![]() |
[WINXP] Setup wil niet
Een tijdje terug heb ik een nieuwe pc gekocht.
Specs -AMD XP2500+ -512 MB DDR-Ram -MSI K7N2 DELTA -Maxtor 80 GB HDD Nu had ik allerhande vage crashes en reboots, geheugen dus maar eens doorgemeten en daaruit bleek dat er beschadigde gedeeltes waren. Dus teruggestuurd en de RMA heeft keurig netjes een nieuwe geleverd, ikke dat ding erin gedrukt en blij dat ik weer kon draaien...kon ik windows xp niet starten, debian die op dezelfde schijf draaide wel maar dat liep vast en dan bedoel ik echt vast. Nog nooit eerder gebeurd, wist ook niet dat dat kon maar ja. Omdat ik toch nog een backup had gemaakt van alles voordat ik het geheugen had teruggestuurd kon het mij niks verrekken en heb dus me windows xp cd maar weer eens opgezocht en erin gedaan. Eerst kon ie sommige bestanden niet lezen van de cd dus die eerst maar eens schoon gemaakt. Dat hielp. Toen ik bij het formatteergedeelte kwam crashte setup. Weer opnieuw gestart en de hele handel weer afgewerkt totdat ik weer bij het format-gedeelte was. Nu kon ik wel door en wilde mijn maxtorschijfje snelformatteren. Istie op 20%, crasht de hele handel weer en kon weer opnieuw beginnen. Toen kreeg ik een stopfout van dat de hdd beschadigd zou zijn, dus maar eens in een andere pc gehangen maar daar deed ie het wel. Ondertussen maar eens een andere hdd opgezocht en in de probleem-pc gehangen, hetzelfde gezeik maar nu kom ik niet eens bij het format-gedeelte. Of setup stopt bij het laden van volumebeheer of ik krijg stopfouten met een een of ander lang nummer. Mijn broertje heeft de pc per ongeluk een keer aangezet toen er geen ram inzat...stekker was er wel uit maar die had ie erin gedaan...kan dit er iets mee te maken hebben? Wat kan hier het probleem zijn? harde schijf doorgemeten en die is goed, net als het geheugen -WJ |
Voeding is OK?
Temperaturen zijn OK? |
System temperature 35-36 graden celsius
CPU Temperature 32-33 graden celsius Voeding is nog maar 3 maand oud, 450 watt en heeft het altijd goed gedaan. De problemen zijn pas ontstaan na het nieuwe geheugen. Ik heb alle sloten geprobeerd maar dat helpt niet. Hij zit nu in de middelste van de 3 waarvan de 3e groen is ipv paars en iets verder weg zit -WJ |
Nieuwe foutmelding
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Stopfout |
Test je geheugen eens met MemTest86.
MemTest86 3.0 bootable ISO: http://www.memtest86.com/memtest86-3.0.iso.zip Na downloaden (63KB) uitpakken. Is een ISO, die je kunt branden met Nero op een CD-R of RW. Daarna opstarten met die CD, en hij gaat je geheugen testen. Na een half uur weet je aardig zeker of je fouten hebt. |
Citaat:
-WJ |
Oh had te snel gelezen, dus je weet zéker dat je geheugen goed is?
Je hebt iig duidelijk een hardware/stabiliteitsprobleem. Probeer eens een CMOS clear terwijl stekker eruit is. Dan booten van je WinXP CD en kijken of hij nu wel wilt. Mogelijke hardwareproblemen: - Geheugen (most probable) - Temperatuur (oververhitting van CPU/Northbridge) - Voeding - Processor (licht gebroken core) - Brak moederbord De bovenste twee heb je al uitgesloten. Zet het hele boeltje eens op een andere voeding. Hoef je niet in te bouwen maar gewoon ff los naast je kast. Kijken of dat het probleem oplost. Zo niet; meer zoeken. Haal iig alle onnodige hardware eruit. Alleen: moederbord, processor, CPU cooler, geheugen, videokaart en hardeschijf + cdrom. |
ff met de leverancier van het spul over gehad, modo + cpu + geheugen zijn onderweg naar de rma. Gisteravond was het geheugen nog goed, vanmorgen nog maar es getest en toen waren er 92842 fouten. Voeding was goed, cpu weten ze zo niet en het mobo was waarschijnlijk nie gezond
-WJ |
Had je mobo dus je DIMMetjes gesloopt. Tegen de muur ermee!!
:D |
Op straat leggen en een paar vrachtwagens erover heen d8 ik zo maar de hele hap wordt onder garantie vervangen. Eerst al een week op nieuw geheugen gewacht en nu weer fijn een week op een mobo + geheugen + cpu. Sinds 4 weken een nieuwe pc en maar 1 week wat mee kunnen doen :mad:
-WJ |
achja, je mag tegenwoordig blij zijn dat ze het zonder problemen voor niks voor je vervangen :)
|
Wat nou voor niks?
Moet 18 euro opstuurkosten betalen -WJ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26. |