![]() |
Medicijngebruik
Gebruik jullie medicijnen? En zo ja, welke?
Ik zelf gebruik overigens niets. |
ik gebruik nu :
- de pil (microgynon 30) - pil tegen o.a. hallucinaties (zyprexa 2.5 MG) -de gewone pijnstillers, vaak nurofen smelttablet heb geslikt: - ontstekingsremmer (duspatal retard) - pil tegen migraine (propanolol 40 MG) - spierontsapnner (imigran 50 MG) - pil tegen hallucinatis (orap 1 mg, later orap 2 mg geworden) - slaap middel (diazepam 5 MG) - sterker algemene pijnstiller (naproxen 250 MG) - migraine middel (dat aanvallen hoort te stoppen) ik verwacht dat ik over 2 weken een nieuwe pil krijg (die tegen hallucinaties) omdat deze niet goed werkt en de bijwerkingen te erg zijn |
Nee, helemaal niks. :)
|
Yasminpil
Ibuprofen 400 mg af en toe. |
- bactrimel
- mercaptopurine - vitamine d - calcium tabletten tijdje gelden moest ik nog dexamthason en nog iets meer weet niet meer hoe dat heet |
pil
neusspray [allergie] pillen [allergie] |
- de pil
- domperidon - pariet - oxazepam ( - dormicum) - mictamicose |
Interessant...ik slik de pil, verder gebruik ik gewone pijnstillers (bv Sanalgin), Dyclofenac (oid) en soms Ventolin, Seretide, Flexonase en oogdruppels.
|
helemaal nix :)
|
noroxin tegen de min of meer chronische urinweginfecties. Ik heb nu eindelijk geen last meer.
pilletjes tegen de hooikoorts paracetamol tegen pijntjes. |
- Microgynon 30 (pil)
- soms: paracetamol (Finimal), of Trachitol (tegen keelpijn) |
dingen tegen hooikoorts en om m'n bloedsuiker enigzins 'normaal' te houden :(
|
seroxat, maar daar ben ik als het goed is binnenkort vanaf.
verder wel es ibuprofen tegen gewrichtsklachten. |
ik heb neusspray tegen mn hooikoorts, en ik heb nogal vaak las van een verstopte neus, daar heb ik ook neusspray tegen.
|
ritaline
melatonine (om de bijwerking van ritaline, namelijk moeilijk in slaap komen, te neutraliseren. Het is ook gewoon in de winkel te krijgen maar ik heb vanwege ritalin een hogere dosis nodig dus word het voorgeschreven) clonidine sandomigran claritine (tegen hooikoorts) de pil (microgynon 30) |
momenteel nix meer :D:D:D
|
Op 't moment niets.
Hoewel, als je homeopathisch/cosmetisch meetelt wel. Ik gebruik een homeopathisch anti-acne-middel: Viola Tricolor druppels, 20 per dag. Verder heb ik een Aerolin-inhaler liggen voor gebruik bij acute benauwdheid (astma). |
Ibuprofen
acetiminophen gewone aspirine Advil Buckley's (tegen hoofdpijn af en toe) |
Niks, eigenlijk...
Heb tijdje geleden dyclofenac en een antibiotica gehad, maar nu niet meer. Af en toe neem ik wel finimal en vroeger had ik geloof ik venotlin...maar da's echt al heel lang geleden! :) |
Valt me op dat zoveel mensen toch een flinke hoeveelheid medicijnen krijgen. Hebben jullie niet enorm last van bijv. misselijkheid of andere bijwerkingen? Ik zie het al bij mijn vader die ook een stuk of 5 pillen per dag moet slikken (niet hele zware medicijnen) maar toch een aantal vervelende bijwerkingen heeft.
|
Citaat:
|
Alleen de pil (marvelon) en panadolletjes..
|
niets. ik probeer ook zo min mogelijk te gebruiken. Alleen toen ik jong was kom ik niet om de ontwormingskuur heen.
|
Citaat:
|
-Prednisolon nu 10 mg per dag (heb 50 mg per dag geslikt, is kutmedicijn)
-Tacrolymus 14 mg -Calcichew 500 mg -Renitec 10 mg -Echinaforce Verder heb ik echt veel pillen vroeger al geslikt voor mijn Nefrotisch Syndroom... die ga ik niet allemaal opnoemen wordt een beetje lang lijstje. |
Citaat:
maar ik denk dat iedereen voor bep bijwerkingen gevoeliger is Ik heb van ongeveer alle bijwerkingen die in de bijsluiter wel last. Niet heel erg maar wel duidelijk wat:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04. |