![]() |
winxp - aanmelden als administrator
waarom lukt dit in vredesnaam niet. bij gebruikersaccounts staat alleen mn eigen naam en gast
maar als ik een nieuw gebruikersaccount met de naam administrator wil maken krijg ik de melding dat deze naam al in gebruik is. (terwijl ie er toch echt niet bijstaat) door af te melden (en daarna dus als administrator aan te melden) lukt ook niet, want dan is de keuze administrator niet beschikbaar. wanneer k in veilige modus wil aanmelden, kan ik wel kiezen voor administrator, maar moet ik een wachtwoord invoeren (dat k dus niet heb :\) iemand n idee? |
start -> Control Panel -> Administrator-tools -> Computer Management => System Tools -> Local Users & Groups -> Users
daar staat ADMINISTRATOR, daar doe je de propeties van bekijken en je unselecteerd "acount is disabled" nu staatie in je inlogmenu als het goed is maar als je het w8woord van de administrator niet hebt kun je ook niet als admin-inloggen natuurlijk |
Ik vroeg me eigenlijk ook af hoe dat zit met Administrator.
Want het is dus bij iedere WinXP zo. |
Citaat:
(WinXP engels prof) |
Citaat:
|
Als je bij configuratiescherm-gebruikersaccounts-'de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen' het welkomsvenster uitzet kan je bij aanmelden 'administrator' intikken en dan logt ie als administrator in. Dan kan je de administrator account ook aanpassen naar je eigen wensen.(wachtwoord op zetten ofzo)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je em zelf geinstalleerd hebt snap ik er niets van, dan ben je de eerste persoon die ik tegen ben gekomen met een computer die zichzelf met wachtwoorden beveiligd tegen gevaarlijke gebruikers. :D |
probeer anders 'ns wat "winkelnaam" "computer" "wachtwoord" "administrator" etc
|
Citaat:
Dat raad je echt niet zomaar. maar ze zijn verplicht je de wachtwoorden te geven. Ze hebben je die computer verkocht. (ik kwam er zelfs een keer een tegen die alle computers met een saftycard uitruste, wat een klote uitvinding is dat zeg... :mad: ) |
mwah, mijn computer kan alles.
hijs nu zelfs zo lekker bezig dat k de cd-rom speler moet ontkoppelen anders doet mn monitor t niet :| (en dan noem k nog maar 1 van de 8932 belachelijke kuren van dat ding op) |
hm probleem opgelost, heb t admin-passw. heel makkelijk kunnen veranderen (al was er dus wel een ingesteld :\)
en op die manier al die oude inlog-shit (msn, emailadressen van mensen die ooit eens bij me haden gemsn't) kunne verwijderen. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50. |