![]() |
Wees eens heel erg eerlijk en vertel...
heb jij ooit wel eens een woordenboek gebruikt omdat je iets op dit forum niet begreep? :o
|
eigenlijk niet, maar zo erg is dat toch niet? daar zijn woordenboeken voor hoor :D
|
nee
|
nee.. ik vraag het altijd gewoon
EDIT: net wel... voor de eerste keer |
Jawel, best vaak zelfs. Ook als ik de krant lees of ergens anders een moeilijk woord tegen kom.
Je doet alsof dat genant zou zijn. Wat is er mis mee? hoe meer woorden je kent hoe beter. |
nee..ik snap het meeste wel, en als ik het niet snap, vraag ik het wel :)
|
Nee, nog nooit nodig geweest.. maar ik zou het gerust doen als ik het nodig zou vinden..
|
Ja :)
|
niet zover ik weet :)
|
neej:)
|
een keer, ging over een woord op dat dichtforum,... bleek nergens op te slaan ofzo..
|
Citaat:
|
Ja en ook:
Citaat:
|
nog nooit :)
en dat hou ik graag zo |
nee nog nooit...maar daar ben ik allicht ook te lui voor :D
|
Nee. Maar ik zou me er ook helemaal niet voor schamen, aangezien ik dan alleen maar blij ben dat ik weer een nieuw woord geleerd heb. :)
Wow... wat klinkt dat nerderig zeg. :D |
Citaat:
|
1 keer. Een woordenboek op internet dan.
|
Ehmm één keer naar aanleiding van een test hier (ga jij naar de hel) daar begreep ik een engels woord niet van :)
Maar geen nederlandse woorden :D |
Ja, geloof één keer ofzo
Kweet niet meer wat ik toen heb opgezocht |
Citaat:
|
nee, ik heb me wel heel lang afgevraagd wat een avatar was maar ik kwam erachter dat dat zo'n nickname plaatje was :o
|
Niet omdat ik iets niet begreep, maar wel om iets op te zoeken om te gebruiken in mijn zin :)
|
Ja om de zoveel tijd vergeet ik weer hoe ik herinneren moet schrijven en er zullen vast wel woorden zijn geweest die ik heb opgezocht maar welke weet ik niet meer :D
|
nee
maar dat is toch ook niet erg als het wel zo zou zijn :) |
Geen idee, ik kan me het niet herinneren maar het zou best kunnen. Ik voel me over het algemeen niet te goed om betekenissen van woorden te vragen/op te zoeken. Hoe meer woorden je kent, hoe beter.
|
Jazeker. :o :)
|
Citaat:
verder gebruik ik het woordenboek wél om anderen toe te lichten wat woorden als sarcasme en ironie betekenen. |
Volgens mij niet.
|
nee
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1x op www.woordenboek.nl :D
het ging over het woord blijn... :rolleyes: dat bleek een blaar te zijn maar da stond nie in het woordenboek.. er waren meerdere die er nog nooit van hadden gehoord ;) |
Ehm... niet dat ik zo weet. Maar als ik een woord lees waarvan ik een definitie wil hebben, een duidelijke en korte, dan pak ik hem er wel even bij. En ik zoek best vaak 'zomaar' woorden op.
Ik denk dat het beter is een woord op te zoeken en er van te leren dan niets doen... |
Ja, sommige mensen hier hebben de gewoonte om latijnse spreuken te quoten, en aangezien ik alleen maar atheneum heb gedaan....Ik bedoel, ik kom een eind met logisch nadenken en ook frans spreken helpt, maar ach, het woordenboek staat er toch. ( vriend wel gymnasium gedaan)
|
Nee, eigenlijk niet...
Ik vraag dat gewoon of ik doe alsof ik het weet omdat ik te lui ben om het op te gaan zoeken:o |
nee
|
Nee, want mijn woordenboek ligt op mijn kamer en de computer staat op de zolder en ik ben te lui om ff naar beneden naar mijn kamer te lopen :D:D:p
|
Ja. :)
Nou en? Was bij de abt van sion geloof ik. Ik ben nog steeds fan :o |
Nee.
|
Citaat:
|
nee
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
op dit forum niet..maar op engeltalinge gebruik ik hem om te spreken als ik het ff niet meer weet... xx vampire |
ik zou niet eens weten waar het woordenboek is op dit moment
|
Citaat:
|
nee... Ik krabte in het begin alleen af en toe door mijn haren bij sommige woorden die jullie Nederlanders gebruiken, en wij niet..
|
eh geloof dat ik het woord infantiel keertje heb opgezocht...
Kijk ik snap dan niet waarom mensen niet gewoon meteen kinderachtig zeggen... :confused: Interessante woorden gebruiken om interessant over te komen? Sad. |
Citaat:
on-topic: Ik geloof het niet. Ik zoek wel es wat op op vandale.nl, maar voor 't forum.. geloof 't niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28. |