![]() |
'Soepeler' worden...
Hey mensen,
hebben jullie misschien tips en oefeningen om minder stijf te worden? Goede rekoefeningen bijvoorbeeld? Als ik net mijn bed uitkom ben ik nameiljk ontzettend stijf en ik verga dan echt van de pijn in mijn rug... Vast bedankt :) . |
Misschien heb je een slecht bed?
|
Je lekker lang uitstrekken ofzo....
|
Zo te horen heb je een nieuw matras en/of bed nodig.
|
Nee aan het bed ligt het niet,ik heb het waar ik ook slaap, heb een heeel goed, duur superdeluxe matras maar word toch zo stijf als een plank wakker...
|
Mss is je matras net TE zacht?
Euhm, je kan een relax warm bad nemen, dat lost wel je spieren een beetje. Of anders rek-en strekoefeningen doen? |
stretchen is de beste manier. Zijn boeken met oefeningen in de bieb en op internet over te vinden.
|
Gewoon dagelijks strekoefeningen.
Gewoon 's ochtends en/of 's avonds. Gewoon net zo ver strekken totdat het net geen pijn doet. Pijn is slecht, dus als het pijn doet ben je te ver. Probeer het zo'n 10 tot 15 seconden aan te houden. Niet proberen rekken door bijvoorbeeld heel snel heel ver te gaan en dan weer snel terug (bijvoorbeeld je armen snel horizontaal uit elkaar slaan en weer terug), daar krijg je alleen maar beschadigingen van! Je kan verschillende strekoefeningen doen:
Zo zijn er heel veel verschillende strekoefeningen, je kan ook nog je nek, rug, buik, dijen (buitenkant), kuiten, onderbenen, polsen, enzovoort gaan strekken. ;):p Nooit te ver strekken dus, en steeds als je wat gestrekt hebt, dat even losschudden. :) |
Wat voor bed heb je? ik had vroeger een heel goed bed met spiraalbodem, maar had op een gegeven momet last van m'n rug. Felle steken, echt niet normaal! Wat bleek: het was helemaal uitgerekt en ingezakt. ik kreeg een nieuw bed (lattenvodem0 en had nergens meer last van. Hoe zit het met je matras? het beste is een matras met springveren. Misschien heb je een heel goed bed en matras, maar zijn ze gewoon er ober de houdbaarheidsdatum (mijn bed was 10 jaar oud voor hij het begaf). Verder: kijk eens naar je kussen? als je een slecht kussen hebt, beïnvloed dat ook de rest van je lichaam!!! (geloof me, ik kan het weten, auw, oef...). je ligt dan wel lekker als je gaat maffen, maar als je wakker word is de lol er al snel af. Heb je alles drie keer gecontroleerd, en nog steeds niets? schrijf e dan in voor een cursus Yoga of pilates. Succes!!!
|
Citaat:
En je handen tegen de muur zetten, je rug helemaal hol maken en uitstrekken als een kat, doe ik heel vaak, zo leuk! En ik denk dat als je strekoefeningen ed 2x per dag doet ofzo het wel minder moet worden op een gegeven moment. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59. |