![]() |
'verstopt' oor
hoi
ik heb sinds gisteravond (toen was er tijdens het douchen water in mijn oor gekomen) het gevoel dat mijn oor dicht zit en dat ik minder goed hoor. Het is een beetje raar om uit te leggen ( het water is er nu wel uit), maar het gevoel dat mijn oor (het is alleen mijn rechteroor) dichtzit is er nog steeds. Ook hoor ik net zoals na het uitgaan een harde piep in mijn oren. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit evt. kan oplossen. (en mij neus dichthouden en dan hard in mij neus blazen zodat je de binnendruk in je oren groter wordt helpt niet. alvast bedankt |
gapen
|
slikken.. een boel keer, de druk binnen je trommelvliezen zal wel niet in orde zitten.. zoms wil je neus dichtkijpen en dan erdoor uitademen ook nog wel helpen
|
Citaat:
Bij mij werkt neus dichthouden en dan wangen vol lucht werken(met je mond dicht natuurlijk ;) ) |
dat werkt dus niet, mn neus en mond dichthouden en dan proberen uit te ademen.
|
Citaat:
|
ben je toevallig verkouden? ik heb nml ook altijd wanneer ik verkouden ben een verstopt oor.., *nu dus ook, ben verkouden* wat helpt is je neus inspuiten, zodat die iig open is, gaat je oor ook opener van.. als dat het niet is weet ik het niet eigenlijk.. sorry
|
Citaat:
Trouwens, bij mij gaat m'n oor soms ook weer open door harde geluiden ofzoiets. Want ik hoorde weer eens niet goed, sloeg d'r iemand op de tafel, en floeps ik kon weer goed horen :D etc. |
Stomen. Zo open je de buis van Eustachius, wat het een en ander wel kan oplossen.
Maar meestal is zoiets wel na 1 dag weg... |
Als 't niet snel weer open gaat, ff uit laten spuiten. Zo gefixt.
|
het is nu al grotendeels open. Ben inderdaad nu wat verkouden.
Bedankt voor de tips in ieder geval. |
ga um zoeken! :D
|
Citaat:
|
uit laten spuiten bij de assistent van de dokter, maar wat ook wel eens wilt helpen:
olijfolie koken (in de magnetron in een kopje :)), laten afkoelen tot op ongeveer lichaamstemperatuur. Dan in je oor schenken (met een lepeltje lukt dat wel). Vraag even of iemand anders dat bij je doet. Je moet wel even je hoofd opzij houden, want anders loopt alle olijfolie eruit. HIermee maak je t vastzittend oorsmeer zacht. Kan zijn dat t probleem dan is opgelost. Maar mocht dat niet zo zijn dan moet je m laten uitspuiten. Het is overigens altijd goed om nu die olie erin te doen (ook voor het uitspuiten) want daarmee maak je t oorsmeer soepelder. |
Oordruppels, kan ook met sla-olie (ja, echt). Daarna op je zij liggen, met je oor op een handdoek met daaronder een elektrisch kussen. En als het na een dag of vijf nog niet over is, naar de dokter en laten uitspuiten.
|
Ik werd laatst wakker met een dicht oor, zat vocht in. Nadat ik op mijn kop had gestaan en kaakbewegingen maakte, was me oor weer open.
Nu is me oor al meer dan 12 uur dicht, ik heb getrokken aan me oor, kaakbewegingen gemaakt, op me kop gestaan, ademen terwijl ik me neus en mond dicht had, kauwen. Maar niets helpt. Ik heb echt het gevoel dat ik er 80% minder mee hoor. Hoelang moet ik dit nog aanzien, of kan ik beter meteen naar de huisarts gaan en wat kan de dokter doen? Ik ben niet verkouden en zorg ervoor dat er geen water in me oor komt. Kan ik verder nog maatregelen treffen |
Ik heb ondertussen eigelijk ook al bijna 2 weken last van af en toe een beetje een verstopt oor. Ik kan er nog gewoon mee horen, niet dof ofzo, maar het voelt gewoon vaag.
Meestal heb ik het in de ochtend ff. |
Citaat:
|
Als je er morgen nog steeds doorlopend last van hebt kun je bert een afspraak maken bij de dokter. Je weet maar nooit, hooscade hoeft niet per se door hard geluid oid te komen. Phil Collins was ook opeens halfdoof
|
ik weet al wat ik heb: last van een prop oorsmeer. Morgen is het hemelvaart dus ik kan pas vrijdag naar de huisarts (balen)
|
Zo me oor is uitgespoten :)
|
Citaat:
werkt zonnebloemolie ook net zo goed als sla-olie? |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48. |