![]() |
Wat is voor jou jeugdsentiment?
Prince of Persia.
Jazz Jackrabbit. Duckhunt op de NES. Barbapapa. Chips in koffiefilters. Peppi en Kokkie. Pipo de clown. Holly Hobby. Vriendenboekjes. Knikkers. Kop-en-schotel op touwtjes. Clubjes. Overrennertje. Snoepjes-bij-de-bakker halen. Het kinderkoor. Worstenbroodjes op zondag. Telekids. Jeremy Jackson. Melrose Place. Neighbours. Kinderen voor Kinderen. De film van ome Willem. |
De Droomshow
Linda, Roos en Jessica :o Telekids Sesamstraat Knikkeren Overlopertje Verstoppertje in de pauze Ot en Sien Mimi (mijn pop) Glacés op zaterdag Witte bolletjes op zaterdag Verkleden House :o Suske en Wiske Lion King ´Projecten´ maken :) Floortje Bellefleur Smurfensnot maken Koekjes bakken (en deeg opeten) Stiekem snoep kopen en ´s nachts opeten Geheimschrift bedenken Televisie/Knakworsten (enz) tikkertje Verjaardag in het park Knakworstjes Flippo´s Luilekkerlandoverlopertje |
Citaat:
|
Citaat:
Idd waarom reageer je zo raar? Geen zin om allemaal op te noemen :o |
Belletje trekken. :o
|
Jip en Janneke op bandje, evenals Een Fluitje van een cent :)
Vera de Muis, ook op bandje De grote meneer kaktus show Het vogeltje dat te ver vloog (voorleesboek, superboek! :cool: ) Kinderen voor kinderen Teddy Ruxpin De Smurfen Hits 4 Kids (mijn eerste cd ;)) |
Citaat:
|
Oude kinderboeken.
Verstoppertje doen met de kinderen uit de buurt. Hutten bouwen in het bos met Qimm. Boompje klimmen. Koeien. Hooizolder. Judith en ik op de fiets, een achterop, een op het zadel. Degene die achterop zit, trapt. Kampvuur met scouting, broodjes bakken op een stok en liedjes zingen. In een klaslokaal zitten met vloerbedekking op de muren, dat prikt als je er tegenaan leunt, en je vervelen omdat je al klaar bent. Het beter weten. Handstand doen in het gras en omvallen. Schommelen. Rolschaatsen in Judiths woonkamer, constant rondjes. Met de barbies spelen. De barbie-martel-machines die Qimm en ik maakten (samen met de arme barbie die gevierendeeld werd door 4 barbiepaarden :D) In het wand van de batavia klimmen met mijn broertje. De hangmatten in de boomgaard bij Judith, erin liggen, ze dichthouden, heel hard schommelen, over de kop gaan, eruit vallen, er 's nachts in slapen. Onze club in groep acht waar ik de leider van werd omdat ik vond dat ik dat het beste kon (:D!), waarvan leden vervolgens met watervaste stiften op de school en het speeltuintje in de buurt gingen schrijven en tekenen en zij de hele school weer schoon konden maken. Tekenen op het bord in groep 1 en 2 omdat wij dat zo goed konden volgens de juffrouw. Niet durven voorlezen in groep 2, ondanks dat ik dat al wel kon, en dan toezien hoe Joke het wel durfde. Moet ik nog langer doorgaan? ik weet nog heel veel. |
Citaat:
|
Met soldaatjes en robots (Transformers) spelen.
Strip- en gewone boeken lezen, zoals Jip en Janneke, Rik en Maud (of Maut ofzo), Storm, Trigië, Donald Duck, Lucky Luke enz. Op de Commodore64 spelletjes met m'n broertje en broer. Stoeien met m'n oudste broer. Buitenspelen, paaltjesvoetbal en stand-in-de-mand vooral. Tekenen. Op school niet m'n best dan als het niet interessant was, want je snapte het toch allemaal wel. (:o) Op school niet op 'n gegeven moment niet meer durven antwoorden op vragen van de juf of meester aan de klas, omdat ik anders toch weer de enige was die het wist. (En daar later op teruggepakt werd...) Op woensdag iets uit Het Trommeltje. :cool: Schommelen in de tuin. Met poes op schoot tv kijken of een boek lezen. :) Spelen bij Paul en allemaal geheimzinnige en stoute (:D) dingen doen. De blauweplekkenpopulatie op m'n benen in stand houden. Informatieboeken uit de bieb over ruimtevaart e.d. lezen. Knutselen. :cool: Enzovoorts. :) |
Citaat:
(ik bedoelde niet jou hoor) |
Citaat:
En frietjes in koffiefilters. :) Vakantie op de Veluwe. Dubbelijsjes op twee stokjes. Snoopy. Danoontjes-home-made-ijs. Kleurboeken. Van die klakarmbanden. |
Bambi :D
En smurfensnot maken |
DOS, Tunnels in zandbakken, Aanstekers alias Auto's, Onbegrijpelijke Engelse teksten van mijn ouders' muziek, Limonade-ijses, irritante kinderfeestjes waarop kadootjes moesten worden verstopt, opkijken tegen 'jongens', zwem-baden/les, niet-zelf-gesmeerde boterhammen mee naar school, naar school, leren fietsen (en lang daar over doen), vertekend beeld van de wereld. Veel. :)
|
kinderen voor kinderen.
sommige kinderboeken(y) mijn poppen:D knikkeren. het spelen op het schoolplein in de buurt met allemaal kinderen uit de straat. |
dummy's
|
Citaat:
juistem!!! |
Citaat:
|
Puk en de Petteflet....dat springt er toch wel echt uit.
|
Buskruid spelen...
|
jip en janneke
pluk van de petteflet barbapapa seabert sesamstraat bon jovi u2 metallica teddy rugspin my little pony guns n' roses sprookjes van grimm piedeltje pannekoek lady lovely locks |
Citaat:
Naar sprookjes luisteren (voorgelezen door mama of van een bandje) en ze zelf verzinnen en ze dan avond aan avond verder vertellen aan m'n broertje die onder mij in het stapelbed lag. :cool: Citaat:
Fietsen in m'n eentje. In m'n eigen wereldje leven waardoor ik niet veel snapte van de 'echte' wereld. (Dit hoort ook nog bij het laatste van Ulf's quote.) LEGO-en. :cool: (Hoe kon ik dat ook vergeten bij mijn vorige post...) Dagenlang LEGO-en. Citaat:
|
Monkey Island I
Ski or die Keen 4 en 6 Zoek de zeep van Bert en Ernie Rescue Rangers Mijn eerste getekende Donald Duck :o Turtles Autootjes Minikeyboardje Foto's/filmpjes van vergane tijden :) |
Update:
Keen Smurfen Dummy´s Van die kleine gekleurde plasticachtige snoepjes die ze bij mijn buurmeisje altijd hadden :confused: Kinderboerderij Pluk vd Pletteflet Construction Polly Pocket Zelf ijs maken Paaltjesvoetbal Van het klimrek afspringen Knutselen met rubber Origami Pergamano (?) Gameboy Lijkt me wel weer genoeg :o |
verstoppertje spelen
de hond van de buren met waterballonnen bombarderen woensdag vroeg uit school vallen Alfred J. Kwak barbapapa erwtjes in de tuin van de buren gooien kijken of sinterklaas een broek aan had onder zijn jurk ja ik was erg... :D |
ovide & pacman
|
Met mijn broer & de knuffels spelen
Woensdagmiddag vrij Paardrijden Van honden houden Gameboy Zondag ontbijt op bed bij mijn ouders (zo staat het me bij, maar kwam volgens hen nauwelijks voor :) verdraaide wereld kan het toch zijn... :o ) Nina Vis en Mama Vis Barbies LEGO-en Lijmballen Stoepranden .... |
Update 3. :)
Achterop de fiets zitten bij mijn vader. Flevohof, de voorloper van Sixflags. Met vouwfietsen door het bos. Fish & chips eten in Engeland. Roze jurkjes dragen. Het snel zijn met lezen. De videobanden van Bassie en Adriaan (De huilende professor) die je bij de bakker kreeg. Zaterdagochtend, boodschappen doen met mijn moeder. Spelen met mijn neef en nicht. Familiefeestjes. Sneeuwwitjes. (Bier met 7up.) Paul de Leeuw. Trompet spelen, vreselijk. Overblijven op school met thee en melk en stomme vieze oppasmoeders. |
op TV
Fun Factory op Sky met Linda de mol en die DJ Cat. :) Freggels johan en pierewiet tita tovenaar straatenmaker opzee Super grandma saved by the bell peter en de vliegende autobus martijn en de magier dr snuggels Kinderen voor kinderen de bende van hiernaast Thomas en senior Pinkeltje Billie turf school zoen tikkiedeman :p buizen schoolvoetbal voetbalplaatjes, en garbage pallkids plaatjes enz. die je graties bij kauwgom kreeg. soort van verre voorlopers Flippo's weeksluitingen kastanjes en eikels zoeken sneeuwballengevecten en stenengevechten met de school naast ons :cool: |
Jip en Janneke
Bassie en Adriaan De smurfen Samson en Gert Pinkeltje Flippo's Spice Girls Pluk van de Petteflat Sesamstraat Kinderen voor Kinderen |
Citaat:
|
heel veel dingen ook maar vooral veel voetballen direct na schooltijd en pas stoppen als je moet eten en rommelmarkten afstruinen naar donald ducks en vervolgens lekker in de tuin gaan zitten of op de bank en die hele stapel lezen.......
|
skunk anansie
kinderboerderij op zondag straatvoetballen fifa 97 spelen in de lunchpauze |
Popcorn [heel oud pc spelletje]
Command & Conquer Day Of The Tentacle Colonisation prutsen met oude audio apparatuur Turtles Knikkeren Flippo's herman finkers bandjes! Queen Voetbal LEGO, maar vooral Technisch LEGO [ik was lego addict :cool: ] Ducktales Scouting pff... |
Inspector Gadget.
Toneelstukjes verzinnen met een vriendinnetje en ze opvoeren voor een verveeld publiek bestaande uit een stuk of drie mensen. ("Harrrrrrrrrr, ik ben een vampier! Ben jij ook een vampier, Masj?" "Harrr, ja! Kom, we gaan mensen bijten! Jij daar, wat is jouw bloedgroep?" "Wha, licht! Ik smelt, ik smelt!" :D) Bruggen bouwen over sloten en vogelnestjes maken van gemaaid gras. In bomen klimmen en buren die daar boos om worden. Klei. En aquarel. En kleurplaten die je moest inkleuren met water omdat ze dan vanzelf van kleur veranderden. Knikkeren. (y) "Zonder schuif!" Flippo's. Stiekem-verliefd-zijn-op-het-buurjongetje en dan tegen iedereen vertellen dat 'ie stom is. "Le petit prince". De knuffels die je niet leuk vindt meetronen naar een vriendin om daar 'ziekenhuisje' te spelen. Dat houdt in dat ze geopeerd ofwel gescalpeerd en uitgepluisd worden. Ennn. Vast nog meer, maar het is plotseling boeiend op MSN, dus ik stop ermee. :D |
*denkt na*
met poppen spelen verstoppertje in het huis schminken*schrijf je dat zo?* KvK wat al vaker gezegd is, chips in koffiefilters bomen klimmen hutten maken flippo's kleien deed ik ook altijd knutselen bloemetjes plukken buiten spelen droomshow mjah, ik kan wel allemaal kinderprogramma's gaan opnoemen, maar dat worden er dan heeeeeel veel :D |
he-man
skeletor GI Joe ondergrondse hutten bouwen in duinen spelen |
Citaat:
Geweldig. Ik ben lui in het nadenken, het overgrote gedeelte staat hier al in, dus tja.. |
al die ouwe computerspelletjes op diskette
oude boeken, zoals ruim een meter boekenplank vol arendsoogboeken verder weet ik ff niet |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25. |