![]() |
Drill 'n Bass
K ben op zoek naar wat drill 'n bass platen. Kent iem nog artiesten die dit maken? Aphex Twin en Squarepusher heb ik al.
|
Probeer het vroege werk van Cylob eens. Maar: net als bij Aphex Twin zijn ook bij hem niet alle nummers te karakteriseren als "drill 'n bass", hij heeft ook rustigere nummers. Even zoeken dus...
En luister anders een naar het nieuwe album van µ-Ziq - Billious Path (y). En ook Luke Vibert heeft wel wat drill/drumm 'n bass uitgebracht, maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n liefhebber van. |
Citaat:
|
wtf is drill n bass
|
Citaat:
|
Aphex Twin in z'n harde nummers is drill 'n bass.
|
en wta zijn de hardere nummers van Aphex Twin?
|
drill and bass
bah wat een vieze naaaaaaam al die stomme subgenres plaats is een nr van aphex twin dan, de naam want wat is come to daddy dan? shake and bass? pfff |
Drill 'n Bass is niet echt een genre....Het is meer Drum 'n Bass/Jungle waar de drumlijntjes een eigen extreem karakter hebben...Aphex Twin en Squarepusher hebben er wel aardig wat van af en toe...Alsook sommige tracks van Lemon D en Liftin' Spirits...Maar die 2 laatste vind je volgens mij enkel op soulseek
Citaat:
|
ik heb die nummers van aphex twin gedownt en k vond het wel grappig,bedankt weer nieuwe muziek leren kennen.
maar drum n bass van dillinja blijft ruleren. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
lemon d ook????
mhhhhh naja k zal het eens luisteren. maarja ik vind die namen als darkstep etc ook al :S |
Tracks van Lemon D die volgens mij Drill 'n Bass zijn:
Don't make me wait Back to Chicago This is Los Angeles Allemaal lievelings :) |
Aphex Twin / squarepusher = IDM
|
Citaat:
|
Drill&Bass zou je het beste kunnen zien als een SUB-stijl.
Een combinatie tussen verschillende stijlen zoals,Drum&bass&Jungle,Breakbeat,(IDM,niet altijd) Het is Drum&Bass...een stukkie sneller,agressiever en wat meer duistere geluiden.. Het geheel komt dan uit op een eigen stijl opzich. Vergelijkbaar met Gabber(Hardcore) en Speedcore. Het lijkt opzich best op elkaar,maar is toch iets heel anders. Wat je op een heel andere manier mixed en ook luisterd!! :) Greetz Juhroen!! |
weer zo'n tering-up .. let nou es op hoe oud de topics zijn aub
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29. |