
Van de andere kant: bij alles wat ik niet durf moet ik gedwongen worden, en achteraf ben ik dan alleen maar blij dat men dat heeft gedaan... Naja, ik zie het wel...

Zweefvliegtuig 24-06-2003 21:56

Citaat:

poesiefox schreef op 24-06-2003 @ 16:09:
Zoals ieder lid van de internetgeneratie zitten ook jullie vast wel eens op MSN. Als je er in het echt niet goed en open mee om durft te gaan, is het misschien een tip om het per computer te doen. Gewoon cybersexen!
Dan durf je veel meer. Het is immers toch niet echt? Maar het geeft al wel een zekere gewenning, zodat het daarna in het echt niet meer zo vreemd en raar en onbekend en eng voelt.

Kweetniet... Lijkt me al helemaal raar...
Maar ik zal je tip in ieder geval onthouden!

Maddan 24-06-2003 22:07

aha!

nou kijk, het is misschien een raar idee als je dat soort dingen nog nooit gedaan heb, en omdat je het nog nooit eerder heb gedaan, is het ook best normaal dat je het nog niet helemaal durft.

maar je moet er met je vriend over praten, en nee dat hoeft helemaal niet als je er mee bezig bent, mijn vriendin en ik praten er ook gewoon over, ook al zijn we er niet mee bezig, er hoeft ook helemaal geen "geile sfeer" voor te zijn. gewoon erover praten. wat bij mijn dinnie heeft geholpen.. is dat ze zich er gewoon overheen heeft gezet! ze zag er ook enorm tegenop, en heeft het toen toch een keer gedurft nadat we er goed over hadden gepraat, en sindsdien kan ze er geen genoeg van krijgen! dus ja.. je kan er voor heel lang tegenaan blijven hikken, maar als je het echt niet wou dan zou je dit hier ook niet posten. dus als ik jou was zou ik proberen mezelf er voor een keertje overheen te zetten! je doet het trouwens vast wel goed ;) vraag hem of ie tip geeft!

Zweefvliegtuig 25-06-2003 15:11

Citaat:

Maddan schreef op 24-06-2003 @ 23:07:
maar je moet er met je vriend over praten, en nee dat hoeft helemaal niet als je er mee bezig bent, mijn vriendin en ik praten er ook gewoon over, ook al zijn we er niet mee bezig, er hoeft ook helemaal geen "geile sfeer" voor te zijn. gewoon erover praten. wat bij mijn dinnie heeft geholpen.. is dat ze zich er gewoon overheen heeft gezet! ze zag er ook enorm tegenop, en heeft het toen toch een keer gedurft nadat we er goed over hadden gepraat
Ik snap dat erover praten goed is, ben ik ook van plan...
Maar je 'er gewoon over heen zetten' is toch iets moeilijker dan het lijkt... tenminste bij mij

Juliah 26-06-2003 08:10

Citaat:

QT schreef op 24-06-2003 @ 16:03:

Je kunt overigens weinig verkeerd doen... Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. En dan is er ook nog iets dat men "leren" noemt. Als je iets niet denkt te kunnen en t daarom niet durft, zou je het hem kunnen laten uitleggen/voordoen/meehelpen etc

Je moet jezelf echter niet gaan dwingen. Het moet wel leuk blijven... Als je het echt wilt en je bent daar zeker van, dan kun je je over je angst (of is t de spanning??) heen zetten en je merkt dan vanzelf dat t wel mee valt. Je ziet dan ook vanzelf wel het leuke erin...

Succes ermee

Idd, dit is eigenlijk wat ik ook wilde posten...
(Op de gedeeltes vanuit 'mannelijk oogpunt' gezien na dan. ;) Daar ben ik het ook wel mee eens, maar ik ben geen man en ik heb geen vriendin ed, dus in dat opzicht kan ik het er niet 'mee eens' zijn.)

Citaat:

Knoop schreef op 25-06-2003 @ 16:13:
(topictitel) dat ben je ook
Idd, rot op. Post of iets waar ze wat aan heeft of post niet.

Zweefvliegtuig 26-06-2003 10:48

Dankjewel voor de behulpzame reacties

nare man 26-06-2003 10:50

Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik kan 'ik durf niks' en 'ik heb een vriend' niet echt goed met elkaar rijmen. :)

BadlyDrawnGirl 26-06-2003 14:48

idd nare man, want dat wil zeggen dat je zowiezo die relatie aandrufde... (of aandurfte, maar tis vakantie he)

Zweefvliegtuig 26-06-2003 19:52

Citaat:

nare man schreef op 26-06-2003 @ 11:50:
Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik kan 'ik durf niks' en 'ik heb een vriend' niet echt goed met elkaar rijmen. :)
Tja, dat is misschien ook wel weer zo... Wil ik ook zeker niet zeggen dat ik daar geen aanmoediging voor heb gehad, maar goed. Tja, ik weet niet... Er zit ook wel weer wat in, maar op de een of andere manier is dat toch 'anders'... Dat was ook eng, maar toch anders eng...

Citaat:

idd nare man, want dat wil zeggen dat je zowiezo die relatie aandrufde... (of aandurfte, maar tis vakantie he)
Dat is waar... Maar op de een of andere manier voelt dat heel anders, dat was misschien wel een andere 'niet-goed-durven'...

AtHell 26-06-2003 22:57

Wat jij nodig hebt is een fles tequilla.

Dus, minder zeiken meer neuken (y).

Zweefvliegtuig 28-06-2003 17:49

Citaat:

AtHell schreef op 26-06-2003 @ 23:57:
Wat jij nodig hebt is een fles tequilla.

Dus, minder zeiken meer neuken (y).

Juist. Dank je voor de nuttige reactie. Als ik nou tequilla lustte, had ik 'm opgevolgd... :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.