Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Plz, help, jullie zijn slim! - [mailadres gehacked?] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=524638)

Adilia 27-06-2003 14:13

Plz, help, jullie zijn slim!

Plzzzz help even... wat ik als zei, jullie weten hier veel van af... Ik heb 2 email adressen die allebei gehackt zijn... En nee, het kwam niet omdat mijn geheime vraag zo makkelijk was, of mijn wachtwoord... Dat kan gewoon niemand raden!!!!!

Iemand zei tegen mij dat er een programma was die kan zien welke mensen bij welke emailadressen ooiit zijn aangemeld... Is dat zo? en zo ja, welke?

Zijn er ook nog andere programma's die mij hierbij kunnen helpen? En weten jullie misschien een site waar ik dingen kan downloaden tegen hackers???

En trouwens, kan je zo iemand aangeven bij de politie? Want eigenlijk is het inbraak in je privacy... En als je iemand hackt, dan ga je ook tegen de rechten in... Want op msn staat bij rechten, dat het verbode is.. (nogal logisch, maar jullie snappen wat ik bedoel)

Ik hoop dat jullie mij willen helpen,
Alvast bedankt,,,

-xxx-jes Marita

dafelix 27-06-2003 14:17

er zijn programmas die jou toetsaanslagen bijhouden

je kan zoiemand aan proberen te geven maar het maakt nix uit. Er is geen bewijs of whatso-ever. gewoon geen rare dingen openen etc

PS wil je een beter topictitel uitkiezen in het vervolg?

Adilia 27-06-2003 14:20

Sorry, maar dat maakt nu even niet uit...

Tofke_H 27-06-2003 14:29

Je mail controleren op een openbare plaats kan ook al voldoende zijn hoor. Gewoon iemand die over je schouder mee kijkt, en hup ze hebben je wachtwoord. En dat is voor mij nog steeds niet hacken.
Het is dus nog lang niet zeker dat jou PC gehackd zou zijn.

Anyway... je kan een firewall plaatsen, een virusscanner tegen trojans,...

Wat je bedoelt met "zien welke mensen bij welke emailadressen ooiit zijn aangemeld" weet ik totaal niet.

En je kan zo iets aangeven, maar wat ga je zeggen? "Iemand heeft ingelogd op mijn webaccount." In principe kan dat iemand zijn over heel de wereld, en die persoon achterhalen zal je logfiles moeten gaan opvragen, als die worden bijgehouden. Moet men gaan zoeken wie de eigenaar was van dat ene IP, en geloof me dat gaat ze voor jou echt niet doen. Als morgen een of ander staatshoofd dat eist, zullen ze dat uiteraard wel doen, maar voor dit kleinigheid, hoe erg het ook voor jou is..

Adilia 27-06-2003 14:47

Ja, daar zit wat in, maar er zijn wel een paar dingen die ik nog even kwijt wil.

Ik heb nog nooit op een openbare plek mijn email adres geopend. Dus niet op school, bibliotheek of waar dan ook. 1x bij een vriend, die mij nooit zou hacken... Hij is me nl nu ook aan het helpen duss...

ten tweede, ik had op een ander forum gelezen dat een meisje ook gehackt was en naar de politie was gegaan en de jongens een taakstraf hebben gegeven.... so, there's still hope!

Maar goed, als ik nou uitzoek wie het heeft gedaan, (wat makkelijker is voor mij dan voor de politie), dan doet de politie toch wel wat neem ik aan?

dafelix 27-06-2003 14:49

weinig kans hoor, echt waar. en maak er maar 'ns bewijs van. ik zou de moeite nieteens nemen

tip neem gewoon geen Hotmail-adres, die zijn nl altijd slachtoffer van ""hacken""

Tofke_H 27-06-2003 14:52

Ik denk eerder dat de politie je gaat uitlachen als je komt vragen of ze dat voor jou willen uitzoeken...

En je moet niet zo zeker zijn van die vriend.. Je moet eens weten hoe leuk het is om mails van bekende te lezen :rolleyes:

dafelix 27-06-2003 14:55

Citaat:

Tofke_H schreef op 27-06-2003 @ 15:52:
Ik denk eerder dat de politie je gaat uitlachen als je komt vragen of ze dat voor jou willen uitzoeken...

En je moet niet zo zeker zijn van die vriend.. Je moet eens weten hoe leuk het is om mails van bekende te lezen :rolleyes:

Offtopic:
ervaring Tofke? :P

Adilia 27-06-2003 15:04

Dat slaat nergens op.. Ik weet niet wat voor'n duister figuur jij bent, maar zoiets doen mijn vrienden tenminste niet!

p-chez 27-06-2003 15:12

Ik denk dat je maar een nieuw account moet aanvragen.

Er is erg weinig kans dat je je oude terug kunt krijgen.

Koen 27-06-2003 15:15

Citaat:

Adilia schreef op 27-06-2003 @ 16:04:
Dat slaat nergens op.. Ik weet niet wat voor'n duister figuur jij bent, maar zoiets doen mijn vrienden tenminste niet!
Face it, er is geen makkelijke andere manier om hotmail te 'hacken'. Niet voor zover bekend iig, tenzij je mensen kent die HEEL goed zijn met computers. (echt heel goed dus, want er komt niet op dit forum die het wél kan)

De kans dat iemand je wachtwoord gewoon gezien heeft is veel groter. Aangeven heeft geen zin, je kan toch nooit hard maken wat je geflikt is.

Dus; nieuwe account aanmaken en verder gaan met het leven is de beste optie. ;)

apekop123 27-06-2003 15:19

De politie inschakelen Jezus doe nie zo triest

Neem gewoon een nieuw adres. Btw je email adres is heus wel gehacked door een bekende, want niet iedereen kent je email adres.

Btw het kan ook dat je eigen computer besmet is met bijv een trojan. Dan kan een hacker zo zien wat jij allemaal doet (en wat jij allemaal intypt)

Dr HenDre 27-06-2003 16:14

idd, de politie, heb is hoogstwaarschijnlijk je eigen schuld, want voor zover ik weet is hotmail niet te hacken door exploits(fouten in hun systeem) Een aantal manieren om toch toegang te krijgen zijn:
W8woord raden
geheime vraag raden
keyloggers gebruiken(en het is je eigen schuld)
op de computer van iemand anders je mail openen waar een keylogger op zit. Wat overigens perfect werkt(weet ik uit ervaring degene die inlogt die merkt niet dat de toetsen worden gelogt en nadat jij weg bent heeft hij je w8woord)
en voor de rest kan ik echt geen manier bedenken hoe je hotmail gehackt kan worden

ow jah, je hebt nog van die gasten die beweren dat ze iemand hotmail voor je hacken, je moet dan een mailtje sturen met ergens je eigen w8woord en dat is heel dom. Want dan geef je je w8woord ook weg

Bij al die gevallen is het je eigen schuld, want als je zulke vertrouwelijke informatie hebt neem je geen hotmail, en ga je al helemaal niet bij iemand anders thius je mail cheken. En dat wil ook nog zeggen dat de politie er nix mee kan. Als ik mn deur snachts open laat en er komt een inbreker en die haalt mn huis leegt kan k toch ook niet naar de politie. Dan lachen ze me kei hard uit :D

dafelix 27-06-2003 16:24

Citaat:

Dr HenDre schreef op 27-06-2003 @ 17:14:

en voor de rest kan ik echt geen manier bedenken hoe je hotmail gehackt kan worden

Hotmail-database hacken, okay het lukt je niet, maar het is wel mogenlijk

niemand 27-06-2003 16:27

Citaat:

dafelix schreef op 27-06-2003 @ 17:24:
Lijkt me vanzelfsprekend. Volledig secure zijn bestaat niet.

Dr HenDre 27-06-2003 16:32

Citaat:

dafelix schreef op 27-06-2003 @ 17:24:
k meen dat die md5 gecodeerd is en dat brute force gaat je wel een tijdje kosten :p

niemand 27-06-2003 16:39

Citaat:

Dr HenDre schreef op 27-06-2003 @ 17:32:
k meen dat die md5 gecodeerd is en dat brute force gaat je wel een tijdje kosten :p
Je kan uiteraard gewoon zelf een nieuw md5 coded pass maken en dat in de database zetten.

maarten_z 27-06-2003 17:24

1hotmail op openbare computer is niet veilig.
ging op school in de mediatheek zitten.
je kijkt in de geschiedenis. kiest de pagina en drukt op vernieuwen en je zit erin.

2verder zit het internet vol met spyware. kijk naar i-mech. je download het en je hebt er gelijk 4. das ook simpele manier.

3 Als je echte lgoeden vijanden hebt is het ook mogelijk dat ze en hotmail server hebben gehacked.
maar dat lijkt me zeer stug

I-brahimovic 27-06-2003 18:54

Citaat:

Adilia schreef op 27-06-2003 @ 15:47:
Ja, daar zit wat in, maar er zijn wel een paar dingen die ik nog even kwijt wil.

Ik heb nog nooit op een openbare plek mijn email adres geopend. Dus niet op school, bibliotheek of waar dan ook. 1x bij een vriend, die mij nooit zou hacken... Hij is me nl nu ook aan het helpen duss...

ten tweede, ik had op een ander forum gelezen dat een meisje ook gehackt was en naar de politie was gegaan en de jongens een taakstraf hebben gegeven.... so, there's still hope!

Maar goed, als ik nou uitzoek wie het heeft gedaan, (wat makkelijker is voor mij dan voor de politie), dan doet de politie toch wel wat neem ik aan?

Lieve meid, welkom in de wereld van het www

1) Het kan best zijn dat die vriend van jou zelf een prog draaide (wat iemand anders hem bijvoorbeeld had gestuurd) dat alles registreerde (en daar is geen drol aan, kan iedere beginner)

2) Je zal ongetwijfels wel eens wat downloaden via kazaa/msn (van vrienden)/sites of whatever. Daar kan van alles inzitten.

3) Van dat meisje dat gehackt is: wil ik dan wel eens lezen, want kan me niet voorstellen dat je daarvoor een taakstraf krijgt. Alsof de politie niets beters te doen heeft...

4) De politie gaat echt niet achter een hotmail-account aan. Kom op nou zeg, hotmail is een gratis e-mailservice waar van dagelijks zoveel accounts worden "gehackt" (fuck hee, wie heeft verzonnen dat dit "hacken" is). Dat is niet belangrijk genoeg, ook al is het inbreuk op je privacy. Bovendien kan degene die jou "gehackt" heeft op openbare pc's hebben ingelogd en dan kom je er van je leven niet achter.

Orion16 27-06-2003 19:01

Hotmail is rotzooi qua beveiliging iedereen die kwaad wil kan jouw 'Secret Question' raden.... Neem gewoon een nieuw hotmail-account, wees blij dat je harddisk niet gewist is door een hackaanval of virus, was je nog veel minder blij :P

Ohja de politie heeft wel wat beters te doen dan zich bezighouden met het hotmailaccount van een 14-jarige :D LOL

Probeer er anders eens achter te komen of je ex-vriendjes hebt die iets van je willen (wraak?!) of dat je klasgenoten kent die je willen stalken op zo'n manier.

Succes...

Alex 27-06-2003 19:44

Wat ook zou kunnen: gebruik je je wachtwoord voor meerdere sites/dingen? Dan zou het kunnen dat ze op die manier je wachtwoord te weten zijn gekomen.

-Meest logische is denk ik gewoon een programma dat je toetsaanslagen opslaat. (dus een broertje/zusje?)
-Die vriend van je
-Je vraag was toch makkelijker als je dacht.

3rd Rock 27-06-2003 20:47

Citaat:

best friends can be worst enemies...

Dr HenDre 28-06-2003 13:52

Citaat:

maarten_z schreef op 27-06-2003 @ 18:24:
3 Als je echte lgoeden vijanden hebt is het ook mogelijk dat ze en hotmail server hebben gehacked.
maar dat lijkt me zeer stug

voor zover ik weet is hotmail als een heel tijdje niet gehackt, dus ook echt gehackt, dat er een database is gejat of wtf, dus op zich is dat een redelijke beveiliging lijkt me. En dat er zulke stomme mensen bestaan die zuke makkelijke geheime vragen bedenken, tja daar kan arme msn tog nix aan doen ;) :p

JJzD 28-06-2003 13:57

Citaat:

Dr HenDre schreef op 28-06-2003 @ 14:52:
voor zover ik weet is hotmail als een heel tijdje niet gehackt, dus ook echt gehackt, dat er een database is gejat of wtf, dus op zich is dat een redelijke beveiliging lijkt me. En dat er zulke stomme mensen bestaan die zuke makkelijke geheime vragen bedenken, tja daar kan arme msn tog nix aan doen ;) :p
uberhaupt het idee van een geheime vraag

een password zonder capital_check en wel een clou :D

Dr HenDre 28-06-2003 14:04

Citaat:

JJzD schreef op 28-06-2003 @ 14:57:
uberhaupt het idee van een geheime vraag

een password zonder capital_check en wel een clou :D

zon geheieme vraag is anders wel handig om je w8woord te kunnen veranderen of op te vragen als je m vergeten bent. Want stel dat je net zoals de topicstarter "belangrijke" informatie hebt staan in je accounte(wat heel stom is) en na een tijdje vergeet je je w8woord, hoe zou je dan je w8woord moeten 8erhalen

JJzD 28-06-2003 14:10

Citaat:

Dr HenDre schreef op 28-06-2003 @ 15:04:
zon geheieme vraag is anders wel handig om je w8woord te kunnen veranderen of op te vragen als je m vergeten bent. Want stel dat je net zoals de topicstarter "belangrijke" informatie hebt staan in je accounte(wat heel stom is) en na een tijdje vergeet je je w8woord, hoe zou je dan je w8woord moeten 8erhalen
niet
w8woorden vergeet je niet en anders pech gehad

I-brahimovic 28-06-2003 14:15

Ik heb eens even zitten bladeren door je postings, Adilia en het antwoord ligt voor de hand.

In dit topic schrijf je het volgende:

IK WEET WAT HET IS! Ik heb een vriend die precies hetzelfde heeft, maar dan veel erger. Als hij mensen aankijkt, dan kan hij aan hun ogen zien wat ze denken. Oké, het klinkt echt dom van: hij kan gedachten lezen... Maar het is echt waar.

Zat die vriend toevallig naast je toen je inlogde? :p

Dr HenDre 28-06-2003 14:22

Citaat:

I-brahimovic schreef op 28-06-2003 @ 15:15:
Ik heb eens even zitten bladeren door je postings, Adilia en het antwoord ligt voor de hand.

In dit topic schrijf je het volgende:

IK WEET WAT HET IS! Ik heb een vriend die precies hetzelfde heeft, maar dan veel erger. Als hij mensen aankijkt, dan kan hij aan hun ogen zien wat ze denken. Oké, het klinkt echt dom van: hij kan gedachten lezen... Maar het is echt waar.

Zat die vriend toevallig naast je toen je inlogde? :p

whahahahahahahahahhaa :D

Dr HenDre 28-06-2003 14:23

Citaat:

JJzD schreef op 28-06-2003 @ 15:10:
niet
w8woorden vergeet je niet en anders pech gehad

wel als je niet overal hetzelfde hebt, want als je overal een ander password hebt, dan vergeet je dat echt wel snel, en dat weet ik uit ervaring. En het is ook handig, als iemand toch 8er je w8woord is gekomen om dan je w8woord te kunnen veranderen

JJzD 28-06-2003 14:23

Citaat:

I-brahimovic schreef op 28-06-2003 @ 15:15:
Ik heb eens even zitten bladeren door je postings,
weet je hoe ze dat ook wel noemen??
stalker :p

JJzD 28-06-2003 14:24

Citaat:

Dr HenDre schreef op 28-06-2003 @ 15:23:
wel als je niet overal hetzelfde hebt, want als je overal een ander password hebt, dan vergeet je dat echt wel snel, en dat weet ik uit ervaring. En het is ook handig, als iemand toch 8er je w8woord is gekomen om dan je w8woord te kunnen veranderen
zoals je merkt is het een serieus veiligheidsprobleem
en veiligheid gaat boven gebruiksgemak

Dr HenDre 28-06-2003 14:34

Citaat:

JJzD schreef op 28-06-2003 @ 15:24:
zoals je merkt is het een serieus veiligheidsprobleem
en veiligheid gaat boven gebruiksgemak

nou het is niet een veiligheidsprobleem, maar domme mensen maker er een probleem van, maar goed een ezel stoot zn hoofd niet 2 keer tegen dezelfde steen :p

psychobunny 28-06-2003 14:37

ik heb ergens een programmatje staan,als je het doorstuurt en ze openen het,moet je maar gewoon /pass intypen en heb je hun paswoord,dus mss is het door zoiets?

Dr HenDre 28-06-2003 14:40

Citaat:

psychobunny schreef op 28-06-2003 @ 15:37:
ik heb ergens een programmatje staan,als je het doorstuurt en ze openen het,moet je maar gewoon /pass intypen en heb je hun paswoord,dus mss is het door zoiets?
1 van de 100 van zulke progjes werken ook daadwerkelijk, en dan is het nog steeds haar schuld, en hoef ze niet naar de politie. K zou zeggen get a life en laat die account zitten en maak een nieuwe aan.

The Crash Bash 28-06-2003 17:50

Citaat:

Hoe ben jij daar zo zeker van?

En dat van die politie waar heb je dat gedroomd of ben je zo goedgelovig? :rolleyes:

I-brahimovic 28-06-2003 18:01

Citaat:

JJzD schreef op 28-06-2003 @ 15:23:
weet je hoe ze dat ook wel noemen??
stalker :p

Offtopic: Ja, ze is nog bijna mijn leeftijd ook ;)

iamcj 29-06-2003 10:11

Staat capslock aan of typ je je password wel goed?

Zijn van die kleine dingetjes, zoals de stekker erin doen als iets het niet doet.

Dr HenDre 29-06-2003 21:22

btw, wat ook grappig is, opera slaat standaar w8woorden op. Dus met een druk op ctrl-enter ben je zo in iemands hotmail, als die een keer eerder bij jou heeft ingelogd. :p Ook leuk om iemand zo te verrassen.

AtOx 01-07-2003 08:15

er zijn ook veel fake-msn's en fake hotmails in omloop die een foutmelding geven bij het inloggen en ondertussen je paswoord en email opslaan. Is echt niet zo moeilijk om iemand's paswoord zo te vinden.

Op http://www.virtuaserver.dk/ewdnl/msn...akehotmail.php vind je bijvoorbeeld al een fake hotmail...

Ik denk dus echt niet dat ge 'gehackt' bent. Waarschijnlijk ben je gewoon in een gemakkelijk opgezet 'valletje' gelopen of heeft iemand je paswoord gezien toen je het intypte (zoals hierboven al zoveel vermeld is).

En naar de politie gaan is niet zo'n goed idee denk ik. Ik denk niet dat die veel belang hechten aan een tiener die 'gehackt' is waardoor ze niet meer op haar hotmail kan :s

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.