![]() |
[f1] GP Europa; Nurburgring 29-06-2003
Alweer een nieuwe race...
McLaren zet niet haar nieuwe MP4/18 in, maar pas in Silverstone waarschijnlijk... Wat gebeurt er deze race? Jos in de punten? Wint Kimi weer eens de race? Coulthard op het podium? Wie zal het zeggen? Zet hier je voorspellingen en opmerkingen neer; Mijn voorspelling voor de race; 1. Coulthard 2. Raikkonen 3. Montoya 4. Alonso 5. Trulli 6. Panis 7. Button 8. Verstappen; Jawel, een punt !! Veel plezier iedereen aanstaande zondag... |
aangezien we in het regengat van europa belanden, en het dus iets frisser zal zijn, gok ik dat de bridgestones weer wat beter meekunnen. dus ferrari zal wel weer het te kloppen team zijn. en 'k denk dat net zoals in canada de williams het dichtst tegen ferrari aan zal leunen. zolang mclaren zich niet goed weet te kwalificeren (vooral david coulthard dan), zie ik ze geen potten breken.
veel zal weer afhangen van de eerste links-rechts bocht op het einde van de start-finish lijn. en als ralf schumacher zichzelf natuurlijk niet buitenspel zet door over de witte lijn te rijden bij het uitkomen van de pitlane. :D ik hoop: 1. alonso 2. barrichello 3. schumacher ik vrees: 1. schumacher 2. raikkonen 3. ralf schumacher |
Ik voorspel:
1. M Schumacher 2. Alonso 3. Trulli 4. Frentzen 5. Heidfeld 6. Verstappen 7. Wilson 8. Panis |
Er gaat iets gebeuren wat jullie niet verwachten. Fischichella gaat winnen, door veel uitvallers.
Bij de 1e bocht vliegen o.a. de gebroeders Schumacher er gelijk af. Dit leidt tot een familiedrama. Raikonen zit ook in deze botsing maar kan langzaam verder en moet ook de pits in. Daarvoor verliest hij zoveel tijd en is hij kansloos voor de 1e plaats. Verder vliegen Alonso en Trulli er bij deze botsing ook af. Jos Verstappen maakt een superstart van de 18e naar de 8e plaats, door slim om de botsing heen te rijden. Helaas valt onze vriend na een uurtje uit. Problemen met de versnellingsbak. Fischichella profiteert ook optimaal van de situatie en komt op een tweede plaats, achter David Coulthard. Die moet echter twee extra pitstops maken en valt daardoor terug naar de derde plaats. Fischichella wint daardoor. Dus de voorspelling: 1. Fischichella 2. Montoya 3. Coulthard 4. Raikonen 5. Button 6. Panis 7. Heidfeld 8. Wilson |
khoop dast gelyk hest
|
Voorspelling race:
1. Kimi 2. M.Schumi 3. DC 4. Barri 5. Ralf 6. Alonso 7. Button 8. Heidfeld JPM en Trulli vallen uit, Jos wordt 12e. |
Zo'n bout circuit vlak naast een opperheilige baan (n)
|
Kimi Raikkonen voor het eerst in zijn carriere op pole-position, voor de gebroeders Schumacher, Montoya & Barrichello. Verstappen op een knappe 18e plaats :p
|
Citaat:
ik denk 1. Schumi :mad: 2. Schumi II 3. Kimi 4. Alonso 5. Montoya 6. Coulthard En als het gaat regenen een puntje voor Jos. |
1. Raikkonen :cool:
2. Alonso 3. M Schumacher 4. R Schumacher 5. Trulli 6. Villeneuve 7. Verstappen 8. Wilson *hoopvol* |
Ik gok :
1. Raikkonen 2. M Schumacher 3. Alonso 4. Barri 5. R Schumacher 6. Trulli 7. Wilson 8. Heidfeld 9. Verstappen |
Mmm.....
1. Schumacher 2. Schumacher (R) 3. Raikkonen 4. Montoya 5. Coulthard 6. Alonso 7. Trulli 8. Verstappen :p |
Eindstand:
1. Ralf Schumacher 2. Montoya 3. Barrichello 4. Alonso 5. Michael Schumacher |
:( Raikkonen :(
maar mooie acties van Alonso en Montoya :o |
Een vrij saaie race, in het begin was het wel leuk met gevechten tussen de Minardi's en Villeneuve. Deed de Duitse regie goed :) (y) de vorige regie (van Canada) vond ik echt minder.
Maja, ff weer terug naar de race: vrij saai, weinig uitvallers, maar toch nog een race die nog een staartje krijgt vanwege die twee incidenten. ff maar bespreken. In eerste instantie d8 ik dat Montoya weer eens wat te veel op het randje deed waardoor Schumi van de baan af ging, maar in de herhaling zag je dat Montoya gewoon zijn eigen lijn reed en dan hoef je denk ik niet uit te wijken. Echter, je kon het zien aankomen dat Schumi niet in het vuile gedeelte van de baan wilde gaan en dat-ie dus de buitenkant meer opzocht maja daar reed Montoya dus en gewoon op de goede lijn dus ja... Dan Coulthard en Alonso. Ja, Coulthard was echt aan het pressen om voorbij Alonso te komen. Misschien werd het Alonso te veel en trapte hij met opzet te vroeg op de rem, maar het zou echt dom zijn om zo te denken, want voor hetzelfde geld zag DC het te laat, kon-ie niet meer uitwijken, was-ie 8er op Alonso geknald en had Alonso ook eruit gelegen. Maar of het nou opzet was of niet: de boosheid van Coulthard vind ik wel terecht. Kut voor Kimi, ja en Jos... als er niet veel uitvielen dan weet je dat de kans op punten miniem is. Maar Nurburgring en Magny Cours zijn ook geen circuits waar de kans veel kleiner is dat langzamere auto's kunnen stunten dan bijvoorbeeld Canada. Uit de woorden van Jos kon ik opbrengen dat het al mooi was dat-ie hem heeft uitgereden vandaag. |
Citaat:
|
Citaat:
reactie coulthard "Dit is een frustrerend einde voor het hele team. Ik profiteerde tijdens de race van wat zich vooraan afspeelde en maakte goede vooruitgang,” aldus Coulthard. “Aan het eind van de race was ik in gevecht met Alonso en er waren een paar kleine incidenten. Op een bepaald moment moest ik zelfs even door het gras. Een paar ronden later moest ik plots uitwijken om niet achterin zijn wagen te rijden toen hij ongelooflijk vroeg op de rem ging staan. Dat betekende ook het einde van mijn race. Ik zal even onder vier ogen met Fernando bespreken wat er toen gebeurde en het is aan de stewards om te beslissen of er actie moet genomen worden.” |
Mooie actie van Montoya, daar was ik echt blij mee. De actie van Alonso vond ik ook prachtig, dat was nog eens een echte breaktest :p :D Jammer van Raikkonen, maar die komt er echt nog wel, misschien niet dit jaar maar, maar dan in ieder geval volgend jaar, tenminste, dat hoop ik dan maar :)
|
Hehehe... Schumi kan dus toch van de baan geraken. :)
Jammer genoeg de race niet gezien.... Jammer dat voor Raikkonen |
Heeel erg jammer voor raikkonen, maar ook weer niet. Hij parkeerde zijn auto namelijk voor een vriend van mij en dat heeft leuke plaatjes opgeleverd... :D ;) :p
Hij schijnt behoorlijk woedend te zijn geweest... Alonso vond ik te link en montoya vond ik in zijn recht staan... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |