![]() |
Groeit een een meid van 14 nog veel?
Mijn vriendin is 14, en in oktober wordt ze 15, ze was toen ze eind 12 was, dus bijna 13 voor het 1ste ongesteld geworden!
Ze is nu 1.73 en haar moeder is 1.70 en haar vader 1.94. Zou ze nog veel groeien?? |
na de eerste menstruatie groei je gemiddeld nog zo'n 30 centimeter door, dus moet ze even kijken hoe lang ze toen was.
P.S. Waarom dat uitroepteken na "ongesteld toen ze 12 was"? Dat is heel normaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Dat ligt er echt heel erg aan, het ene meisje groeit na de eerste menstruatie vrijwel niet meer (zie mijn zus :P ) en het andere meisje lijkt dat juist ineens heel erg te gaan groeien (zie mij :P ).
Gemiddeld zou 30 cm best wel kunnen kloppen... Maar goed, dat is slechts een schatting natuurlijk. Wanneer ze 16 is zal ze nauwelijks nog in lengte groeien, alleen in de breedte (soms worden de heupen dan nog breder) en in de borsten (die blijven ongeveer tot haar 21ste groeien). |
Ik groei bijvoorbeeld nog ongeveer 2 centimeter, maar heb totaal geen borsten (nou ja, sinds kort valt er opeens wel een lichte welving te zien op mijn borstkas). Het verschilt dus van persoon tot persoon en gemiddelden zeggen eigenlijk niets.
|
Zoals de meesten hier al zeggen is het bij iedereen verschillend wanneer en hoeveel iemand groeit. De dag dat ze voor het eerst ongesteld werd zegt ontzettend weinig over hoeveel ze nog zou groeien, omdat de volgorde hiervan wisselt per persoon.
Ikzelf groeide op m'n 15e m'n laatste 2 centimeters en daarna begon ik meer 'in de breedte' te groeien. Citaat:
|
kán ik groeide tot me 11de, daarna niet meer
en ik werd ongesteld op me... nah ook rond die tijd 11 of 12 :o |
Kan nog altijd.
|
hmmm ik ben 16 en ik groei dus nog steeds door . . . *snik* terwijl ik tog al 4 jaar gleden vooret eerst ongesteld werd :confused: maar jah tis dus niet abnormaal al groei je nog na je 14e . . .
|
ligt aan je menstruatie wanneer je dat wordt als jet het bent dan groei je niet zo heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel meer
|
Dat zou best wel goed kunnen, maar het hoeft niet per se. Sommigen zijn al heel snel uitgegroeid, anderen weer niet.
|
ik ben sinds ik drie jaar geleden voor et eerst ongesteld was nog iets van 10 cm gegroeid!.....maar ik denk da je op je 16e wel een heel end uitgegroeid bent....er kunnen hoogstens nog een cm of 2,3 bijkomen (volgens mij dan he)
|
Citaat:
|
huisartsen en doktoren zijn ook niet altijd even goed in wat ze doen! een papiertje is daarom ook geen verzekering op een goede doktor of huisarts...
maar ff ontopic...ik denk dat je vriendin nog iets van 5/10 cm zal groeien... |
ach, ik groei nog steeds en ben op mn 12e ongesteld geworden. tis moeilijk te zeggen hoe lang je vriendin wordt. waarom maak je je er zo druk om?
|
Hij is bang dat ze groter wordt :D
|
tuurlijk kan ze 1.90 worden, haar vader is ook vet lang, vrij grote kans dus
|
je groeit tot je 18e wel door misschien nog een heel klein stukje maar ze zou door KUNNEN groeien.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
tenminste, volgens mij weet ik wie jij bent (ccc?) en ben je toch niet verschrikkelijk lang ofzo? |
Citaat:
Nou et lijkt me dat ze ongeveer 170+193=363 363:2 181,5 Mja, zon 1,75 wordt:P logische berekening, snappuh we et nog?? |
ik stopte al met groeien toen ik 13 was..
ok ik ben nu 14 dus dat wil zeggen dat ik ondervonden heb dat ik al 1 jaar niet meer groei, maar ik ben nu ietsje lander dan mijn moeder en die stopte ook al toen ze 12 was... [was ik maar wat langer... (ben 1.65)] :rolleyes: |
1 jaar stilstaan betekend niet dat je zo blijft....
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij zal vast ook nog wel groeien :) |
Citaat:
|
Luisterd ze wel naar haar :(
Och ja, ik gokte enkel :p en die dame spreekt uit ervaring en is ouder en wijzer natuurlijk :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47. |