Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   hoofdpijn (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=524829)

~~dolce~~ 27-06-2003 17:23

hoofdpijn

hey

k heb de laatste tijd echt vaak hoofdpijn, k word dr echt niet goed van.. k dacht eerst eigenlijk dat het door school kwam, moest nog veel dingen doen enz.. maar nu is het vakantie en heb k het nog steeds zo vaak.. vooral 's avonds voordat k ga slapen, vannacht lag k wakker van de hoofdpijn, en soms word k ook 's ochtends wakker met hoofdpijn, is dit normaal?? zo vaak hoofdpijn?? is er iemand die dit ook heeft..

kuzzies mir

Balance 27-06-2003 17:54

ik heb het drie jaar terug gehad.
toen kwam het voornamelijk doordat het op school erg benauwd en stoffig was. ik ben allergisch voor stof en heb dus zelf een erg schone kamer altijd. maar door school kwam ik dus elke dag met barstende koppijn thuis.
slapen met je raam open (al is het maar een klein stukje) kan erg helpen.
en anders naar de dokter gaan. Ik kreeg destijds een boekje mee met allerlei informatie over hoofdpijn en moest een soort dagboekje bijhouden met wat voor hoofdpijn ik had en wanneer ik het had enzo. Daarvan zou hij opmaken wat het kon zijn en wat er tegen te doen was.
Ik heb dit nooit afgemaakt, omdat wij in de tussentijd al achter de oorzaak kwamen, maar misschien is dit voor jou wel een idee.
Succes d'r mee iig!

pyres74 27-06-2003 18:37

je kunt ook een hersenscan laten maken of gewoon ff langs de huisarts gaan ofzo

Firestone 27-06-2003 18:44

drink je wel genoeg?

nu het weer zo warm begint te worden moet je meer drinken, omdat je eenvoudigweg meer zweet.

probeer je aan 2 liter/dag te houden (t lijkt veel, maar het helpt wel)

ik hoop dat t helpt

Dr.Martenmeisje 27-06-2003 21:17

Citaat:

mir_1986 schreef op 27-06-2003 @ 18:23:
hey

k heb de laatste tijd echt vaak hoofdpijn, k word dr echt niet goed van.. k dacht eerst eigenlijk dat het door school kwam, moest nog veel dingen doen enz.. maar nu is het vakantie en heb k het nog steeds zo vaak.. vooral 's avonds voordat k ga slapen, vannacht lag k wakker van de hoofdpijn, en soms word k ook 's ochtends wakker met hoofdpijn, is dit normaal?? zo vaak hoofdpijn?? is er iemand die dit ook heeft..

kuzzies mir

ja daar heb ik ook last van...
ik ben ermee naar de dokter gegaan, en die verwees me naar de neuroloog.
Voor een deel was het denk ik stress (maar had het ook in de vakantie) maar ook voor een deel omdat mijn schouders heel stijf waren.
Ging toen naar manuele therapie maar dat hielp niet.
Toch na een tijdje werd het iets minder. Ik slik nu elke dag medicijnen die de pijn onderdrukken en die werken echt heel goed!
als je er ook misselijk enzo bij bent, en licht slecht kan verdragen heb je kans dat het migraine is. Maar dat is een aanval en die duurt ongeveer 2 tot 48 uur geloof ik...

dus als je slim bent ga je toch langs de dokter...

sterkte ermee
-xxx-

Juliah 27-06-2003 21:28

Zorg dat je goed eet en drinkt, voldoende slaapt, voldoende beweegt en goed ontspant, stress en dergelijke dingen kunnen ook hoofdpijn veroorzaken. Het kan ook juist komen doordat je het eerst zo druk had en nu eindelijk rust. Als het te erg, te vaak of te lang is, ga dan eens langs de dokter.

someone 30-06-2003 15:47

kijk hier even:

www.hoofdpijntest.nl

heeft mij erg geholpen ben met de uitslag naar de dokter gegaan en heb nu goeie medicijnen gekregen.

sterkte!

CoveredEyes 30-06-2003 15:58

Het kan oo met je ogen te maken hebben, heb je en bril ofzo?
Zo niet...Heb je last van de ondertiteling die wazig wordt?
Zo niet lijkt mij beter om naar de dokter te gaan idd en anders ook ff een bezoek aan de opticien, kan nooit geen kwaad...

Succes

~~dolce~~ 30-06-2003 16:04

Citaat:

Blueeyez03 schreef op 30-06-2003 @ 16:58:
Het kan oo met je ogen te maken hebben, heb je en bril ofzo?
Zo niet...Heb je last van de ondertiteling die wazig wordt?
Zo niet lijkt mij beter om naar de dokter te gaan idd en anders ook ff een bezoek aan de opticien, kan nooit geen kwaad...

Succes

k heb sinds een half jaartje lenzen, maar jah, met mijn bril had k dr ook last van, en verder zie k alles scherp.. maar jah, k weet niet of het daaraan ligt denk het dus niet
kuzzies

iemand of niemand 30-06-2003 16:10

Gewoon naar de huisarts gaan, met hoofdpijn zonder duidelijk aanleiding moet je geen enkel risico nemen. Ik weet het uit ervaring.

someone 30-06-2003 16:10

heb je al op die site gekeken dan??
en is er wat uitgekomen??

~~dolce~~ 30-06-2003 16:22

Citaat:

someone schreef op 30-06-2003 @ 17:10:
heb je al op die site gekeken dan??
en is er wat uitgekomen??

jah, dat heb k net gedaan..het lijkt op migraine. alleen een beetje raar dr staat:tijdens een migraine aanval is de maag van streek.. maar daar heb k dus nooit last van :confused:
kuzz mir

someone 30-06-2003 16:25

dat had ik dus precies hetzelfde.
niks last van de maag maar wel die hoofdpijn. de uitslag gewoon meenemen naar de dokter ik heb wel medicijnen gekregen voor migraine en is nu grotendeels over of naja geen last meer van in ieder geval.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.