![]() |
vervelende woorden/uitspraken
wat vind je nou echt vervelende woorden/uitspraken?
ik heb een erge hekel aan: je ding doen; je ei kwijt kunnen; het is gewoon niet mijn ding |
Domme vervormingen van woorden die eigenlijk al niet eens meer grappig zijn.
Splaakgeblek. |
Chill, daar kan ik me zooo aan ergeren.... :o
|
tot sinas
laterz suczeven alles welles? vrijgezellig dat is het hele eieren eten *ik doe al niks meer...* etc. aaarghhh :mad: |
ik heb een hekel aan alle ' BrEeZaH-TaAl'
|
Gister had ik een presentatie en toen moest ik het woord
hierarchisch uitspreken. Dat is pas echt wat je een tongtwister noemt. :) :o |
Citaat:
|
"Ik wil me er niet mee bemoeien hoor, MAAR.."
Verder kan ik eigenlijk ff nix bedenken. |
Boe
|
Je ei kwijtkunnen idd, echt (n)
|
'je ding doen' en alles dat daarmee te maken heeft, dat is zo'n ongelooflijk anglicisme.
Ik vind alle Engelse woorden in het Nederlands overigens belachelijk, hoewel ik moet zeggen dat ik me er zelf ook wel eens schuldig aan maak. Maar het slaat toch alles om 'sale' te zeggen in plaats van uitverkoop en 'job' in plaats van baan. Ik was geschokt toen ik laatst weer eens in Amsterdam was - álles is er Engels, men sprak ons zelfs aan in het Engels. *zwaait met handen* Halloho, we wonen in Nederland! Er zijn woorden die teveel ingeburgerd zijn, zoals computer, race, musical, en daar erger ik me niet zo aan. Maar woorden voor dingen waar we zelf woorden voor hebben, dát is mateloos irritant. |
"Waarom?
WAAROM? oh. zeg dat dan. effe checke." kutkind. of "Check die shiiit" En ik vind het ook heel leuk dat m'n vriend dat de hele dag na loopt te doen. Oh oh oh wat een plezier. |
Citaat:
In het bedrijfsleven is het echt heel erg, met al die manager operations, director of sales, enz. enz. Je solliciteert ook idd niet voor werk, maar voor 'n jon. Leuk hoor, die globalisering, maar blijf alsjeblieft wel je eigen taal spreken als het gewoon kan... Andere woorden waar ik een hekel aan heb / niet graag hoor: Jij bent echt lau. Effe chilluh! Daar krijg je kanker van hoor... Weet je wel dat het heel ongezond is wat je eet? Je eet toch geen... (vul maar iets stompzinnigs in) |
Citaat:
|
Citaat:
|
"Zie je wel?!"
AAAARGH! :mad: |
'OOOOh dat is echt iets voor mij!'
'Dit is gewoon echt ik' 'Voor jou een vraag voor mij een weet' (n) |
Chillen, dope, ouwe en alle gezegdes.
|
Citaat:
Ik heb dus een hekel aan al die Engelse woorden en aan homo als scheldwoord zijnde. |
'Als ... zijnde' en 'ik irriteer me aan'. Gewoon fout.
'Dan heb ik zoiets van...'. Wat een gruwelijke kutuitspraak. Echt iets wat anderhalf jaar geleden nog nooit gehoord werd maar ineens populair is omdat een stel domme lullo's op TV er ineens mee begon. Het is namelijk heel inaccuraat. 'Een stukje ...' (bijvoorbeeld: 'een stukje service naar de klant toe'). Argh. Als er iets is waar ik een hekel aan heb, dan is het wel aan dit soort uitspraken van domme, omhooggevallen managerfiguren. |
Vooral aan 'het is jouw feestje' zoiets... ugh, klinkt gewoon zo stom!
Verder maakt het me eigenlijk niets uit... ja, veel schelden vind ik vervelend... |
Citaat:
*grijns* dat 'het is jouw feestje' zeg ik altijd om mn ouders te pesten. *vinden ze nie leuk:D* |
ja dûh!!
-grmblgrom*slaat*:mad:!@%$#&*schopt*- |
what evah en dan nog zo'n stom zwaai handje erbij
|
Citaat:
En ik vind zulke reclames nou net wel weer leuk, omdat die het mooi overdrijven. Net zoals die op de radio: "Det wos leffing!" :D |
ik zeg tegenwoordig overal ''kind'' achteraan, tot grooooote ergenis van mn ouders :D
|
Citaat:
Maar volgens mij zeg ik het al langer dan 1,5 jaar en heb ik het niet van de tv, maargoed. Ik erger me trouwens wel vaker aan m'n eigen stopwoordjes, maar ik kan er niets aan doen. "weet je wel", "zeg maar", "hoe heet het"... |
'Toppie'
|
"Ik zei het toch"
AAARRGG! :mad: Daar kan ik me toch zo aan ergeren |
Tjokvol, wat een irritant klotewoord is dat zeg.
|
tjongejonge: het lijkt gvd wel Chinees!! :mad:
|
"weet je"
"je moet..." ;) (met de nadruk op 'moet' is dat zeer irritant, omdat moeten niet bestaat...) dat kost duur dat weegt zwaar kennen/kunnen als/dan nouja zoveel dingen eigenlijk.... maar ik zal me er zelf ook wel eens aan schuldig maken.... ik probeer wel vernieuwend te blijven qua stopwoordjes :D |
Wausieeee
|
ik ben ermee weg (waarmee dan :rolleyes: )
ik ben gebuisd ik heb mn regels dat is het hele eiereten als. iemand. zo. typt. or de gexte/de gekste/de gaeckste etc kijk gewoon 10 minuten op onzin en je vindt gegarandeerd iets waar je je aan ergert. |
Schraal.
:eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Toppie
Alles uit het Breezah gedoetje in principe als Dankzij Theo Maassen: "Hoe gaat het?" "ja, zn gangetje" |
Citaat:
|
'a-relaxt'
'Keineig' 'kei' alleen al, ze zetten het voor ALLES! 'eikes' verschrikkelijk....en hoor ik elke dag. :mad: |
Oww, en al die foute Engelse woorden zijn ook zooo irritant!
Dingen als 'relaxt' en 'chill' bah :eek: |
Citaat:
ik erger me aan achterbankje voor bagagedrager, breezertjestaal maar bovenal aan mensen die elke zin beginnen met: *gaat over zijn nek* Dus ik zeg.... GADVERDAMME WAT IS DAT ERG ZEG |
Citaat:
'Dus ik zeg tegen hem:'Blablablablabla,' zeg ik dus' *kotst* |
Als je vraagt: "Waarom?" en je krijgt als antwoord "Daarom" of "Gewoon".
Toppie Toppertje Breezahtaal Dat kost duur. |
Citaat:
|
verfomfaaid
de beest uithangen (ik vind nl. dat het het beest is :o) |
Citaat:
Dat kost duur; ja daar heb ik ook een hekel aan... ik heb liever dat iets goedkoop kost :D Nee maar dat is inderdaad wel erg lomp. Dat kost duur :D |
Go your gang. Ik zei dat vroeger altijd om mijn vader te pesten... maar er zijn mensen die gewoon denken dat dat echt Engels is. Wat ook irritant zijn van die mensen die overal een verkleinwoord van maken. Mobieltje, Boodschapjes doen, Dagje werken....
|
Ze zijn al langsgekomen, maar:
- "(Helemaal) toppie, man!" :mad: - "Ik kon hem al" ipv "ik kende hem al" Dan denk ik altijd: Je kon hem WAT?! - "... de gexte" Ook zo'n domme uitdrukking... Maar ik maak me wel eens schuldig aan dingen als 'relaxed' of 'dan heb ik zoiets van...' |
Bij wijze van afscheid: "Hey, kalm an hè!" (n)
"Zo ben ik nou eenmaal." Zo zijn er ook mensen die computertaal gaan praten: "Haha, lol." "Dit ownt echt." |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56. |