Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Aangezichtspijn.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=521284)

CL 24-06-2003 10:51

Aangezichtspijn..

Een aantal weken terug was ik bij de KNO-arts voor mijn slechthorendheid. Daar bleek dat ik aangezichtspijn had. Ik heb al veel informatie gezocht op internet, maar toch wil ik graag wat eigen ervaringen horen.

Dus.. ken/ben jij iemand met aangezichtspijn? Let me know :)

~lienepien~ 24-06-2003 16:45

nee, maar wat is het precies/hoeveel last heb je ervan?

CL 24-06-2003 17:01

Citaat:

byebye schreef op 24-06-2003 @ 17:45:
nee, maar wat is het precies/hoeveel last heb je ervan?
Het heeft iets te maken met een zenuw, die zich in drie delen splitst. Ik kan het niet precies uitleggen, maar als je interesse hebt kun je op kijken. Hoeveel last ik ervan heb? Het is een beetje met vlagen.. vandaag was het meer dan anders.. ik heb bijna 5 pijnstillers geslikt maar het hielp niet.. het is alsof je met je hele gezicht 30x tegen een muur aanrent.. zoiets.. Vooral m'n kaken en jukbeenderen. Maar als het in m'n hoofd zit is het het ergst. Maar over het algemeen valt het wel mee, een zeurende pijn in je kaken, op de achtergrond. Het is wel te doen.. :)

Daantje_0705 24-06-2003 17:04

Volgens mij drukt er dan een bloedvat tegen een zenuw wat pijn veroorzaakt. Die pijn lijkt of tand en kiespijn.

Leonoor 24-06-2003 17:04

Citaat:

CL schreef op 24-06-2003 @ 18:01:
vandaag was het meer dan anders.. ik heb bijna 5 pijnstillers geslikt maar het hielp niet..
Keertje naar de dokter voor zwaardere? Misschien helpen die ietsje meer... Of heb je die al?

CL 24-06-2003 17:06

Citaat:

Leonoor schreef op 24-06-2003 @ 18:04:
Keertje naar de dokter voor zwaardere? Misschien helpen die ietsje meer... Of heb je die al?
Hm.. nee, ik weet net een week dat ik het heb.. ik slikte ze daarvoor ook al.. Maar kijk, ik ben 15.. dan heb ik echt geen zin m'n lichaam te gaan vergiftigen met pijnstillers.. toch? Ik zit meer aan homeopathie te denken..

Leonoor 24-06-2003 17:09

Citaat:

CL schreef op 24-06-2003 @ 18:06:
Hm.. nee, ik weet net een week dat ik het heb.. ik slikte ze daarvoor ook al.. Maar kijk, ik ben 15.. dan heb ik echt geen zin m'n lichaam te gaan vergiftigen met pijnstillers.. toch? Ik zit meer aan homeopathie te denken..
Ik snap je gedachte, maar soms kan het niet anders. Ik denk btw dat je met 5 'normale' pijnstillers je lichaam meer vergiftigt dan met één of twee andere pijnstillers.

Maar anders maak je eerst een keer een afspraak met een homeopaat?

CL 24-06-2003 17:16

Citaat:

Leonoor schreef op 24-06-2003 @ 18:09:
Ik snap je gedachte, maar soms kan het niet anders. Ik denk btw dat je met 5 'normale' pijnstillers je lichaam meer vergiftigt dan met één of twee andere pijnstillers.

Maar anders maak je eerst een keer een afspraak met een homeopaat?

Ja.. inderdaad.. ga ik ook doen.. En je hebt gelijk.. pijnstillers zijn slecht, ze helpen ook niet.. Dan maar naar die homeopaat.. :)

Leonoor 24-06-2003 17:34

Citaat:

CL schreef op 24-06-2003 @ 18:16:
Ja.. inderdaad.. ga ik ook doen.. En je hebt gelijk.. pijnstillers zijn slecht, ze helpen ook niet.. Dan maar naar die homeopaat.. :)
Ik ben ook meer voor de homeopatische 'geneeswijze', maar ik heb inmiddels wel door dat je daar niet altijd op terug kunt vallen. Daarom gebruik ik nu zo nu en dan toch maar (zwaardere) pijnstillers enzo.

Rabbi Daniel 24-06-2003 19:52

Vijf pijnstillers is al erg veel.

Zeker niet een hoeveelheid om gedurende langere tijd dagelijks te gebruiken, is altijd fout.

Heb je het gebruik van pijnstillers besproken met je KNO-arts?

Vooral paracetamol kan bij langdurig gebruik tot buikklachten leiden, is schadelijk voor de lever.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.