Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   [kort verhaal] Jij en ik (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=523636)

Sasbeest 26-06-2003 13:12

[kort verhaal] Jij en ik

Heey,

Ik had ineens een ideetje voor een verhaal, en heb et opgeschreven. Ik schrijf niet regelmatig ofzo, heel af en toe. Wat kan ik er nog aan veranderen/verbeteren? Alvast bedankt!

Hij hield van de vloeiende lijn van haar nek. Hij hield ervan als ze op haar tenen liep. Hij hield van de glans in haar ogen. Alsof ze ieder moment de wereld voor het eerst zag. Hij hield van haar zachte stem. Hij hield van haar.

Ze hield van het kuiltje boven zijn lippen. Ze hield van zijn handen, zo groot en toch zo zacht. Ze hield van de glimlach om zijn mond. Alsof hij diep in zichzelf in alles een droomwereld vond. Ze hield van zijn ruwe kin. Ze hield van hem.

Hij haat de manier waarop haar nek overloopt in haar rug. Hij haat de manier waarop ze loopt. Hij haat de afwezig blik in haar ogen. Alsof hij niet genoeg is voor haar geweldige persoontje. Hij haat haar slijmerige stem.

Ze haat zijn gezicht. Ze haat zijn handen, die haar bijna om haar middel kunnen pakken. Ze haat de verwaande grijns om zijn mond. Alsof hij zojuist iets heeft gedaan, wat niemand ooit heeft gedurfd. Ze haat zijn ongeschoren kin.

Hij mist haar.

Zij mist hem.

shameonme 26-06-2003 18:42

best grappig, alleen ik denk niet dat het echt een verhaal is.
er zit niet echt een lijn in en je kan het niet veel verder uitbreiden ofzo. maar opzich is het leuk om te lezen :)

Sasbeest 26-06-2003 20:53

Dankjewel voor de kritiek. Ik weet dat het geen echt verhaal is, maar wist niet hoe ik het anders moest noemen, vandaar :)

Sustulum 27-06-2003 10:43

Beetje vage vergelijking maar wel leuk geschreven. Wat bedoel je er eigenlijk mee?

Envy 28-06-2003 21:01

Ik vinnut mooi. :) Ookal is het zo klein

Little Phoebe 28-06-2003 21:08

:D leuk man

Aurora 28-06-2003 21:44

Ik vind hem erg leuk :D

Nieni 29-06-2003 16:43

(offtopic: dezelfde avatar als Bloempjuh)

Sasbeest 29-06-2003 17:13

[off topic] Oh dat wist ik nie, kzal 'n andere zoeke ;)

[ontopic] Beetje late reactie misschien, maar oke. Ik wil ermee duidelijk maken dat wanneer je van iemand houdt, en niet bij diegene kunt zijn, dat je dan voor jezelf gaat doen alsof je helemaal niet van elkaar houdt. Zoiets...

Arachnea 29-06-2003 22:33

hmm tis een beetje , volgens mij bevat het wel en soort van waarheid , liefde en haat liggen dicht bij elkaar

heb het soms ook :$

Nothing 30-06-2003 08:58

Ja het is leuk.
Wat je zelf al zei niet echt een verhaal. Maar maakt niet uit, het gaat om de inhoud!! En dat ik echt goed gelukt!!

Sasbeest 30-06-2003 17:21

Dankjewel voor alle reacties :)

Heeft er iemand ook nog tips ofzow? :o

stinkdiertje 12-07-2003 11:28

Waah echt mooi geschreven, ik herken het helemaal, eerst heel veel om elkaar geven, dan als het uit is, niet willen toegeven dat je elkaar mist, dus negatieve punten van elkaar nemen, om er uiteindelijk achter te komen, dat je elkaar gewoon mist...
mooi verwoord!

In Your Room 12-07-2003 12:37

Leuk! :)

Fladdergeval 17-07-2003 22:59

Ik vind dat hier echt iets goeds in zit. Het is echt pakkend, al vanaf het eerste woord. Vooral de twee laatste zinnetjes vind ik mooi, hij mist haar zij mist hem (Hoewel ik het zelf een mooier eind zou vinden als die twee omgedraaid waren, maar dan vind ik de rest van het dingetje weer niet zo mooi, dus laat dit kritiekje maar zitten).
In ieder geval, schrijf je wel eens gedichten? Volgens mij zit het wel in jou om heel snel een sfeer te pakken te krijgen, die ook heel snel weer afloopt. Echt een gedichteneigenschap, volgens mij.
Nouja, waanzin, dit was even mijn late avond gedachtegang over een mooi stukje tekst

Sasbeest 17-07-2003 23:08

Citaat:

Fladdergeval schreef op 17-07-2003 @ 23:59:
Ik vind dat...mooi stukje tekst
Dankje! *bloos bloos* En nee ik schrijf geen gedichten, heb er ook nog nooit over nagedacht, za es iets proberen. Of misschien ook niet, volges mij heb ik daar echt geen aanleg voor :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.