![]() |
tekeningen inkleuren
Ik zie hier op het forum wel eens tekeningen die gescant zijn (en zo nodig overgetrokken) en dan ingekleurd zijn met photoshop (of psp). Ik krijg er NOOIT zoiets moois uit dus dacht ik, misschien licht het wel aan het plaatje... Zou iemand een tekening van mij willen inkleuren (meer voor de lol, als je niets te doen hebt) om te zien of jullie er iets beters uitkrijgen?? Ik heb een tekening overgetrokken en zet hem hieronder neer.
Alvast bedankt! Groetjes Evelien ps: het gaat er dus ff niet om of de tekening mooi of lelijk is. De tekening |
Citaat:
|
Plaatje
Kijk maar even of je het wat vindt... Als je me ook een mooi achtergrondje geeft zet ik die erachter:) Oja, ik heb het haar ietsjes aangepast... |
Sorry je moet dit ff naar je adresbalk kopieeren:
http://www16.brinkster.com/rufusinc/elf.png Hij doet t blijkbaar anders niet.. |
Mij lukt het ook nooit. Ik denk dat het meer een kwestie is van (heel) veel oefenen, dan dat het aan het plaatje of wat dan ook zal liggen. Tekenen kan je toch ook niet zomaar?
|
ik gebruik zelf flash... die kan je de tekening laten tracen zodat t er allemaal wat strakker en gladder uitziet.. inkleuren kan ook wel goed met flash
|
Citaat:
|
Ow sorry, had niet gelezen dat je dat met flash deed. Zijn er demo (of full) versies die je van flash kan downloaden? en is het moeilijk om mee te werken?
|
Citaat:
het is niet zo heel moeilijk om mee te werken en als je vragen hebt kan je ze gewoon in deze post aan me stellen... heb je misschien een leuke achtergrond trouwens? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
met achtergrondje:
http://www16.brinkster.com/rufusinc/elf2.png hij is wel kleiner... maar anders was de achtergrond niet moooi :cool: |
Ik ben 'm voor je aan het inkleuren in PSP. (y) Vraagje: hoe heb je de omtreklijntjes zo recht gekregen? Gewoon overgetrokken, of, mm? In Photoshop zit een functie die van potloodlijntjes gewoon duidelijke zwarte lijnen maakt, maar in PSP heb je dat niet, of ik heb 'm over het hoofd gezien. *kijkt vragend* Dus?.. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Want de Help van PSP stelt barweinig voor. :| Ik heb tot nu toe alles zelf moeten uitvinden. |
Citaat:
@mazzter: Stiekem had ik het niet tegen jou, maar toch bedankt. :) Ook al heb ik geen Flash en blijf ik star aan PSP vasthouden. Ooit kom ik er wel achter. Ha! |
Citaat:
|
@mazterr: Zou je mij kunnen vertellen hoe het zit met de lijnen ed in flash? Zodat je een ingescant plaatje in flash in kunt kleuren (zodat hij het herkent als vormen oid, of weet ik het)...?
|
ik vind illustrator nog t chillst om tekeningen over te trekken voor computer inkleuren
|
Citaat:
dan krijg je een schermpje met instellingen... weet niet precies hoe en wat maar ik heb curve fit op very smooth, corner treshhold op many corners en minimum area op 1. Color treshhold moet je maar een beetje mee spelen, hoe kleiner hoe beter het jkleurbehoud van t plaatje.. maar als je een groot plaatje hebt is t beter om m of 50 ofzo te zetten anders trekt je pc het niet. -> OK nu kan je m inkleuren etc :D |
Citaat:
|
tja...vin die trace bitmap functie nou niet egt geweldig magoe......krijg je bij ingewikkelde tekeningen vaak een verneukt beeld en allen lijnen worden even dik en dat sukt ook bestw el vin ik....en daar komt nog eens bij dat inkleuren in flash ook best wel zuigt! :D duzzz.....maar ja das mijn mening...ik hou het lekker bij lijn tekeningen in illustrator en inkleuren in photoshop met de wel bekende cutting techniek! (tjek wishmaster zijn tekeningen da weetje wat ik met cutting bedoel!:D)
blaat............. |
Citaat:
|
Ik heb trouwens swish op de computer staan. Het blijkt net zoiets als flash te zijn.. Zul je daar ook tekeningen in lijnen kunnen zetten? Ik heb er zelf eigenlijk nog niet mee gewerkt.
|
Citaat:
|
swish is geloof ik meer voor met letters......
excuse me if I'm wrong |
Citaat:
|
Mja, dat feest gaat dus niet door. :D De monitor van mijn computer heeft besloten om er maar mee te stoppen. Ik zit nu dus op een belabberd laptopje online, waar geen PSP (en geen Kazaa, en geen Winamp, en geen ICQ :|) of wat dan ook op staat, en bij mijn bestanden kan ik ook niet. :/ Heel beroerd, ja. *trekt een pruillipje*
|
Citaat:
Succes met je belabberde laptop... |
Mijn versie, kan trouwens die vorige twee niet opnene,ben er wel er benieuwd naar :)
http://www.niwi.net/elvenlicht.jpg |
Citaat:
Jullie zijn beide een heel andere kant op gegaan maar ik vind het beide super tof. Hoe heb je dit gedaan? met photoshop of met een ander programma?? Zijn er tutorials om zoiets te maken?? Groetjes evelien (y) http://members.lycos.nl/ppalet/evelien/elf.png http://members.lycos.nl/ppalet/evelien/elf2.png |
photoshop: 2 lagen aanmaken, tekening op de bovenste laag kwakken, laag op "Multiply' zetten. met emmertje op de laag eronder alles vullen (vulgereedschap instellen op "All layers") dan de verschillende kleurvlakken selecteren met toverstafje of op verschillende lagen zetten en te lijf gaan met lichtere en donkere brushes.
Het achtergrondje is in elkaar geflanst met gras penseel en blaadjes penseel. Niks geen tutorials voor nodig hoor gewoon heel veel uitproberen :en experimenteren tot je de inkleurwijze hebt gevonden die voor jou t beste werkt. :) |
Citaat:
|
Een heel relaxte en beproefde oefenwijze is trouwens lid worden van een oekakiboard.. :)
Probeer maar eens wat te doodlen bij Senile (nederlands, gezellig klein kliekje) of oekakicentral Moet wel waarschuwen dat het erg verslavend kan werken :p |
Ajah,...
'k zou niet weten wat het is maar ik ga kijken. Zie wel wat eruit komt. Bedankt in ieder geval |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19. |