![]() |
De definitie van muziek
Wat is muziek voor jou? Waar ligt de grens tussen geluid en muziek?
Is trance muziek? Zijn het niet gewoon wat geluidjes achter elkaar en door elkaar heen? Is een liedje fluiten geluid of muziek? En een carillon in een toren? Ben hier wel benieuwd naar, wat er allemaal onder het begrip 'muziek' valt. |
muziek is een verzameling geordende tonen en ruisvormen, die in een structuur gebracht worden.
|
Als 't geluid wat 'je' maakt de hoofdzaak is dan is het muziek en als het bijzaak is dan is het geen muziek.
't Klopt natuurlijk niet. Want Rotjes noem ik geen muziek, maar in grote lijnen geld 't zo denk ik. |
Muziek is geluid waar je een bepaald gevoel bij krijgt. Als jij blij wordt van het horen van regendruppels op je dak dan is dat muziek. Vind ik.
|
in muziek moet een ziel liggen. je moet het zelf gemaakt hebben.
en trance is gewoon crap omdat de mensen computers en geluidjes gewoon voor hun laten werken-de mensen die er naar luisteren moeten ook iets gebruiken(om naar een hogere staat te komen).. |
Citaat:
|
Citaat:
|
als degene die t maakt t muziek vind
|
Een geordende verzameling van geluidsgolven over verschillende frequenties die een harmonische klank veroorzaakt.
|
woordenboek: geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van de schoonheid van dat geluid zelf.
ik vind muziek geluid met emotie. |
Citaat:
|
Citaat:
kdenk niet dat t een succes word maar ok :p |
Keywords zijn inderdaad ordening en geluid.
|
muziek heeft geen definitie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
die uit et woordenboek vind ik goed genoeg:
geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van de schoonheid van dat geluid zelf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar had ik dus ook wel btje gelijk met mijne :p |
Citaat:
|
Citaat:
Toch? |
Citaat:
dus tsja als jij muziek op je computer maakt ofsow......valt dat niet egt onder die defenitie.. |
Citaat:
Lijkt mij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het hoeft niet eens een vorm van structuur te hebben.
Merzbow, John Zorn (sommige projecten), Venetian Snares of Fantomas hebben soms ook geen structuur. Muziek is geluiden achter elkaar gezet(zodat het een geheel vormt evt.). Daar houdt het eigenlijk bij op. |
Citaat:
is het niet bij het maken, dan wel bij het beluisteren |
Citaat:
|
Citaat:
(y) |
muziek = genieten
|
Citaat:
Dus jij vind alle muziek genieten? Van Frans Bauer tot Frank Sinatra tot Terrorizer tot Burzum tot Tool tot Gorilla Biscuits tot Brainshake tot Deftones tot Tori Amos tot Dj (fill in shitty name) tot Underworld tot... |
Citaat:
het is geen traditioneel muziekinstrument, maar je maakt er muziek mee ergo muziekinstrument |
Citaat:
Mnee, oke, maar iedereen geniet van wat anders toch? en voor iedereen is muziek wat anders. de een houd van Frans bauer, en de andere van een of andere DJ. en wat voor muziek het ook is, die persoon die er naar luistert zal ervan genieten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:confused: |
De definitie van muziek; alle muziek die ik draai/luister, want de wereld draait om mij :0
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Worden jullie nou zelf niet is moe van die wel electronisch niet electronisch discussie?
|
Citaat:
mijn definitie van muziek is geluid gemaakt om naar te luisteren, maakt niet uit waarmee of met welke instelling (geld verdienen of emoties uiten e.d.) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41. |