Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   hoe kun je met mensen leven als je niet eens met je zelf kunt leven (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=521251)

pieper 24-06-2003 10:17

hoe kun je met mensen leven als je niet eens met je zelf kunt leven

er zijne wel eens van die mensen die alleen maar commentaar op zichzelf hebben en die zichzelf helemaal afkraken, en ook haardstikke ontevreden over zichzelf zijn. Ze kunnen amper met zichzelf leven. Nou vraag ik me af hoe het dan mogelijk is om wel van andere mensen complimenten te krijgen (en ze dan ook accepteerd) maar daarna gewoon weer verdergaat met zelfmedelijden hebben.
echt lastig zulke mensen...

Riconoscente 24-06-2003 10:30

Niet.

niceman1984 24-06-2003 10:38

Citaat:

pieper schreef op 24-06-2003 @ 11:17:
Ze vragen gewoon aandacht ze willen horen wat ze horen willen, als je die eigenschappen hebt onzeker en die soort dingen (k zit me zelf soms ook wel aftekraken) dan kun je maar beter vrijgezel blijven.

Nolita 24-06-2003 10:39

Citaat:

er zijne wel eens van die mensen die alleen maar commentaar op zichzelf hebben en die zichzelf helemaal afkraken, en ook haardstikke ontevreden over zichzelf zijn. Ze kunnen amper met zichzelf leven. Nou vraag ik me af hoe het dan mogelijk is om wel van andere mensen complimenten te krijgen (en ze dan ook accepteerd) maar daarna gewoon weer verdergaat met zelfmedelijden hebben.

Misschien vissen ze wel naar complimentjes...

Ya_lubla_tebya 24-06-2003 12:29

Mensen die zichzelf afkraken, hebben het moeilijk, ze vragen constant om bevestiging, ik weet het omdat ik zelf ook van die aanvallen heb. Maar dat is een fase.
2 hebt 2 soorten van dat soort mensen. Mensen die ECHT onzeker zijn en mensen die vissen naar wat ze willen horen.
Mensen die constant aan de kant gezet worden en afgekraakt, uitgescholden enz, door andere mensen kunnen er weinig aan doen dat ze negatief over zichzelf denken. De enige manier om dan hun vertrouwen weer terug te krijgen is door ze complimentjes te geven.
Je hebt ook mensen die zichzelf geweldig vinden en zeggen dat ze iets stom vinden om te horen dat ze geweldig zijn!

nare man 24-06-2003 12:40

Een woord: overdrijven. Aandacht vragen.

Nouja, eigenlijk drie.

Revan 24-06-2003 13:40

Citaat:

die mensen moeten niet zeiken en gewoon gaan leven

Kazanka 25-06-2003 17:59

denk dat aandacht wel een rol speelt

mensen die de complimenten die ze krijgen niet kunnen accepteren is weer mijn categorie (y)

topictitel en onderwerp van topic passen ook niet echt bij elkaar ofzow

N00dles 26-06-2003 03:19

Citaat:

Er zijn mensen die een fysieke (of psychische?) aandoening hebben in de hersenen (het ontbreken van bepaalde stoffen) waardoor ze depressieve momenten hebben, onzeker zijn over zichzelf, zichzelf daarom afkraken, complimentjes niet accepteren etc. Weinig aan te doen. Moet je het ze kwalijk nemen (is het namelijk enkel aanstellerij) of niet?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.