![]() |
Vrijheid, Blijheid & Onveiligheid
Vrijheid, blijheid & onveiligheid
Onveilig is hoe je je voelt Onverantwoordelijk is wat je bedoelt Een jongen morsdood geschopt omdat hij inzag hoe je deze waanzin stopt Houd op met je gezeik Het gaat je om je eigen lijk Verantwoordelijkheid koop je het liefste af En een politiestaat is onze straf ID – Uniform Wat wordt deze keer de norm? Afkomstig uit een Afrikaanse stam Dikke vette hanekam? Smeris tegen onveiligheid… En al je rechten raak je kwijt Verantwoordelijkheid koop je het liefste af Met als gevolg een Nationale Straatspeeldag Kinderen horen op de straten Maar dat heb je niet in de gaten! Oh wat een vreselijke schijt Een auto die je kind dood rijdt Dus wat te doen met die onveiligheid? Meer blauw op straat, meer blauw op straat? Die varkens zijn toch altijd te laat Je loopt gewoon door Tuurlijk heb je niets gehoord Een meisje werd verkracht Je helpt niet, wat had je anders gedacht?! Houd toch op met je gezeik Het gaat je om je eigen lijk Honderden ooggetuigen die de waarheid verbuigen Laat een ander het maar oplossen want jij laat je niet “zinloos” in elkaar rossen Verantwoordelijkheid koop je het liefste af Onveiligheid is je straf Je komt, je ziet en je loopt door Eigen lijk gaat immers altijd voor Iedereen de grootste praat Blijft niets van over op straat Verenig je krachten, ga er tegen in Zo stop je deze waanzin Dus wat te doen met onveiligheid Nooit gedacht aan je eigen weerbaarheid? Je oplossing: meer blauw op straat? Die varkens zijn toch altijd te laat! |
Je weet al wat ik ervan vind: eerlijk, duidelijk & waar:)
|
up dan maar :(
|
(y)
Eerlijk, maar niet sentimenteel. Recht voor z'n raap. Het zet je aan het denken! Er zit niks "dieps" in, gewoon de waarheid verwoord in mooie (rijmende) zinnen. Mooi! |
Waar, waar.
De rijm was me niet eens opgevallen. Ik las het in de post van metalgirl.. Is dat een goed of een slecht teken? :) In ieder geval geen geforceerde rijm, het loopt zoals het moet. Eerlijk en duidelijk. Bij een tweede keer lezen wordt het nog krachtiger. (y) (Tamara) |
Citaat:
|
Boodschap is goed, gedicht iets minder. Maar zeker waar, duidelijk en eerlijk:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08. |