![]() |
[FOTOBOEK] Meer dan vijf foto's
Is het misschien een idee de eerste vijf foto's op de server te laten staan en dan een ander mogelijk oneindig aantal foto's door de user zelf vanaf een picserver te laten linken...? Met php/cgi kun je makkelijk controleren of foto's wel daadwerkelijk bestaan zodat je ze automatisch kunt disablen als ze niet meer bestaan. :)
|
In het begin van het fotoboek, stonden de plaatjes ergens anders op een server. (Je eigen webruimte). Maar doordat vele dat deden op van die picservers die regelmatig delete werden, stonden er vaak kruisje bij het fotoboek. Of als de daglimiet verstreken was van het account, ook kruisjes. én op die manier is Koen de controle over het bestandstype/bestandsgroote lichtjes kwijt, nu kan je alleen maar JPG uploaden met een bepaalde bestandsgrootte. Vanaf dan kan het zijn dat je een bmp van 150 Mb mag gaan laden. En dat lijkt me niet echt de bedoeling! Al is het natuurlijk wel Koen die beslist.
Anyway, wat je wel kan doen is in je veld "homepagine" een link leggen naar andere foto's van jezelf... En vermeld dat dan bij "extra info" en de bezoekers weten het. ;) |
Misschien maak ik in het nieuwe fotoboek extra ruimte voor meer foto's. Of dat kan en mag, moet ik eerst met Jon bespreken. Nu ligt de grens voornamelijk bij 5, omdat ik het niet erg netjes in een andere layout kan fixen als je kleine foto weergave ingeschakelt hebt.
Externe foto's begin ik iig niet snel weer aan. Een deel zal altijd op de server staan. Misschien doe ik iets met 1 externe foto's voor webcams ofzo, maar ik denk dat het daar wel bij zal blijven. |
Dat worden dan twee rijtjes van 5 kleine foto's, dus in totaal tien.
Of kost dat teveel ruimte? Een homepage vind ik ook weer zo wat, eerlijk gezegd. |
Citaat:
|
Citaat:
;) :P |
Foto's checken of ze bestaan is nutteloos.
Want dan zou je bij iedere reload de foto's moeten checken, als de serv een beetje langzaam is, krijg je de foto nog langzamer te zien. Als een foto niet bestaat, kan er een 404 plaatje komen. En is er dus nog steeds een plaatje. Als off-site linking niet is togestaan, kun je ook een plaatje krijgen dat het niet mag... |
Citaat:
Dan zul je toch een apart subforum van het Fotoboek moeten maken, dus het in elkaar schuiven van fotoboek en forum. Lezers kunnen dan makkelijker heen en weer springen, en je kunt er bannerruimte gaan verkopen. Het Fotoboek wordt druk bezocht, dus het lijkt me sterk dat je daar geen adverteerders kunt vinden. |
Beter maak je een goeie cursus:
"Registreer een lycos-account" en: "hoe upload ik makkelijk naar dat account" want als mensen een homepage al moeilijk vinden :> :> |
Citaat:
|
Kun je beter voor mensen een stap voor stap cursus maken 'hoe registreer ik de webspace bij mijn provideraccount'
Ik kan namelijk bij @home aan 5x5MB komen (en dat is genoeg voor foto's :)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
That's all I have to say :) |
Jon mag 't zeggen, hij vindt 't niet nodig, dan doe ik 't niet.. :)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39. |