Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Mn microfoon doet vaag. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=520794)

Stofzuigerslang 23-06-2003 20:12

Mn microfoon doet vaag.

Gisteren toen ik em gebruikte, werkte hij prima.
Vandaag toen ik trug kwam van school (klaat mn comp minstens 20 per dag aan) maakte et een bromgeluid. En et bleek door de microfoon te komen. Wat kan de oorzaak zijn? (Kheb zo'n HP Pavilion monitor, met de microfoon in de monitor boven het scherm ingebouwd)

Blizz 23-06-2003 20:46

zit je stekker van je pc in een geaard stopcontact? zo niet even ijzertje naar je verwarming leggen vanaf de achterkant van je pc.

ik denk namelijk dat wat je hoort die spanning is die op je systeem staat, om te checken even je vinger op de achterkant van je pc(kast) leggen, dit kan geen kwaad mits je condensator nog goed werkt :), nu voel je als het goed is wel de stroom door je vinger 'stromen' net zoals als je je kabel van je tv aanraakt, het uiteinde dat je in de tv stopt dus :)

Stofzuigerslang 23-06-2003 21:41

Citaat:

Blizz schreef op 23-06-2003 @ 21:46:
zit je stekker van je pc in een geaard stopcontact? zo niet even ijzertje naar je verwarming leggen vanaf de achterkant van je pc.

ik denk namelijk dat wat je hoort die spanning is die op je systeem staat, om te checken even je vinger op de achterkant van je pc(kast) leggen, dit kan geen kwaad mits je condensator nog goed werkt :), nu voel je als het goed is wel de stroom door je vinger 'stromen' net zoals als je je kabel van je tv aanraakt, het uiteinde dat je in de tv stopt dus :)

Als het zo is, waarom begin ik er nu pas last van te krijgen? Vroeger had ik er nooit last van.

Stofzuigerslang 24-06-2003 10:39

Bring
Up
My
Nog andere suggesties?

Stofzuigerslang 24-06-2003 14:54

Oja, en et gaat harder brommen als er een licht scherm komt (kheb em nu al een tijdje gemute)
(en ik post nog een keer om deze topic te bumpen, want kmoet mn mic echt ergens voor gebruiken)

Martin 24-06-2003 18:46

Citaat:

Cha schreef op 24-06-2003 @ 15:54:
Oja, en et gaat harder brommen als er een licht scherm komt (kheb em nu al een tijdje gemute)
(en ik post nog een keer om deze topic te bumpen, want kmoet mn mic echt ergens voor gebruiken)

Offtopic: Uppen na 5 uur is écht onzinnig en zal niet worden gewaardeerd

Enlightenment 24-06-2003 22:07

Mogelijke antwoorden zijn gegeven door Blizz. Dus óf inhoudelijk reageren of het hierbij laten.

Stofzuigerslang 25-06-2003 12:05

Oke, kheb dat ijzertje-tussen-pc-en-verwarming aarding gedaan, maar hij bromt nog steeds.
En is een stopcontactdoos aan een wandstopcontact geaard?

Enlightenment 25-06-2003 12:57

Zorg eerst maar voor een echt geaard stopkontakt, moet je je vader maar eens vragen.

Zou kunnen dat je probleem hier mee is opgelost.

pyres74 25-06-2003 13:00

hup terug naar de winkel zeg ik altijd :D

Stofzuigerslang 01-07-2003 17:29

Oke, tis nu al opgelost.
Een tip, een harde klap erop geven werkt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.