![]() |
prik verwijderen
Ik heb iets aan mijn maag waardoor ik koolzuurhoudende dranken niet goed kan hebben (eigenlijk totaal niet)
Nu wil ik toch graag redbull of iets vergelijkbaars drinken, maar daar zit dus prik in. Weet iemand hoe ik de prik er (zoveel mogelijk) uit kan krijgen? |
Met suiker. Dan gaat de prik dood.
Laat het een tijdje open staan, dan gaat de prik ook dood. |
Schudden werkt ook heel goed. Maar pas op: in een fles kan het gaan spuiten! :D
|
Als je een geopende (en weer gesloten ;)) fles van bijvoorbeeld frisdrank plat legt in de koelkast gaat de prik er erg snel uit. Ook idd door de fles open te laten staan.
|
Citaat:
|
gewoon flink schudde :D
|
Schudden en dan opendraaien, wel oppassen want het spuit heftig. Met scheikunde hebben we een proefje gedaan om het koolzuurgas uit spa te krijgen en met schudden ging het het beste. Je kan ook gewoon het blikje of de fles een poosje open laten staan dan is het er ook voor een groot deel uit.
|
volgens mij zit er in xi climax minder prik, smaakt wel hetzelfde..
er zit alleen ook een boel cafeine in, meer dan redbull.. dus je gaat hemaal flippen ^_^ |
Rebull met prik ? Volgens mij niet echt, in ieder geval in vergelijking met cola en andere koolzuurhoudende frisdranken ... Maar als je het er uit wilt, inderdaad schudden, of van hoogte je glas in gieten, of open laten staan met een zo groot mogelijk contactoppervlak.
|
cola zonder prik
gatver sorry maar dat is echt niet te drinken tenzij je niet anders gewend bent :P |
roeren :o
|
Citaat:
|
ik moest op de universiteit van wageningen testen hoeveel cafeine er in powerdrinks zat, hiervoor moest ook eerste de prik eruit (omdat je met bubbeltjes niet goed af kon meten).
wat ik daar gedaan heb is 2 bekerglazen gepakt, eentje gevuld met redbull oid. en toen iets van 30 keer overgegoten, toen was de prik er voor het grootste deel wel uit, ja. dit kan je misschien doen (bekerglaasjes zijn neit perse nodig ^_^) |
Citaat:
|
gewoon open laten staan..........maar is wel balen......je kan niet ff snel een red bull drinken..... :(
|
zilver en koolzuur gaan ook niet samen (tenminste, dat dacht ik:p)
|
Citaat:
er zijn zo veel dingen die niet meer zomaar kunnen (snel effe frietje pakken, chocolade, slagroom, alcohol, sinaasappelsap, koffie) Moet óf vantevoren medicijnen pakken en rustig eten/drinken, of deze dingen mijden. maar je went eraan en soms gaat het ook wel beter en kan ik wel alles hebben :) |
tijdje open en buiten de koelkast laten staan. Dan is het er zo uit.
Of idd suiker er in, of koken.... of schudden, maar ja, dan spuit het overal naartoe :) |
Citaat:
Bij koken spuit het niet. En met suiker doe ik altijd een beetje... en dan roeren... en daarna weer een beetje erbij. (Ik dronk vroeger toen ik ziek was altijd 7-up met suiker. Van prik ging ik makkelijk kotsen, en water is niet lekker als je ziek bent.) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |