![]() |
vertalen van web sites
weet iemand een programma of site waarmee je engelse sites naar het Nederlands kan vertalen???
|
ik weet er wel een voor tekst:http://www.netonline.be/zoeken/vertaal.asp
|
ja, ik moet echt iets zoeken op www.boeing.com over hun beleid mety luchtvaartmaatschappijen, maar ik kan het niet vinden :(
|
|
Je hebt bijna niets aan al die (gratis) vertaalsites op internet. Die vertalen een tekst vaak gewoon woord voor woord, er wordt dus niet gelet op andere woordvolgordes in andere talen enzo. Bovendien kan een Engels woord best meerdere Nederlandse woorden betekenen. Zo'n vertaalmachine neemt dan gewoon het woord waarvoor hij staat geprogrammeerd.
Voorbeeldje: Ik was eerst op zo'n vertaalsite en die gingen bij wijze van demonstratie zichzelf vertalen. 'Submit form' werd 'onderwerp vorm' of zoiets. Je kunt denk ik het beste iemand die goed is in Engels vragen om het voor je te vertalen. |
Citaat:
En anders kun je misschien nog met Google zoeken naar Nederlandse sites met dit onderwerp. Maar als je dit voor school of je studie ofzo moet doen, lijkt het me beter als dit wordt verplaatst naar School en Studie. Coole sig trouwens (y) :D |
Citaat:
|
via startpagina... daar staat ergens een link met een vertaalmachine. Ik gebruik m zelf regelmatig
|
babel.altavista.com natuurlijk!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38. |