![]() |
CD-rom in dos modus
Ik heb hier een oud peeceetje dat ik moet herstellen.
Een AMD 486DX4 100mhz chipset. En er zit ook een quattro speed cdrom drive in van creative. Maar die werkt enkel in dos modus. In windows zie je er helemaal niks van. Hoe kan ik die ook in windows moeten werken. Ligt dat aan de cdrommer zelf, of aan bios of nog ergens anders. Hij is net helemaal geformatteerd en geinstalleerd met een cleane win98 erop. De BIOS is ook gereset. thx for help anyway |
Hoe is de cd-rom drive aangesloten? Echt heel oude cd-rom drives hadden nogal n's een apart controllerkaartje.. Probeer de Windows 98 opstartdiskette eens en kijk of hij dan wel werkt.
|
Citaat:
Met bootdisk vind ie hem wel: kan wel geen cdroms lezen cdr101: not ready bezig met lezen station E (maar dat is andere koek) ik weet wel dat ik ergens es gezien voooor de format, dat er stond cd rom drive: dos-compatibiliteitsmodus (maar nu nog niet gezien) |
Draai je serieus win98 op een 486? Dat meeeeeeen je toch niet? :eek:
|
Citaat:
(khad effe niks anders liggen, anders wel win95 terug opgezet zoals origineel) |
Citaat:
|
Kijk of die CDROM een normale IDE connector heeft, die je op je mainboard kan aansluiten. Zo nee, dan zou ik er niet veel moeite in steken, als Freesco router is hij misschien nog wel geschikt, daar heb je ook alleen een floppydrive voor nodig.
www.freesco.org |
kHeb driverkes gevonden, gewoon geinstalled en twerkt nu in den windhoos.
Hij kan wel enkel originele cd's lezen. geen cd-rs ma ja, da ligt aan de cdrommer zelf. thx to all!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |