![]() |
Rare sollicitaties?
Ik solliciteer nu ergens en ik moet een sollicitatieformuleer invullen. Er staan nogal rare vragen op. Al mijn antwoorden zijn wel positief maar toch.
Rare vragen: -bent u ooit me politie of justitie in aanraking geweest? -Heeft u op dit moment schulden? -Heeft u ooit loonbeslag gehad? -Hoe is uw gezondheid? -Heeft u bezwaar tegen een medische keuring? -Heeft u bezwaar tegen een psychologische keuring? -Sofinummer -Bankrekeningnummer Tja het is nogal raar dat ze dit soort dingen willen weten. Oke iemand moet natuurlijk niet knettergek zijn ofzo maar toch het is wel een beetje raar.... Topic: Wat heb jij allemaal meegemaakt tijdens sollicitaties? |
Citaat:
Van die andere vragen...dingen over gezondheid ed zijn 'verboden', daar hoef je dus geen antwoord op te geven. |
Natuurlijk afhankelijk van waar je solliciteerd, maar 6 van de 8 die je op noemde ben ik op elke sollicitatie brief bijna wel tegen gekomen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik had dat hij al een half uur te laat was, vroeg 2 vragen, simpele, hoe is het blabla, en dan vroeg hij wat ik later wilde doen met mijn opleidingen.
ondertussen 10 telefoontjes, pakt contract en dan kun je beginnen, niet eens een fatsoenlijk gesprek, was eigelijk al aangenomen door mijn sollicitatie brief |
Citaat:
|
Vragen met betrekking tot gezondheid mag inderdaad niet, maar ik merk dat het toch erg vaak gewoon gevraagd word. Verder vrij normaal toch? Tja... schulden zou ook nog een beetje twijfelachtig kunnen zijn.
|
Citaat:
Het maakt mij allemaal niet zoveel uit, ik ben toch de ideale werknemer ;) maar raar is het wel |
Ik snap wel waarom ze het vragen. En als je het niet invult nemen ze je niet aan, lekker makkelijke toch.
|
kijk dat mag dus niet!
dan mag je ze aanklagen smartengeld (hell yeah) en dan heb je toch geld zonder te werken :D |
Citaat:
Ze zullen wel met iets komen als: Je bent niet geschikt, of past niet binnen ons bedrijf... |
Citaat:
|
ja...
maar het id alleen al toch wel mooi meegenomen |
Citaat:
|
ik vind het niet echt rare vragen......
|
die vragen zijn allemaal wettelijk en absoluut niet verboden
|
Ik ben aangenomen. Maar stel je hebt een slechte gezondheid.. dan kan je daar dus het beste over liegen (hoewel in mijn contract staat dat bij onjuiste informatie het dienstverband beëindigd kan worden) ?
|
Citaat:
kans op diefstal is misschien groter als je al in aanraking met politie bent geweest |
Citaat:
Overigens zijn de tijden nu ook niet zo gunstig voor de werknemers, de werkgevers staan nu veel sterker en kunnen dus meer eisen. Bv ervaring verplicht en zijn toch zoveel werklozen. |
Citaat:
Hoewel, je kan je misschien minder goed aan regels houden e.d |
Ik vind geen van die vragen raar, toen ik bij TPG post ging solliciteren kreeg ik die vragen ook allemaal.
|
Citaat:
ik vind het vrij normale vragen |
Ik vind het doodnormale vragen hoor, stond ook op mijn sollicitatie formulier. :)
|
Citaat:
En er zei iemand dat ze het wel mogen vragen,. maar niet verplicht tot antwoorden. Volgens mij is het toch echt verboden hoor, omdat je in een lastige hoek word gezet.. positief = niet legaal.. negatief= schijn dat er dus iets mis is... Mag gewoon niet dacht ik |
Citaat:
|
Citaat:
En nerveus was ik ook dan is dat te laat komen van die gast ook slopend. |
ik had ook een keer de vraag "wat vinden je ouders er van dat je gaat werken?"
Was wel lollog, er stonden ook inderdaad een paar van het rijtje hierboven op... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |