![]() |
Nummers die leuk zijn om te spelen op akoest. gitaar, en tegelijkertijd bij te zingen
nou de titel van deze topic lijkt me wel duidelijk :) welke nummers zijn leuk om op akoestische gitaar te spelen en er tegelijkertijd bij te zingen? karma police van radiohead kan ik al :p
|
uhm...
ik hou neit zo van die: wij-zijn-een-poppunk-achtig-bandje-en-maken-een-gevoelig-acoustisch-nummer-nummers... maar time of your live van greenday valt wel in die categorie :p |
de band en de context maakt me geen reet uit... time of your life is idd wel koel om akoestisch te spelen.. die ga ik nu maar es proberen
|
Ik speel;
Alles van Nirvana ( Vooral Mtv Unplugged) Pearl Jam - Elderly Women behind the counter in a small town QOTSA - Go With the flow Smashing Pumpkins - 1979/tonight'tonight Lynyryd Skynyrd - Sweet home alabama :P En zo kan ik er nog wel 100 bedenken |
Pink Floyd - Wish you were here
Marcy Playground - Sex & Candy Radiohead - Street Spirit Alice in Chains - Down in a Hole (unplugged) |
Iets van merzbow valt altijd in de smaak. Of voor wat meer vocalen , neem wat Naked City.
Maar eh, Otis Redding - Sittin' On the dock of the bay? of acda en de munnick songs |
Radiohead - Street Spirit
RHCP - Road Trippin |
Citaat:
|
Kiss - Detroit Rock City (unplugged) (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ohja de zangpartij moet niet te moeilijk zijn want ik kan niet zingen :) enneuh de gitaarpartij moet ook niet te lastig zijn... want ik moet er nog bij zingen, en ik kan niet zingen ;)
|
Citaat:
Pearl jam - Fucking up (Neil Young Cover) Soundgarden - Black Hole Sun Smashing Pumpkins - Cherub Rock Smashing Pumpkins - Zero Megadeth - A Tout le monde Foo Fighters - Learn To Fly/ Everlong/My Hero/Generator Floggin Molly - The Likes Of you again (intro) Goo Goo Dolls - Iris/Black Balloon Guns N Roses - Patience/Don'tcry/Civil War/Nighttrain/Estranged/Coma/ Knocking On Heavens door Hole - Celebrity Skin/Malibu/Doll parts Iced Earth - Dracula (Intro) Jimim Hendrix - Hey Joe/ Purple Haze/Little Wing Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness Masters Of Reality - High Noon amsterdam Veel van Queens OF The Stone age/Hole/Nirvana/Pearl Jam/Soundgarden kan je akkoestisch spelen, en dan kom je makkelijk op 300 nrs.. |
nirvana-polly
staind-outside |
Avril Lavigne - Complicated en Skater Boi (begeleiding met powerchords)
|
the white stripes - hotel yorba
|
dashboard confessional . *
|
Bob Dylan: Simple Twist Of Fate, Shelter From The Storm, I Want You, Like A Rolling Stone, Just Like A Woman, I Shall Be Released, You Ain't Goin' Nowhere, ...
Soms in een andere stemming (open D, vaak) en altijd met capo. |
Citaat:
|
pavement - here
heel makkelijk te spelen, 4 akkoordjes, zowat op steeds hetzelfde ritme aanslaan, een makkelijk te zingen tekst en best opgewekt. |
Ik zag net die nieuwe van de stereophonics...misschien een ideetje?
|
Citaat:
Sure !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
veel nummers van k's choice zijn goed akoestisch te doen en de stem is niet al te lastig.
|
bob dylan, guns & roses - knocking on heavens door
makkelijk doch vermakelijk en meezingbaar |
Nirvana-about a girl
Silverchair-Suicidal dream Hole-Old age Is allemaal vrij easy |
Stairway to heaven....of 'song for the sick' van graham coxon. met de geweldige meezing tekst:
Die Taylor die You Ain't no friend of mine You're a scum-sucking shitty guy So die Taylor die! :D :D :D |
Citaat:
Hey Joe is helemaal best makkelijk (acoustisch in je eentje speel je toch geen solo's) en Purple Haze is ff oefenen maar zeker niet onmogelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
what's this life for en what if van creed
road trippin, under the bridge en californication van RHCP suicidal dreams van silver chair |
Citaat:
|
Citaat:
Radiohead - Fake Plastic Trees Muse - Unintended Manic Street Preachers - This is yesterday Placebo - Pure Morning Pixies - Where is my mind? |
anal cunt - i noticed that you´re gay
|
the animals - house of the rising sun :cool:
hermans hermits - no milk today tenacious D - fuck her gently |
radiohead - true love waits
|
Foo Fighters - Everlong :p
|
A Perfect Circle - Orestes
Pumpkins - Disarm , Today |
radiohead - karma police
|
Veel shit van Tenacious D trouwens. Bijna alle nummers hebben ze wel akoestisch gespeeld (en Jack Black zingt meestal alleen maar)
|
Weezer - Island In The Sun
Jimmy Eat World - Hear You Me |
fuck her gently, tribute enzo... ben ff de naam van de band kwijt.
|
Citaat:
|
Zal vast wel gepost zijn, maar makkelijk spelen zijn de liedjes van Dylan (ja Bob ja) zingen 'rbij lukt zeker wel
|
Citaat:
Citaat:
|
En heel veel van Oasis trouwens...
|
Aint no sunshine when she's gone - Will Young
Dus >>>> Am,Am,alle snaren dempen en erop slaan , E , G doorgaan totdat je hebt gezongen en bij het stukje van : i know i know i know Am aanslaan en dan met je pink de lage E 3e fret pakken<>dit doe je een paar x dat is alles, en t is erg leuk om deze te spelen en te zingen :D |
Citaat:
|
nee man is leuke liedje :D
maar nirvana - smells like teens spirit vind ik ook wel leuk om te spelen en te zingen op mn akoestische |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |