![]() |
toetsenbord
waarom zijn de letters op het toetsenbord zo neergezet als ze staan? waaromniet gewoon op alfabetische volgorde? is daar een reden voor?
|
'k dacht dat de letters QWERTY stonden voor de uitvinder van deze indeling, omdat je met deze indeling makkelijk kon typen. DACHT ik :)
|
zou kunnen.....
|
omdat vroeger in de tijd dat er nog geen computers waren maar typemachines typte (you know met die dingetjes?) ... doordat je sommige lettercombinaties die in het alfabet naast elkaar zitten vaak gebruikte ging het in de knoop zitten met die dingetjes
dat was het geloof ik :confused: |
En het dappere meisje gaat door voor de Koelkast....
|
hmmmmm, okee
|
het dappere meisje heeft helemaal gelijk. :)
En er is al een nieuwe (misschien wel meerdere) indeling voor de letters, waarbij ze strategisch geplaatst zijn, en dan is het ook nog es de bedoeling dat er een scharnier in het midden zit, zodat het in tweeen kan; dat is beter voor je polsen geloof ik. Maar dat is nog niet zo populair, omdat iedereen toch wel de oude methode aanleert. :) |
Tja dat verhaal van die uitvinder is niet zo geloofwaardig, omdat ze in Frankrijk AZERTY toetsenborden hebben (dat is gaaaaaaar :mad: )
Ik heb ook eens ergens gelezen dat het door alle fabrikanten met elkaar was besloten ze allemaal op dezelfde, willekeurig bepaalde, manier op het toetsenbord te zetten, omdat iedereen het voor die tijd anders deed. Tja, verhalen he...... Ik vind het wel lekker zoals ze zitten btw, op een alfabetisch gerangschikt toetsenbord zoals je in sommige apparaten hebt ben ik echt gehandicapt :D |
Citaat:
En tja, het dappere meisje heeft helemaal gelijk; ze hebben de toesten zo verdeeld dat de meest gebruikte letters en lettercombinaties snel te typen zijn. |
Citaat:
|
Juist.
|
ik vraag me dan wel af hoe ze erachter gekomen zijn dat de qwerty indeling de beste zou zijn.
|
Citaat:
|
Waarom heten computers computers en geen boterhamzakjes?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik bewaar mijn flesje drinken meestal in de speakers, dan wordt het niet warm :) |
Moet je eens een abcd-indeling tekenen en dan proberen daarop te tpyen (luchttypen :cool: ), je wordt helemaal gek, en niet omdat je het niet gewend bent, maar omdat de grepen en combinaties bijna niet te doen zijn.
|
Citaat:
Wel een nadeel als je per ongeluk tegen je systeemkast aan botst.. |
Citaat:
En hoe bewaar je je ontbijt? :) ik spam |
Citaat:
ik ook |
Citaat:
|
omdat je anders niet snel en handig zou kunnen typen.
|
:)
|
kheb ooit gehoord dat qwerty zo ijdel was dat hij met zn eigen naam begon, en dan de rest van de letters er willekeurig op zette.
maar ja, ik weet niet meer hoe betrouwbaar die bron was..... |
Citaat:
De naam Qwerty bestaat niet, zeker niet in deze spelling. Zou wel heel toevallig zijn als net de 'uitvinder' van het toetsenbord zo zou heten. |
dat zou dus niet toevallig zjin, tenzij hij zijn eten niet in zijn pc zou bewaren, dat verklaard namelijk al een heleboel :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |