![]() |
Welke vakken kiezen...?
Ik wil na mijn vwo opleiding verder gaan studeren voor management, maar welke vakken heb je dan nodig om deze studie te kunnen gaan doen?
ik hoop jullie mij kunnen helpen! -xxx- voor iedereen die reageert, en waar ik wat aan heb. groetjes, charlene |
Wiskunde en Engels...
Maar... wat wil je precies?? Management is al bedrijfsleider enzo... dus ietsjes specifieker... |
Ik wil een eigen hotel, of een eigen restaurant, of combinatie van. :) Iets in die richting. Maar je hebt dus talen nodig? Daar ben ik wel goed in, behalve engels, snap het wel, kan het ook toepassen, maar vindt het een klote taal.
Je hebt toch ook, naast wiskunde (gemiddeld sta ik een 8.9 :p , dus geen probleem), economie nodig? en wat verder nog? (Alvast) bedankt dat je me hebt geholpen/helpt -xxx- Charlene :D EDIT: de kleur was wat onleesbaar |
Management & Organisatie
Wiskunde A1,2 Economie 1,2 Duits/Frans Lijkt mij iig |
M&O wordt trouwens nog niet verplicht bij zulke opleidingen maar volgens mijn leraar hebbie er veel aan
|
Citaat:
|
Voor bedrijfskunde boeit het geen fuck wat je hebt gehad. Al is het met economie 1 en 2(oude stijl dus) en wiskunde B wel makkelijker.
|
Dank jullie wel dat jullie hebben gereageerd, en ik weet nu tenminste wat ik straks niet moet laten vallen!
tnx, ;-) -xxx- Charlene |
Ik zou Economie&Maatschappij kiezen, met als keuzevakken M&O en Frans/Duits!!
|
Citaat:
|
Management (HBO) zit je het beste als je Wis A12 hebt en minstens Eco 1 in je profiel
|
Ec 1,2 en Wiskunde statistiek (krijg je toch bij zowel A als B?)
Talen zijn nooit weg als je een hotel of restaurent wil oprichten. En verder zijn dat de vakken waar je later nog wat aan hebt =). |
Citaat:
Ik zou ook M&O nemen, en Economie 1 +2, en Wiskunde (Dus gewoon het profiel E&M) |
Citaat:
(Doe ik trouwens zelf ook dit jaar) |
Citaat:
maar als je Management wilt studeren zou ik inderdaad maar eens beginnen met M&O er bij te kiezen... anders gaat het wat lastig. |
Wat ik zelf handig vind bij bedrijfskunde:
M&O Economie 1,2 Wiskunde B was makkelijker geweest (kheb A1,2) En je krijgt een groot aantal Engelse boeken, dus als je een btje Engels kunt lezen is dat ook mooi meegenomen :) |
mij lijkt dat iig Economie 1+2 en M&O wel handig zijn
|
Economie & Maatschappij met M&O
En bijvoorbeeld, Duits2 of Frans2 erbij.... of natuurlijk beide mocht dit mogelijk zijn! |
M&O stelde bij mij op het vwo helemaal niks voor (ik heb het zelf niet gehad). Ik studeer nu bedrijfseconomie en mij is gebleken dat je dat M&O in 6 weken toch wel inhaalt, dat is ook niet zo moeilijk allemaal. Volgens mij is het veel handiger als je wiskunde b1(2) hebt gehad op het vwo. Bij economie komt veel wiskunde kijken en de mensen die al wiskunde b1 hebben gehad halen de wiskundevakken zonder enige moeite. De mensen met alleen a12 struikelen er vaak over.
|
Citaat:
Ik heb namelijk E&M, met M&O en Frans2. Eigenlijk wilde ik er Wiskunde B1 en Scheikunde erbij kiezen. Maar dit mocht niet.... Dus wij mogen er geen B-vakken bij kiezen in een A-profiel |
Hehe, dat is jammer. Ik had E&M + wb1. Dus wa12 + wb1, veel uren wiskunde, maar wel veel overlap :)
|
Citaat:
Dus een paar uurtjes meer.... Jammer dat ik dat niet kon!! |
E&M + M&O + WiB1
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |