![]() |
photoshop
ben niet zeker of dit hier moet,maar vraag me dus af: hoe verklein ik de bestandsgrootte van een foto in photoshop,zonder mijn foto zelf te verkleinen of de kwaliteit erg te verneuken? :confused:
|
Door het op te slaan als JPG bestand.
In photoshop Staat in het menu File een optie "Save for Web". Klik daarop en je kunt het origineel en de foto die je opslaat bekijken. Zo kun je zien hoe de kwaliteit benadeeld wordt, en kun je dus een goede verhouding tussen kwaliteit en bestandsgrootte vinden. Rechts moet je JPEG instellen en dan de kwaliteit eronder. Kijk maar eens. :) |
hmz,daar heb ik nu,vanaf de tweede zin,nix meer van verstaan :p
ik kan totaal niet met photoshop werken en ken nog minder van pc's :) |
heeeeeeeeeeee,het is me gelukt :) dankje :)
btw,isser toevallig iemand die me wat basiskennis over photoshop wil aanleren? *bloos* ik wil er echt mee leren werken maarja :p |
Citaat:
|
Wat wil je leren dan? Ik werk sinds een week of 3 bij een fotograaf in groenlo hier, sinds die tijd ben ik ook met photoshop bezig, retoucheren en tekst plaatsen, kleuren verbeteren dat lukt wel maar ik weet natuurlijk niet wat jij wilt.
-WJ |
Koop een boek...
dat is de beste methode. ik heb zelf ook een mooi boek van photoshop, daar staat de basis in en dingen voor profs. Titel: Adobe Photoshop 7 auteur: Erwin Olij ISBN: 90-5940-012-7 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34. |