![]() |
leren gitaar spelen
hallo mensen,
ik speel ongeveer een half jaar electrische gitaar. Met een paar anderen speel ik ook samen wat zooi, maar ik heb geen les en ik kloot maar wat aan. Ik wil het graag leren maar mag niet op les van mn ouders want ik heb er geen tijd voor (is ook wel zo)... Ik heb wel op internet wat van die lessen gehaald en zo, maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel aan. Weet iemand hoe ik het kan gaan leren?? :) |
Try harder.
|
ja,harder oefenen. maar wat speel je nu dan? standaard powerchords ofzo?
|
Citaat:
in die internetlessen staan alleen dingen die ik al weet dus ik kom niet echt verder |
Ik muziekwinkels (bijv. de winkel waar je jouw gitaar hebt gekocht) kunnen ze wellicht boeken hebben die je kan aanschaffen die ook bij de lessen gebruikt worden.. ;)
|
Citaat:
bv blink 182-carousel zitten simpele powerchords in,en ook soort van 'solo'.leer misschien ook palm muten,of barrees nemen |
tja probeer t eens met tabs van internet afhalen...en probeer tzelfde laten klinken al t nummer als t luistert...zo leer je ook pull off en hammer on trucjes...tja...en ga naar de winkel en koop een boek...
|
Citaat:
|
bij de modernere boeken zitten tabs..
|
wat voor leven heb je dan in godsnaam als je nog niet eens een uurtje of een half uurtje vrij kan maken om te oefenen? :|
|
Niks mis met powerakkoorden :o
|
deze al gedaan?
http://www.marshallamps.com/images/w...roduction.html is opzich wel grappig... en als je eenmaal powerchords kan, moet je gewoon alle nummers uit je winamp lijst proberen mee te spelen... sommige zullen lukken, sommige niet..... |
Citaat:
http://www.cyberfret.com staat echt volmet lessen, kun je echt fikse dingen van leren.. |
Idd, gewoon metronoom/drumcomputertje erbij pakken en, zoals men dat met schoolwerk noemt: 'stampen'.
|
Citaat:
Momenteel ff geen geld om een drumcomputertje te kopen maar vind het wel erg handig om ff iets van een beat te hebben waar ik op kan spelen... |
download guitar pro..
kan je drum ritmes, gitaar partijen etc. in uitschrijven, zit ook metronoom bij... tempo kan je instellen |
Citaat:
Guitarpro -> w |
Citaat:
hé dit was de eerste post van jouw die ik gelezen heb, waaran ik me niet erger.... (denk ik) |
Citaat:
|
WTF je hebt helemaal geen les nodig........... alleen wat 8335 en een hoop tijd.
kheb nu 6 jaar Basgitaar les en ik leer het meest als ik zelf aan het pielen ben. je moet ervoor gaan of helemaal niet,..... er is geen tussen weg For metal that is trui |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
waar staat die metronoom bij guitar pro?
|
Citaat:
|
ligt aan de versie
je maakt eerst 4 maten aan, met rusten of zo, die herhaal je 99 keer bij guitar pro 4: naast het vakje met tempo staat een vingertje en daar naast een metronoompje, die vink je aan, en vervolgens play bui guitar pro 3: ong. hetzelfde, heb hem niet meer... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59. |